Kontormus Skrevet 22. oktober 2011 #41 Skrevet 22. oktober 2011 Stakkars dere begge. Og stakkar barn som har en sånn mildt sagt merkelig mor. Må ha vært fryktelig vondt for jenta di som ville være snill mot venninnen. Og vondt for deg som må finne en "fornuftig" forklaring, samtidig som at du blir såret for at hun påførte barnet ditt denne fæle opplevelsen. Etter min mening var det en ondsinnet handling på lik linje med alle andre ting man ikke gjør mot barn. Tror jeg hadde tatt kontakt med henne og fortalt henne det. Uff, men en trøsteklem er sendt til dere begge!
Gjest Coarvi Skrevet 23. oktober 2011 #43 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg tror ikke TS og dere andre bør analysere denne rare moren for mye, og det har nok lite for seg å prøve å lære henne folkeskikk. For som noen påpekte, det kan virke som om moren ikke helt forstår seg på sosiale koder. Og det er faktisk relativt vanlig, det finnes foreldre med dårlig sosial intelligens. De er ikke dårlige foreldre av den grunn, eller slemme (de bare virker sånn), de greier bare ikke å se hvordan deres handlinger kan såre andre. Og har de ikke lært det nå, så blir de hvertfall ikke å lære det etter en liten lærepenge fra en annen forelder. Jeg tror det beste er å forklare barnet at også voksne er forskjellige, og at noen er litt annerledes enn andre, og gjør ting som egentlig ikke er sosialt akseptert. Dette må alle, barn og voksne, leve med, og barn har egentlig litt godt av å se at også voksne kan være merkelig skrudd sammen, uten at de er slemme med viten og vilje. Jeg vokste nemlig selv opp med en venn med en slik mor. En snill, hardt arbeidende mor, som likevel greide å såre meg mange ganger med merkelige utsagn og handlinger. Mine foreldre gjorde ingen stor sak av det, bare sa at slik er noen mennesker, det er slemt gjort, men neppe ment sånn og at ikke alle forstår de sosiale spillereglene. Det eneste kjipe er at barnet hennes, som i dag er voksen, har like lite forståelse for sosiale koder. Å oppdra voksne mennesker går rett og slett ikke, og noen er mer sosialt tilbakestående. Det kommer man ikke unna, og noen gang må barn lære seg det på den harde måten. Så lenge din datter får god støtte fra deg, TS, vil nok dette heller bli en livserfaring fremfor et problem. 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #44 Skrevet 23. oktober 2011 Tusen takk for flott innlegg, Coarvi
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2011 #46 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg tror nok den moren der må ha det svært vanskelig, at det egentlig ikke handlet om de gavene, men at gavene ble symbolsk for noe annet, gudene vet hva. Jeg hadde minimalisert kontakten m den dama, hadde ikke ønsket at datteren min skulle være hjemme hos så syke folk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå