Gå til innhold

Utakknemlig, eller hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg veldig sint og skuffet, litt forbannet rett og slett! Datteren min på 10 år har ei venninne hun liker veldig godt. Jeg er mest på hils og hei med foreldrene, de bor 10 min unna her og vi treffes når barna er på besøk hos hverandre, foreldremøter osv. Vi er ikke så gode venner, men det er barna våre. Jeg og min datter var på tur i utlandet da min datter oppdaget noen fine småting som hun ville ta med hjem til venninnen og søskene hennes. Hun har 3 yngre brødre som ofte er med jentene.

Vi kjøpte noen småting og suvenirer og pakket det ned. I dag var datteren min på besøk hos venninnen etter skolen, og i sted kom hun gråtende hjem. Jeg spurte hva som hadde skjedd og hun fortalte meg at moren til venninnen hadde takket for tingene, men strengt sagt at barna hadde nok leker, og kastet det. Dere tror kanskje ikke på min datter, det gjorde ikke jeg heller, så jeg ringte moren til venninnen og fortalte at jeg tror det hadde skjedd en misforståelse. Det hadde det ikke, moren takket pent for tingene, men sa at det var nok leker, og at vi trengte ikke å komme med noe mer. Jeg ble paff og avsluttet samtalen.

Hvordan skal jeg forholde meg til dette, det er jo utrolig frekt? Det var ingen store ting, det var gaver fordi vi hadde dem i tankene da vi var på ferie, dersom det var så ubrukelig kunne vel datteren min fått det med seg hjem igjen istede for å se på at det ble kastet. Som om selve tanken ikke var noe av verdi.

Jeg er sint og skuffet, trenger innspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig?

Noen mangler tydeligvis totalt folkeskikk og oppdragelse.

Å kaste en gave ungene får av en venninne FORAN venninnen?

Jeg har ikke ord, rett og slett..

• Liker 14
Skrevet

Nei hallo? :nei: Utrolig frekt!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har litt problemer med å trøste datteren min, og vite hva jeg skal fortelle henne, for dette er så frekt at jeg ble helt satt ut. Har liksom ikke noe forklaring i back up på dette! Heldigvis er hun ute med far og kjøper lørdagsgodt nå, så jeg kan få litt tid, og innspill her til å vite hva jeg skal si og tro..!

Skrevet

Det du forteller er feil på så mange plan! Har ikke ord jeg. Bare så synd at man blir paff og ikke får sagt noe akkurat når det gjelder.

Huff, så skuffet jenta di må ha blitt. :(

• Liker 1
Skrevet

Nei, akkurat, jeg fikk ikke sagt i fra når jeg først var i telefonen. Ble så paff og satt ut at jeg fikk nesten ikke frem et ord!

Hun ble utrolig skuffet, hun gråt mens hun fortalte det, for hun gledet seg så utrolig til å gi gavene bort.. Var så lei meg på hennes vegne!

Skrevet

Uff, så leit! Stakkars datteren din... :tristbla: Vet ikke hva du skal gjøre... Høres ikke ut som positive folk å ha i livet sitt.

• Liker 1
Skrevet

Dette er det verste :sukk:

Tror jeg ville ha ringt tilbake til den frekke moren med null sosiale antenner og folkeskikk, og fortalt henne hvor vondt datteren din har det! Ikke at det hjelper jenta di, gjort er desverre gjort, men moren fortjener å få høre det :kjefte:

Aner ikke hva du bør si til jenta di, men iallefall aldri kjøp noe til den familien der!

Stakkars ungene som fikk gave og, og moren bare kastet det.........

• Liker 1
Skrevet

DÅRLIG gjort......

Minner meg litt om hvordan en i familien oppførte seg i sommer. Jeg kjøpte noe morsomt datteren hennes kunne ha på flyet, men hørte ikke en eneste takk eller noe..Vi satt tilogmed sammen på flyet. Tenker nok hun bare kastet det senere..Vet ikke om jeg gidder å kjøpe noe mer til dem. =P

• Liker 1
Skrevet

Denne mamman må det jo være noe psykisk feil med, hun er ikke helt god rett og slett. Så jeg tror nok jeg hadde sagt at enkelte mennesker ikke er helt i balanse og kan gjøre ting som sårer, uten at de forstår det selv. Noen er deprimerte, andre psykisk syke og noen mangler til de grader folkeskikk eller empati.

Mulig det er pedagogisk helt feil, men jeg hadde sagt det som det var. Hun er jo gammel nok til å forstå en god del.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at hun ble lei seg. Det her er ikke normal oppførsel.

Ta en prat med datteren din, bekreft følelsene hennes og si at det var leit, men at voksne handler litt dumt mange ganger.

• Liker 3
Skrevet

Det finnes så utrolig mange spesielle mennesker her i verden, og ikke minst i Norge.

Jeg kan virkelig forstå at din datter er lei seg for dette. Hun kommer sikkert til å synes det er ubehagelig å møte denne moren igjen osv. Makan til frekkhet fra et voksent menneske.

• Liker 1
Skrevet

Det er da ingen med hodet på riktig plass som kaster gaver rett foran ansiktet på personen som ga dem!? Og så en mor som kaster gaver til barna fra ei lita jente?

Ikke lag unnskyldninger for denne moren. Vær på datteren din sin side og vis sympati for hvordan hun føler det, for hun må for all del ikke få for seg at dette er sosialt akseptabelt. Et godt råd ovenfor her; vær ærlig om at ikke alle voksne vet hvordan man skal oppføre seg. Og prøv å forhindre at dette går ut over hennes vennskap med de barna, for morens adferd er ikke barnas ansvar. Hvis hun har blitt skremt av denne episoden, kan jo du være med neste gang hun skal gi gave til en venninne? I tilfelle hun er redd noe lignende vil skje. Men i hvert fall aldri kjøp noen gaver til den familien mer...

Du kan jo selvfølgelig ringe moren og fortelle henne hvor lei seg datteren din ble, men det er forståelig om du ikke har veldig lyst til det akkurat nå.

• Liker 4
Skrevet

Takk for flere svar, jeg har akkurat tatt en lang prat med min datter. Hun er fortsatt lei seg, og da hun spurte om gavene ikke var fine nok, om vi skulle kjøpt dyrere, ble jeg virkelig lei meg. Datteren min og gavene hennes var mer enn bra nok, det lot jeg henne få høre også. Hun har ikke så lyst til å være med den venninnen hjem mer, men jeg sa det er i orden. Jeg skal ikke sette en stopper for vennskap dersom hun vil være venninne med den andre jenta, for det er en grei og sympatisk unge jeg ofte har hatt hjemme hos oss her.

Jeg er fortsatt sjokkert, men har veldig lyst til å ta en samtale med moren etterhvert. Dette går jo ikke an!?

Skrevet

Jeg hadde kjefta henne HUDEN FULL. FY FAEN.

Skrevet

Jeg tror ikke på denne historien. Det er helt umulig!

Skrevet

Jeg hadde kjefta henne HUDEN FULL. FY FAEN.

Jeg var veldig sint da jeg laget denne tråden, jeg skrev faktisk "utakknemlige drittkjerring!!" i tittelen, men så roet jeg meg litt og forandret det til litt mer saklig :)

Men jeg synes jeg bør få sagt i fra på en eller annen måte.

• Liker 2
Skrevet

Hva i all verden skulle være grunnen til å finne på noe sånt da?

God fredagsunderholdning liksom ?

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde ikke helt på min egen datter en gang, så jeg forstår deg..

Skrevet

Trodde med det samme at dette skulle handle om en unge som var utakknemlig.

Men en voksen? :hakeslepp:

Au, nå fikk jeg vondt i haka og.

Blir egentlig alltid sjokkert når voksne oppfører seg som.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...