AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #21 Skrevet 19. oktober 2011 TS igjen Takk for svarene 2shy, det skal jeg jammen teste ut
Meridian Skrevet 19. oktober 2011 #22 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg er nok også veldig svak for sukker og karbohydrater generellt. Men jeg merker jo at når jeg spiser det så blir jeg bare dårlig i kroppen, og det har absolutt ingenting godt for seg. Jeg prøver derfor å velge andre alternativer når jeg får lyst på noe godt, men ikke alltid like lett. Sånn sett er hvetegress en fin måte å nøytralisere på, men det er klart det skal myyyyye hvetegress til for å veie opp. Sukker er gift og svært vanedannende, det har kun skadelig effekt på kroppen. Jeg prøver å tenke på nettopp det hver gang jeg sikler på noe som inneholder sukker Jeg spiser ikke frukt heller pga sukkerinnholdet, men spiser grapefrukt, sitron, lime, tomat og avokado. Banan, ananas, eple osv er helt ut for meg, merkelig nok savner jeg det ikke heller. Om hvetegress vil hjelpe mot sukkeravhengighet vet jeg ikke, det jeg har erfart er at å kutte ut alt sukker (inkludert fruktsukker) og søtt, er den beste utvei. Jo lenger man er uten, jo mindre har man lyst på. Men gaper man over en stor plate sjokolade etter 6 mnd, så er det gjort, og man får søthunger igjen. Hvetegress er glutenfritt Hehe, men hvor ofte tar du hvetegress? Kan du gi et eksempel på en vanlig matdag for deg, og hvor hvetegresset kommer inn i bildet? Selv er jeg opptatt av å få i meg fett slik som avokado, nøtter, kjerner, frø, oljer, og nok proteiner. Jeg merker at det å spise nok fettogproteinrik mat hjelper mot søtsuget.
2shy Skrevet 19. oktober 2011 #23 Skrevet 19. oktober 2011 TS igjen Takk for svarene 2shy, det skal jeg jammen teste ut Så bra! Husk at ting ikke skjer over natten, og også at man kan få litt reaksjoner i begynnelsen når man peiser på med så mye næring som hvetegress gir. Det trenger ikke skje, men greit å være klar over. Noen kan oppleve lett kvalme, hodepine, kanskje litt kviser, men det er ting som snur, jeg lover
Gjest AB Skrevet 19. oktober 2011 #24 Skrevet 19. oktober 2011 Bare et lite tips til dere som skal prøve hvetegress! På iherb er dette utrolig mye billigere enn i norske helsekostbutikker. Pure Planet er et bra merke som jeg selv og mange andre har gode erfaringer med. Jeg anbefaler Kamut hvetegress (det er best på smak), men ellers så har jo krukken med Best Of Greens mye "godsaker" i seg, som alger og alfalfa osv. Verdt å prøve! http://www.iherb.com/Organic-by-Nature-Pure-Planet 1
2shy Skrevet 19. oktober 2011 #25 Skrevet 19. oktober 2011 Bare et lite tips til dere som skal prøve hvetegress! På iherb er dette utrolig mye billigere enn i norske helsekostbutikker. Pure Planet er et bra merke som jeg selv og mange andre har gode erfaringer med. Jeg anbefaler Kamut hvetegress (det er best på smak), men ellers så har jo krukken med Best Of Greens mye "godsaker" i seg, som alger og alfalfa osv. Verdt å prøve! http://www.iherb.com/Organic-by-Nature-Pure-Planet Jeg bruker Kamut hvetegress, veldig fornøyd med det. Jeg holder meg unna det som spirulina, chlorella, jeg er usikker på om alger er bra i det lange løp. Spirer er også sykt næringsrikt, jeg stapper i meg alfa alfa spirer, bønnespirer og alt jeg kan komme over
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå