AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #21 Skrevet 21. oktober 2011 Huff, for en usympatisk kvinne! Hvis du snakker med henne om dette, så vær forberedt på at hun forsvarer sin handling med den største selvfølge og begrunner det som hun allerede har gjort med at barna har altfor mye liggende allerede. Mitt motargument ville vært at ja, selvsagt, så godt som alle barn i Norge har så mye leker at de ikke vet hva de har engang. Det betyr ikke at det er greit å kaste en gave. Det normale foreldre ville gjort er en av to: 1) Kastet (eller helst gitt vekk) noen av de eldre lekene for å gjøre plass til den nye gaven. 2) Dersom gaven var noe som var uaktuelt å ha i huset på sikt så kunne man heller latt barna få ha gavene sine i et par dager og så diskret fjernet dem fra huset uten at det ble en sår sak for giveren. Fortell din datter at du har spurt mange andre voksne (oss på KG, men det trenger ikke hun vite) om hva de synes og at alle støtter henne her. Gavene var ikke for dårlige eller for billige (gaver fra barn er aldri det), og det var venninnens mor som gjorde noe feil her, ingen andre. 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #22 Skrevet 21. oktober 2011 Huff, for en usympatisk kvinne! Hvis du snakker med henne om dette, så vær forberedt på at hun forsvarer sin handling med den største selvfølge og begrunner det som hun allerede har gjort med at barna har altfor mye liggende allerede. Mitt motargument ville vært at ja, selvsagt, så godt som alle barn i Norge har så mye leker at de ikke vet hva de har engang. Det betyr ikke at det er greit å kaste en gave. Det normale foreldre ville gjort er en av to: 1) Kastet (eller helst gitt vekk) noen av de eldre lekene for å gjøre plass til den nye gaven. 2) Dersom gaven var noe som var uaktuelt å ha i huset på sikt så kunne man heller latt barna få ha gavene sine i et par dager og så diskret fjernet dem fra huset uten at det ble en sår sak for giveren. Fortell din datter at du har spurt mange andre voksne (oss på KG, men det trenger ikke hun vite) om hva de synes og at alle støtter henne her. Gavene var ikke for dårlige eller for billige (gaver fra barn er aldri det), og det var venninnens mor som gjorde noe feil her, ingen andre. Hei, ja jeg er helt enig med deg. Og på måten hun fortalte meg rett ut at "ja, gaven er kastet dessverre, ungene har så mye liggende, og vi trenger ikke noe mer", viste at den dama var sikker på at hun gjorde rett, og ikke feil. Så der vet jeg ikke om jeg kommer noen vei med diskusjon, men jeg vil at hun skal vite hvordan datteren min følte seg av dette. Jeg har også vurdert å si til datteren min at det er mange flere som er enige ( her på kg og et par venninner jeg tok dette opp med ) med oss, og støtter henne. For hun er fortsatt litt smådeppa og tror det er hun som gjorde noe feil. Det satt dessverre i dette, det forstår jeg jo, må ha kommet som et sjokk å se gavene hun tok med ligge i søpla..
*Sinnataggen* Skrevet 21. oktober 2011 #23 Skrevet 21. oktober 2011 Burde legge ut navn og nummer til denne mammaen, så kan vi på forumet ringe i tur og orden og fortelle henne hvordan det skal gjøres. 7
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2011 #24 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg må nok si jeg er en av dem som blir litt irritert av at man skal få ting av andre hele tiden. Forstår veldig godt at man har lyst til å gi en liten ting, men dagens barn har det meste og det trenger ikke være julaften og bursdag hver dag... Men venninnegaver blir noe annete... Å kaste det slik som hun gjorde, syntes jeg var drøyt. Jeg hadde nok tatt en telfon etter at datteren din hadde lagt seg og sagt det jeg mente men på en ordentlilg måte. Og ville hun ikke hørt hadde det bare fått være... Enig med deg i at datteren din må få styre om hun vil ha noe med venninnen å gjøre eller ikke.
lell Skrevet 21. oktober 2011 #25 Skrevet 21. oktober 2011 Herregud! Men je lurer virkelig på hva de 3 barna gjorde og da da mora heiv tingene?? Ble din datter der hos dem eller sprang hun rett hjem? Har hun fortalt noe om hva de andre barne sa og gjorde? Det må jo være forferdelig for dem da, såfremt dem ikke e helt enig med mora! E barna gammel? Store barn blir jo flau over sånt!! ( såfremt de ikke e som mora)
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #26 Skrevet 21. oktober 2011 Kjære meg, at det går an! Så utrolig lei for datteren din Men, hadde det vært meg, hadde jeg nok ikke bare ring denne såkalte voksne, jeg hadde spasert bortover og pent bedt henne om å plukke opp tingene fra søppla og gi det tilbake, etterfulgt av en snarlig påminnelse om oppførsel! Og jeg hadde vært sint, og latt henne få vite det. 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #27 Skrevet 21. oktober 2011 Fy f**n for ei kjerring. Jeg hadde gått tilbake til den mora og krevd å få tilbake lekene så jeg kunne gitt de til noen som hadde satt pris på dem!!! Stakkars jenta di, føler så med henne 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #28 Skrevet 21. oktober 2011 Burde legge ut navn og nummer til denne mammaen, så kan vi på forumet ringe i tur og orden og fortelle henne hvordan det skal gjøres. Kanskje litt i overkant, men ser hva du mener Jeg må nok si jeg er en av dem som blir litt irritert av at man skal få ting av andre hele tiden. Forstår veldig godt at man har lyst til å gi en liten ting, men dagens barn har det meste og det trenger ikke være julaften og bursdag hver dag... Men venninnegaver blir noe annete... Å kaste det slik som hun gjorde, syntes jeg var drøyt. Jeg hadde nok tatt en telfon etter at datteren din hadde lagt seg og sagt det jeg mente men på en ordentlilg måte. Og ville hun ikke hørt hadde det bare fått være... Enig med deg i at datteren din må få styre om hun vil ha noe med venninnen å gjøre eller ikke. Ja, dette tok jeg hensyn til da vi kjøpte tingene, ville ikke ta med noe stårt og overdådig, og det var kjøpt på min datters initiativ. Da tenkte jeg at det må være greit for dem, og hyggelig. Tydeligvis ikke.. Herregud! Men je lurer virkelig på hva de 3 barna gjorde og da da mora heiv tingene?? Ble din datter der hos dem eller sprang hun rett hjem? Har hun fortalt noe om hva de andre barne sa og gjorde? Det må jo være forferdelig for dem da, såfremt dem ikke e helt enig med mora! E barna gammel? Store barn blir jo flau over sånt!! ( såfremt de ikke e som mora) Jeg spurte datteren min om det, og hun sa at hun ble veldig lei seg, men hun visste ikke hva hun skulle si. Hun og venninnen hadde gått på rommet og lekt litt før hun ble kjørt hjem av moren og satt ned i veien her. Hun begynte å gråte da hun gikk av i avkjørselen vår og gikk oppover veien. Hun ville ikke gråte foran de andre, og de andre barna hadde ikke reagert så mye. Kanskje det ikke er første gang det skjer?
Gjest Grethe Skrevet 21. oktober 2011 #29 Skrevet 21. oktober 2011 Dette er såpass upassende at jeg er fristet til å tro at denne moren rett og slett kan ha noen problemer med sosiale koder. Her er det hun som ikke følger de vanlige normene for skikk og bruk som de fleste andre lever etter for å få vanlig samvær til å fungere greit. Innfinn deg med at det er sånn denne moren er, og ikke ta det personlig hverken på din eller din datters vegne. Så får du prøve etter beste evne å forklare datteren din at dette IKKE er fin eller vanlig oppførsel - men at noen mennesker har problemer med å lære vanlig høfflighet.
Gjest Wanted Skrevet 21. oktober 2011 #30 Skrevet 21. oktober 2011 Sykt frekt!! Kjenner jeg blir meget sinna på dine vegne. Og så trist det må ha vært for datteren din.. Stakakrs!!
loffen Skrevet 21. oktober 2011 #31 Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Å herregud! Den dame skulle ikke hatt barn! Jeg blir så sinna på din og datteren din sine vegne! Likte den tenken om å skrive navn og tlf. nr her, så ringer vi til henne alle sammen og lærer henne en ting eller to om normal folkeskikk! Endret 21. oktober 2011 av loffen
Vibi Skrevet 21. oktober 2011 #32 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg syns du skal ta kontakt med henne etter at du har roet deg skikkelig ned. Fortelle henne at slike ting faktisk ikke går an, overfor ei lita jente som hadde gledet seg til å gi en gave til venninna si (og som faktisk hadde vært så omtenksom at hun hadde handlet inn til brødrene hennes også), og jeg ville også bedt om at hun ba jenta om unnskyldning. Det er det minste hun kan gjøre. Jeg er fremdeles sjokkert. Tror jeg ville brukt lang tid på å roe meg, og jeg er faktisk så smålig at jeg ville fortalt alle jeg kjenner for en drittkjerring hun er! 3
Gjest Wanted Skrevet 21. oktober 2011 #33 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg syns du skal ta kontakt med henne etter at du har roet deg skikkelig ned. Fortelle henne at slike ting faktisk ikke går an, overfor ei lita jente som hadde gledet seg til å gi en gave til venninna si (og som faktisk hadde vært så omtenksom at hun hadde handlet inn til brødrene hennes også), og jeg ville også bedt om at hun ba jenta om unnskyldning. Det er det minste hun kan gjøre. Jeg er fremdeles sjokkert. Tror jeg ville brukt lang tid på å roe meg, og jeg er faktisk så smålig at jeg ville fortalt alle jeg kjenner for en drittkjerring hun er! Samme her!! Det er nærmest utilgivelig å såre små barn på den måten. Greit nok om det var en voksens gave til en annen voksen (ikke greit da heller, men..), men når det kommer til små barn med store gleder?? Nei vettu hva. Jeg hadde klikka!!
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #34 Skrevet 21. oktober 2011 Nå er jenta mi lagt seg og sovnet, vi hadde en laaang prat på sengekanten også. Heldigvis så tror jeg hun har forstått at det ikke var hennes feil. Hun har en liten gave til som hun har tatt med seg til en annen venninne av seg, hun vil at jeg skal være med når hun gir den bort, for dette skremte henne skikkelig. Stakkars lille jenta mi, det hadde aldri i livet kommet meg for tankene å kaste en gave hun hadde fått av et annet barn, og langt i fra FORAN barnets øyne. Hvem gjør egentlig sånt? Jeg merker jeg irriterer meg opp igjen, og tenker stygge ting om dama. Har snakket med et par av mine egne venninner som kjenner til henne, og de er også ganske sjokkerte.
Gjest Jente 26 Skrevet 21. oktober 2011 #35 Skrevet 21. oktober 2011 Hvis hun ikke ville ta i mot gaven så kunne hun i det minste gitt den tilbake. Respektløst å kaste den i søpla på den måten. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 21. oktober 2011 #36 Skrevet 21. oktober 2011 Nå er jeg ikke en mor, men jeg lurer bare på om du nå føler deg komfortabel med å la datteren din leke med barna hennes mer om de er i hennes hjem? Har hun rykte på seg for å oppføre seg "spesielt"? Må jo være bra rar i knollen for å faktisk tro at slik oppførsel er OK...
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2011 #37 Skrevet 21. oktober 2011 datteren til ts ville ikke til venninna mer, men ts vil la venninna komme til deres hjem etter som jeg forstod. Men faen, forbanna kjerring, det var stygt!
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #38 Skrevet 22. oktober 2011 Nå er jeg ikke en mor, men jeg lurer bare på om du nå føler deg komfortabel med å la datteren din leke med barna hennes mer om de er i hennes hjem? Har hun rykte på seg for å oppføre seg "spesielt"? Må jo være bra rar i knollen for å faktisk tro at slik oppførsel er OK... Datteren min vil helst ikke leke mer hjemme hos venninnen, men hun har lyst til å beholde henne som venninne likevel. Det respekterer jeg, for det er jo ei grei lita jente. I dag var ting litt lettere, virker som om episoden har bleknet litt, heldigvis. Jeg skjønner fortsatt dog lite og ingenting, må jeg innrømme, og har hodet fullt av tanker over hvem det egentlig er som gjør sånt!
Selje Skrevet 22. oktober 2011 #39 Skrevet 22. oktober 2011 Syns den dama høres helt psykisk ustabil ut, det der er da så til de grader bak mål at det ikke finnes ord. Stakkars unger, både din og hennes!
Gjest BabyBlue Skrevet 22. oktober 2011 #40 Skrevet 22. oktober 2011 Datteren min vil helst ikke leke mer hjemme hos venninnen, men hun har lyst til å beholde henne som venninne likevel. Det respekterer jeg, for det er jo ei grei lita jente. I dag var ting litt lettere, virker som om episoden har bleknet litt, heldigvis. Jeg skjønner fortsatt dog lite og ingenting, må jeg innrømme, og har hodet fullt av tanker over hvem det egentlig er som gjør sånt! Ja, det er en vanskelig situasjon om datteren din er god venninne med denne jenta. Men de trenger heldigvis ikke være hos moren hennes for å leke sammen heller =) Jeg tror forresten ikke du bør tenke så innmari mye over dette. Slike folk har som regel en helt annen oppfatning av virkeligheten, og tror oppriktig talt at de har handlet rett. Selv om det åpenbart ikke er saken... Huff!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå