ladida Skrevet 21. oktober 2011 #1 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) .... Endret 21. oktober 2011 av ladida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #2 Del Skrevet 21. oktober 2011 du har egenmeldingsdager du kan bruke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ladida Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) ... Endret 21. oktober 2011 av ladida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panama Skrevet 21. oktober 2011 #4 Del Skrevet 21. oktober 2011 Noen leger skriver veldig lett ut sykemeldinger til pasienter. Det kommer så klart an på hva som er årsaken til å få en sykemelding. Skjønner det ikke kan være noe lett å være dårlig og være i jobb, men kanskje du kan oppsøke et annet legekontor og få en annen lege til å snakke med? Eller kan du vente å se om plagen gir seg for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ladida Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) ... Endret 21. oktober 2011 av ladida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panama Skrevet 21. oktober 2011 #6 Del Skrevet 21. oktober 2011 Det trenger ikke å være privat hvis du skal bytte fastlege. Hvis dere har flere legekontor i din kommune, så kan du raskt og enkelt bytte hvis legene er ledige. Det kan du gjøre ved å gå innpå www.helfo.no Håper det ordner seg! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 21. oktober 2011 #7 Del Skrevet 21. oktober 2011 Det trenger ikke å være privat hvis du skal bytte fastlege. Hvis dere har flere legekontor i din kommune, så kan du raskt og enkelt bytte hvis legene er ledige. Det kan du gjøre ved å gå innpå www.helfo.no Håper det ordner seg! Lykke til Tar det ikke en stund før byttet er aktivt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panama Skrevet 21. oktober 2011 #8 Del Skrevet 21. oktober 2011 Tar det ikke en stund før byttet er aktivt? Jo, tar jo 1 måned før det hele blir aktivt. Det er mulig å få time tidligere hos den nye legen også, men en har den "gamle" fastlegen så lenge til en får den nye. Som tar en måned. Jeg mente du kan rask og enkelt skifte fastlege, men at systemet tar litt tid på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2011 #9 Del Skrevet 21. oktober 2011 Be om resept på Stemetil mot svimmelheten og kvalmen. Det er et gammelt trygt preparat som brukes mot dette. Da vil hverdagen blir mye bedre og jobbing går lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #10 Del Skrevet 21. oktober 2011 Har du prøvd å snakke med sjefen din om tilrettelegging på jobb? Slik at du kan ringe inn syk om formen er elendig en dag, og heller komme på jobb utpå dagen når evt formen blir bedre? Eller andre arbeidsoppgaver? For det er faktisk ille å gå hjemme sykemeldt i månedsvis, og legen din har litt rett her. Du tjener lite på å gå hjemme, du blir ikke bedre av det. Det vil gå over; uansett om du er hjemme eller på jobb. Men med å gå hjemme blir veien tilbake til jobb lengre og tyngre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterspeil Skrevet 21. oktober 2011 #11 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg synes du skal høre på legen og gå på jobb. Ofte vet legen best, og du har så vidt jeg vet allerede vært hos to leger? God bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2011 #12 Del Skrevet 21. oktober 2011 Tar det ikke en stund før byttet er aktivt? Jeg måtte bytte lege pga.lignende årsak (bare at jeg var syk med noe annet) Ringte rundt og forhørte meg litt med de legene som var i mitt område. Både for å få litt følelse av hvordan legekontoret var og hvordan den eventuelt nye legen var. Hadde hatt mye problemer med den legen jeg hadde så ønsket ikke bytte til hva som helst. Det stedet jeg fikk best inntrykk av forklarte jeg min situasjon og at jeg føllte jeg ikke ble hørt av legen. Forklarte også at det hastet med legetime pga tilstanden min for å få satt igang noen undersøkelser og fornyelse av sykemelding. Fikk stor forståelse og ble til og med satt opp på time noen dager senere FØR jeg rinte HELFO og byttet til dem. Fikk både de undersøkelser og fornyet sykemeldning få dager etterpå selv om det engentlig skulle ha gått 1 mnd før byttet ble registrert. Beste av alt var at med riktige undersøkelser fikk jeg riktig behandling og ble frisk ganske fort etter det. Hadde antakelig vært syk ennå om jeg ikke hadde byttet lege den gangen. Så det er mulig at ting kan ordnes raskere hos FLINKE leger. Har samme lege i dag 4 år senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #13 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg opplevde akkurat det samme når jeg BRAKK BEINET! Jeg spurte fastlegen om jeg ikke burde få sykemelding, og han bare "arbeidsgivere pleier å ta hensyn til sånt, så da gjør sikkert dine det og". Jeg hadde ikke flere egenmeldinger igjen, siden jeg brukte de de dagene når bruddet skjedde og sånt. Jeg har IKKE arbeidsgivere som tar hensyn. Og jeg er kokk. Og har ingen mulighet til å sitte å hvile beinet på jobb. Vi har verken stoler eller krakker inne på kjøkkenet. så jeg sto der da, på et bein (krykker var ikke aktuelt inne på kjøkkenet, for de ble for mye i veien, pluss at jeg trengte hendene mine til å løfte, jeg var allerede nok i veien for de andre på jobben treig som jeg var). I gud veit hvor mange uker. Kjempemoro. Resulterte i belastningsskader i det friske beinet, skal operere kneet om ikke så lenge, pluss at jeg har fått en stor grop i låret(synes gjennom buksa og ser helt rart ut)fordi muskelen rett og slett har ryki over av overbelastning. Litt off-topic historie, men skjønner hvor frustrerende du har det. Legen jeg hadde da var heldigvis bare vikar i noen måneder, og jobben er sagt opp. Det får være grenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ladida Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #14 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) ... Endret 21. oktober 2011 av ladida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elliane Skrevet 22. oktober 2011 #15 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hei Eg hadde dette for noen år siden. Var skikkelig dårlig, men var i jobb hele tiden utenom 14 dager da var eg skikkelig dårleg og sengeliggende. Da måtte jeg faktisk bli støttet på veien fra sofa til toalett. Eg ville ikkje mase etter sykemelding men mener fortsatt eg burde hatt det no 3 år etterpå. Jeg var fulstendig utkjørt. På jobb svimla det når eg bøyde hodet lite grann og måtte ofte sette meg for ikkje å dette i gulvet. Måtte forklare kunder at eg ikkje var i form og mange så rart på meg. Spydde ofte og gjekk ned 5 kg. Måtte passe å holde hodet helt bent under køyring til og fra jobb så eg ikkje skulle få anfall. Etter min mening direkte uforsvarlig. Min mening er at legene bør være flinkere i å vurdere om du trenger sykemelding. Eg er en person som vansklig klare å be om det og synst praksis nå er gått for langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå