AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #41 Del Skrevet 21. oktober 2011 Lol. Du er vel ikke seriøs nå vel? Er ingen som har sagt at du skal ta ansvar for mannens handlinger. Kun dine egne. Er latterlig å prøve å vinkle det til at man er helt uten skyld bare fordi man selv er singel og har spurt mannen på forhånd om han er opptatt. Enten om du vil eller ikke, så lever vi et samfunn der utroskap blir sett ned på. Og hvis du da med viten og vilje ligger med en mann som er gift eller opptatt, så må du regne med å bli uglesett. Slik fungerer samfunnets normer. Hvis du ikke liker dette så får du holde kjeft om det du driver med istedenfor å sitte på nett å sutre over at du blir sett på som skurken. Eventuelt slutte å ligge med opptatte menn. Man kan ikke få i pose og sekk. Det er ikke som at mannen tvinger deg til å ligge med ham. Det var ditt valg, din handling. Ta konsekvensene. Jeg mener fortsatt at jeg ikke har gjort noe galt. Det er mannen som har gjort noe galt, fordi han har et forhold. Så han har selv valgt å være utro. Jeg er ikke utro. Og når jeg minner mannen på at han er opptatt og han bare fortsetter uten å bry seg, så har jeg gjort mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente 26 Skrevet 21. oktober 2011 #42 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg mener fortsatt at jeg ikke har gjort noe galt. Det er mannen som har gjort noe galt, fordi han har et forhold. Så han har selv valgt å være utro. Jeg er ikke utro. Og når jeg minner mannen på at han er opptatt og han bare fortsetter uten å bry seg, så har jeg gjort mitt. Men da må du stå for det du gjør også og ikke forvente støtteerklæringer. Hvis du vil ligge med opptatte menn så deg om det. Ikke mitt problem. Jeg bare reagerer på denne "stakkars meg" holdningen når dette er noe dere har valgt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2011 #43 Del Skrevet 21. oktober 2011 Det er sånne som deg TS som gjør verden til et godt sted å leve ....not ! Desverre finnes det altfor mange egoister og empatiløse , men jeg tror på karma og rettferdighet , så du får nok smake din egen medisin en dag! Nå skriver hun jo lenger opp at hun har opplevd dette selv. Så medisinen har hun allerede smakt Jeg synes det er den som er utro som er ansvarlig. Men noe særlig sympatisk trekk er det selvfølgelig ikke, å ligge med en opptatt mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 21. oktober 2011 #44 Del Skrevet 21. oktober 2011 Du kan være på et åsted hvor en person blir drept. Selv om at det ikke er du som dreper fyren med kniven så er du medskyldig så lenge du ser på og velger å ikke gjøre noe for å hjelpe. Når du har deg med en person som du vet er i et forhold, er du like skyldig. Du kunne gjort noe - latt vær å ha sex med fyren. Det finnes jævla mange millioner single menn i verden. Hvorfor i all verden må du ha akkurat den som du vet er i et forhold uansett? Jo fordi du nyter av oppmerksomheten du får når du forteller om dine uempatiske, kalde holdninger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 21. oktober 2011 #45 Del Skrevet 21. oktober 2011 Ja, jeg har ikke gjort noe galt? Når jeg har spurt han om han event har dame, og han sier ja og legger an på meg, og om jeg da spør om han ikke er litt opptatt, og han fortsetter, ja, da har jeg gjort mitt. Er han ikke utro med meg, er han utro med noen andre. Jeg gidder ikke gå rundt å passe på andres menn, rett og slett. Disse damene får passe på mennene sine selv. Ikke mitt ansvar å følge de jeg til kona og fortelle hva han hadde tenkt å gjøre med meg Greit, jeg er ikke enig med din tankegang, men det får nå bare være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 21. oktober 2011 #46 Del Skrevet 21. oktober 2011 Du kan være på et åsted hvor en person blir drept. Selv om at det ikke er du som dreper fyren med kniven så er du medskyldig så lenge du ser på og velger å ikke gjøre noe for å hjelpe. Håpløs irrelevant sammenligning Når du har deg med en person som du vet er i et forhold, er du like skyldig. Du kunne gjort noe - latt vær å ha sex med fyren. Det finnes jævla mange millioner single menn i verden. Hvorfor i all verden må du ha akkurat den som du vet er i et forhold uansett? Jo fordi du nyter av oppmerksomheten du får når du forteller om dine uempatiske, kalde holdninger. Ærlig talt, det er kun jenter som enten mangler år på baken (fjortiser) eller libido (sult og lyst på sex) som kan hevde dette. De mer representative konkrete tilfellene er mennesker som, etter at det kinkige oppstår, kan si; "jeg trodde aldri dette skulle hende med meg" Saken er nemlig den, og det kan man like eller ikke, det kryr av historier hvor en som er lykkelig gift pr. def. allikevel innleder affærer/eventyr med et annet menneske, til tross for at folk rundt henne/ham himler med øynene og ikke skjønner bæret. Selvsagt gjør de ikke det, det er jo ikke de som står midt i sumpa. Mitt poeng er: Den type følelser er ikke 100 prosent forutsigbare, akkurat som ganske mye annet her i livet. Det finnes ingen garantier, det som er sikkert er at de av oss som bruker omtrent all energi på å forsåke å forhindre det uforutsigbare sannsynligvis blir både skuffet, lurt, sjokkert og misbrukt. Det betyr ikke at jeg dermed mener at alle bare må forvente seg å bli sviktet, utsatt for utroskap eller løyet til. Jeg mener derimot at uansett livssituasjon, sivilstatus eller rolle, du har ansvar for ditt eget liv, dine egne valg og dine egne reaksjoner. Og nei - det er faktisk ikke TS sitt ansvar dersom en mann er utro. Hun kan knulle med ham så mye hun vil, så lenge hun har et noenlunde forhold til hvordan verden vil se ut dersom hun bestemmer seg for at han skal bli hennes, også formelt eller at han skiller seg fra kona for å bli hennes offisielle. Eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 21. oktober 2011 #47 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Du kan ikke hindre mannen i å være utro, nei. Men du kan hindre ham i å være utro med deg. Ergo har du faktisk litt av skylden, du også. Endret 21. oktober 2011 av Raven Emerald 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooria Skrevet 21. oktober 2011 #48 Del Skrevet 21. oktober 2011 For all del, gjør som du vil, men tror ikke du skal forvente noe mer enn sex, for å si det sånn.. så hvis du synes det er ok å bare være et leketøy som alltid kommer i andre rekke, så kjør på.. Skjønner bare ikke helt hvorfor du har et behov for å skryte av det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 21. oktober 2011 #49 Del Skrevet 21. oktober 2011 Håpløs irrelevant sammenligning Ja, og det var veldig meningsfylt å påpeke det også ser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synne Skrevet 22. oktober 2011 #50 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hovedansvaret ligger hos den som velger å være utro! Man kan ha noen synspunkter om at det ikke er moralsk riktig å innlede en seksuell relasjon til en som er opptatt, men ansvaret ligger fortsatt hos den som utro. Det er personen i forholdet som sårer partneren sin. Sviket ligger hos parteneren! Den som velger å ha et seksuelt forhold til en som allerede er i et forhold sårer som regel bare seg selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ANONYM Skrevet 22. oktober 2011 #51 Del Skrevet 22. oktober 2011 Er det ingen som vil gi mannen i forholdet ansvar. Jøss. Nå må kaklegjengen vokse opp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2011 #52 Del Skrevet 22. oktober 2011 En kan ikke overskrive ansvaret én person har inngått ovenfor en annen, til en tredjepart som ikke har noe med forholdet å gjøre. Den som er i forhold, uansett kvinne eller mann, er selv skyld i å bryte med reglene satt for det forholdet. Dette er jeg helt enig i. Jeg har et par ganger, for lenge siden, ligget med menn som har vært i forhold. Det har ikke brydd meg i det hele tatt. Dette var menn som jeg ikke var interessert i å inngå noe forhold med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LaBella Skrevet 22. oktober 2011 #53 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg har vært i en lignende situasjon en gang. Jeg møtte en fyr jeg hadde beundret på avstand leenge på en fest, han dro meg med inn på et rom og sa at han MÅTTE ha meg. Det hadde ikke vært meg imot, hadde han vært SINGEL, og da hadde jeg selvfølgelig gjort det. Men han hadde kjæreste - en jente jeg ikke kjente, og heller ikke likte så veldig godt, men allikevel. Jeg minnet ham på kjæresten, og sa at jeg ikke hadde lyst til å medvirke til hans utroskap. Han ønsket jo faktisk ikke å såre henne, og det endte med at han var helt enig. Han takket meg til og med for at jeg satte ham på bedre tanker. Tror ikke han var utro mot dama senere heller. Selv om du ikke kjenner, liker eller bryr deg om kjæresten hans, betyr ikke det at det er umulig å ha et minstemål av respekt for henne og ikke medvirke til å knuse hjertet hennes! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 22. oktober 2011 #54 Del Skrevet 22. oktober 2011 Er det ingen som vil gi mannen i forholdet ansvar. Jøss. Nå må kaklegjengen vokse opp! Det er selvfølgelig mannen sitt ansvar også, men jenta som vet om at mannen er gift(opptatt) har også litt ansvar og er ikke uskyldig i det hele. Ifra mitt synspunkt hvertfall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herr Langbein Skrevet 22. oktober 2011 #55 Del Skrevet 22. oktober 2011 Så mange troll, så lite tid. Anyway - dama på Skavlan i går kveld oppsummerte ansvar greit. Hvis man har oversikt over konsekvensene, og hvis man har et valg, så har man et ansvar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 22. oktober 2011 #56 Del Skrevet 22. oktober 2011 Enig med TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. oktober 2011 #57 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Synes det er både rart, smått utrolig og direkte ulogisk hvordan kvinner nedsabler andre kvinner som eventuelt - som singel - har en affære med en fyr som er opptatt. Det vitner kun om hvilken moralsk ulikhet som fremdeles eksisterer mellom kjønnene. Kvinner skal liksom tenke på, ta hensyn til, ta ansvar for alle andre i tillegg til seg selv. I motsetning til menn, som åpenbart slipper hele eller store deler av det "ansvaret". Latterlig! Problemer oppstår først den dagen den sngle dama bestemmer seg for å ikke være singel lenger, og gjøre det hun kan for å kapre den opptatte fyren. Da får hun forsåvidt problemer som fortjent, før det synes jeg hun ikke skal utsettes for fordømmelser og verbal nedsabling på gråsteinsnivå som foregår blant annet her inne. Ja man kan jo spørre seg hvorfor det ofte ser ut til at tendensen er slik du beskriver..Uansett..Jeg er enig i at det blir for dumt at folk kaller ts for hore og diverse som hun har blitt i denne tråden. Men å si sin mening om saken, at man prøver å få en person til å innse at det kanskje ikke er det mest sympatiske trekket, og at det er relativt egoistisk, det synes jeg er helt greit. - Når man tross alt har laget en tråd om temaet. Men nå skal det sies at jeg sitter ikke på noen fordømmende hest jeg. Med tanke på hvor mange som før har sittet og sagt at "jeg kommer ALDRI til å være utro, for det er så forkastelig osv", som måneder eller år senere sitter og sier "jeg trodde aldri at jeg skulle ende opp med å gjøre noe sånt", så sier det seg selv at man ikke trenger å være en jævelig person på bakgrunn av at man har gjort en feil; utroskap. Noe annet er det når man er notorisk utro og aldri lærer av sine feil. DA får jeg litt lyst til å sette meg på min høye, moralske hest, hehe. Endret 22. oktober 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #58 Del Skrevet 22. oktober 2011 Er det ingen som vil gi mannen i forholdet ansvar. Jøss. Nå må kaklegjengen vokse opp! Og du må kanskje innse at det diskuteres rundt kvinnen som er medvirkende? Såklart er det mannens ansvar, men det var ikke temaet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå