Gå til innhold

Hva er BMI'en deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er bmi'en deres? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

usikker, 32, kanskje... :sjenert:

Skrevet

24

Skrevet

Hva er det med kg og bmi, kan dere ikke bare se dere i speilet?

• Liker 5
Skrevet (endret)

16. :)

Endret av Babylon
Skrevet

BMI er jo bare teit. Nå er min bmi 25 som jeg ikke vet hva er men jeg er langt fra feit/overvektig/lubben.

• Liker 2
Skrevet

29 pr i dag. Startet på 36 og skal lenger ned.

• Liker 3
Skrevet

17,8 - men jeg syntes ikke den er riktig, jeg er langt fra undervektig.

Skrevet

BMI er jo bare teit. Nå er min bmi 25 som jeg ikke vet hva er men jeg er langt fra feit/overvektig/lubben.

25 er normalvektig.

Man skal ikke ha så mye ekstra før man bikker over i kategorien "overvektig" når det gjelder BMI, nettopp fordi man da er litt overvektig.

Jeg er noen og tredve, og har da "fedme". Jeg er og føler meg feit, men langt fra fedme.

Skrevet

25 er normalvektig.

Man skal ikke ha så mye ekstra før man bikker over i kategorien "overvektig" når det gjelder BMI, nettopp fordi man da er litt overvektig.

Jeg er noen og tredve, og har da "fedme". Jeg er og føler meg feit, men langt fra fedme.

Hva er forskjellen på feit og fedme?

Som Kari J. sier, "Man HAR ikke fedme, man ER feit".

• Liker 4
Skrevet

15. Det høres sykt ut men det er ikke det. Jeg tror det her med BMI varierer veldig fra person til person, man kan ikke automatisk stemple noen som overvektig fordi de har 26 i BMI.

• Liker 3
Skrevet

Hva er forskjellen på feit og fedme?

Som Kari J. sier, "Man HAR ikke fedme, man ER feit".

Slik jeg ser det er fedme en sykdom. Tviler på at det er en sykdom som har gjort meg tjukk, kun overspising (av diverse årsaker), kiloene sniker seg på og plutselig blir det vanskelig å gå ned igjen. Når jeg tenker fedme tenker jeg også i vektklassen 130 kg + På BMI-indeksen er det fedme over 30.

Men, jeg er feit, og skylder ikke på noen sykdom (uten at det gjør det kjemplett å gå ned, bare så det er sagt).

• Liker 1
Skrevet

Slik jeg ser det er fedme en sykdom. Tviler på at det er en sykdom som har gjort meg tjukk, kun overspising (av diverse årsaker), kiloene sniker seg på og plutselig blir det vanskelig å gå ned igjen. Når jeg tenker fedme tenker jeg også i vektklassen 130 kg + På BMI-indeksen er det fedme over 30.

Men, jeg er feit, og skylder ikke på noen sykdom (uten at det gjør det kjemplett å gå ned, bare så det er sagt).

Da er vel latskap og mangel på selvkontroll også en sykdom da? Det å skulle sykeliggjøre alt mulig er rett og slett ansvarsfraskrivelse. I noen sjeldne tilfeller er fedme relatert til en spesifikk sykdom (eller medisin), men i de aller fleste tilfellene er det en kombinasjon av overspising eller usunt kosthold og mangel på fysisk aktivitet.

• Liker 5
Skrevet

15. Det høres sykt ut men det er ikke det. Jeg tror det her med BMI varierer veldig fra person til person, man kan ikke automatisk stemple noen som overvektig fordi de har 26 i BMI.

"Fint" å se at det er flere med lav BMI. Min er på 15,2. Hvor høy er du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...