AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 noen som har erfaring fra terapi? hvordan funker det? den personen du er hos. hva gjør den? bare hører eller kommer med innspill råd osv?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 ja fvk bestiller time introduserer dere selv, livet, problematikken, områder dere ønsker å jobbe med, ønsket resultat setter opp flere timer snakker til dere er ferdig å fortelle deres side av saken begynner å jobbe konkret med problemene et typisk problem er jo fellesnevneren kommunikasjon. Får som regel en type hjemmelekse - som er en øvelse dere skal gjøre hjemme til neste time. Så snakker dere om hvordan tiden i mellom timene har gått. Vi er ikke ferdig enda så vet ikke hvordan avslutningen på slik parterapi er.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 ja fvk bestiller time introduserer dere selv, livet, problematikken, områder dere ønsker å jobbe med, ønsket resultat setter opp flere timer snakker til dere er ferdig å fortelle deres side av saken begynner å jobbe konkret med problemene et typisk problem er jo fellesnevneren kommunikasjon. Får som regel en type hjemmelekse - som er en øvelse dere skal gjøre hjemme til neste time. Så snakker dere om hvordan tiden i mellom timene har gått. Vi er ikke ferdig enda så vet ikke hvordan avslutningen på slik parterapi er. takk... men får man lov og si de negative sidene til hverandre? eller er det fyfy? for er jo de man skal jobbe med.. funker det for dere?
Gjest wahaj Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 takk... men får man lov og si de negative sidene til hverandre? eller er det fyfy? for er jo de man skal jobbe med.. funker det for dere? Selvfølgelig sier man de negative sidene. Man sier alt man føler for, alt man føler man har problemer med, og vil ha hjelp til. Det hjalp her, vi ble gift. Dog er vi ikke helt flinke på kommunikasjon alltid enda.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Selvfølgelig sier man de negative sidene. Man sier alt man føler for, alt man føler man har problemer med, og vil ha hjelp til. Det hjalp her, vi ble gift. Dog er vi ikke helt flinke på kommunikasjon alltid enda. ok takk. samme problemet her. kommunikasjonsproblemer som bare det.. ender i stillhet over flere dager... slitsomt...
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 takk... men får man lov og si de negative sidene til hverandre? eller er det fyfy? for er jo de man skal jobbe med.. funker det for dere? ja.. jeg vil si forutsetningen for at det skal funke er å være helt ærlig. Hjelper ikke å gjemme seg bak pene og politisk korrekte formuleringer. Hele poenget er jo å være seg selv, hvis ikke får terapeuten et helt feil utgangspunkt for å hjelpe dere. Min mann har tråkket i salaten mange ganger. og jeg fryder meg stille hver gang han viser sine sanne farger for andre. Da er det håp. Han ser jo ikke sin egen destruktive holdning, det sliter på forholdet og min kjærlighet til han. Vil si det har fungert hittil, vi har jo flyttet sammen igjen. Men er fortsatt en lang vei å gå. Oppveksten hans har gjort han, ja, rar. Han reagerer ikke slik som folk flest i mange situasjoner. Og jeg er ikke flink til å håndtere denne siden ved han.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå