AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Som overskriften sier, så ser jeg rett og slett veldig sliten ut i ansiktet. Virker veldig "innhulet" under øynene, og er også blå under dem. Jeg bruker consealer og pudder, så blåfargen forsvinner. Men det hjelper ikke noe på det "innhuletheten". Jeg har nylig tatt blodprøver hos legen, og jeg mangler ingenting. Jeg sover også mye, så det er ikke mangel på søvn som er problemet. Noen som har noen tips, eller råd til meg? Jeg er fryktelig lei av å se så sliten/trøtt ut hele tiden. Er forresten 24 år
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Øyeskygge i en fresh farge, lyserosa leppestift og mascara som får åpnet blikket ditt tenker jeg gjør saken.
2shy Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 Kosthold, kosthold og kosthold! Slutt med all syntetisk mat, sukker, hvete, og generellt mat som bryter ned som sukker i kroppen. Lag mat fra bunnen, og spis masssse grønnsaker/salater, og tilfør godt med sunne oljer i kosten i form av kaldpresset olivenolje og tilskudd av omega. Kosthold har enormt mye å si! Jeg sverger også til tilskudd av hvetegress
Kontormus Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg tror jeg må være verdens største tviler, men jeg prøvde meg på lavkarbokost i et par uker. Jeg har all verdens grunn til å se sliten ut, men fastisk, etter denne manøveren fikk jeg påfallende mange kommentarer på at jeg så fresh og godt ut. Så kanskje er det noe i at man med fordel kan se med kritiske øyne på hva en putter i seg. I tillegg til å benytte seg av en god ansiktsmaske et par ganger i uken.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Ts her Jeg har allerede kuttet ut vanlig hvitt brød, og spiser i stedet små "fiberrik" "skiver", og spiser mye grønnsaker. Men sukkeret er nok min svake side. Ansiktsmasker er jeg også flink til å bruke
2shy Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 Ts her Jeg har allerede kuttet ut vanlig hvitt brød, og spiser i stedet små "fiberrik" "skiver", og spiser mye grønnsaker. Men sukkeret er nok min svake side. Ansiktsmasker er jeg også flink til å bruke Fiberrik-skivene er OK men inneholder sukker. Dessverre puttes det sukker i "alt", og hvis man legger sammen alt man får i seg av sukker gjennom en dag, så kan det fort bli mye. Men heller Fiberrik enn mange typer brød, men så spørs det jo hvor mange det er snakk om daglig. Sukker er ren gift, det finnes ingenting som forsøpler kroppen mer enn raffinert sukker. Jeg fikk langt verre abstinenser av å slutte med sukker/hvete enn å slutte å røyke. Det sier litt
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 Fiberrik-skivene er OK men inneholder sukker. Dessverre puttes det sukker i "alt", og hvis man legger sammen alt man får i seg av sukker gjennom en dag, så kan det fort bli mye. Men heller Fiberrik enn mange typer brød, men så spørs det jo hvor mange det er snakk om daglig. Sukker er ren gift, det finnes ingenting som forsøpler kroppen mer enn raffinert sukker. Jeg fikk langt verre abstinenser av å slutte med sukker/hvete enn å slutte å røyke. Det sier litt TS her: Jeg syns det er ganske skremmende at det skal puttes sukker i alt mulig, spesielt ting som "utgir seg" forå være veldig sunt og bra. Jeg spiser ca 3 av de skivene om dagen. Hva spiser du i stedet for vanlig brød?
2shy Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 TS her: Jeg syns det er ganske skremmende at det skal puttes sukker i alt mulig, spesielt ting som "utgir seg" forå være veldig sunt og bra. Jeg spiser ca 3 av de skivene om dagen. Hva spiser du i stedet for vanlig brød? Jeg har lagt om kostholdet til det ekstreme (i all hovedsak). Stort sett spiser jeg smoothie til frokost, bestående av avokado, agurk, lime, hemp, og masse isbiter. Det er faktisk veldig godt, men det har tatt tid for kroppen å venne seg til. Ellers så baker jeg mine egne knekkebrød, spelt, vann, havsalt, litt kaldpresset olivenolje, tørka urter, kanskje frø. De smaker myyyyye bedre enn det man får kjøpt, og det er så lett å lage. Hummus er også noe jeg lager til frokost, gjerne da med råkost.
2shy Skrevet 19. oktober 2011 #10 Skrevet 19. oktober 2011 Spis nok fett! (det sunne) Absolutt! Kaldpresset olivenolje og omega 3 er svært viktig.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #11 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har lagt om kostholdet til det ekstreme (i all hovedsak). Stort sett spiser jeg smoothie til frokost, bestående av avokado, agurk, lime, hemp, og masse isbiter. Det er faktisk veldig godt, men det har tatt tid for kroppen å venne seg til. Ellers så baker jeg mine egne knekkebrød, spelt, vann, havsalt, litt kaldpresset olivenolje, tørka urter, kanskje frø. De smaker myyyyye bedre enn det man får kjøpt, og det er så lett å lage. Hummus er også noe jeg lager til frokost, gjerne da med råkost. *sukk* Du har ikke barn, har du? Gawd, som jeg lengter tilbake til tiden hvor jeg faktisk hadde tid til å ta vare på meg selv. Nå er det sånn at om det ikke lar seg tilberede på 5-7 minutter, inkludert rydding og oppvask, da har vi egentlig ikke tid til å spise det.
2shy Skrevet 19. oktober 2011 #12 Skrevet 19. oktober 2011 (endret) *sukk* Du har ikke barn, har du? Gawd, som jeg lengter tilbake til tiden hvor jeg faktisk hadde tid til å ta vare på meg selv. Nå er det sånn at om det ikke lar seg tilberede på 5-7 minutter, inkludert rydding og oppvask, da har vi egentlig ikke tid til å spise det. Nei, men jeg har ME, og begynte å legge om kosthold da jeg var så syk av ME at jeg knapt klarte å gå på do uten at jeg ble liggende i flere timer av utmattelse. Derfor så syns jeg dette med "jeg har ikke tid" er en dårlig unnskyldning, for jeg kan love deg at all maten jeg lagde var svært lite tidkrevende og anstrengende. Jeg tør ikke forestille meg hva dere spiser gjennom en hel dag hvis kravet er at det må tilberedes og la seg rydde/vaskes opp i løpet av 5 minutter? Knekkebrød kan man jo bake kun 1 gang i uka og bake mange brett om gangen. De lager seg jo selv. Endret 19. oktober 2011 av 2shy
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #13 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har lagt om kostholdet til det ekstreme (i all hovedsak). Stort sett spiser jeg smoothie til frokost, bestående av avokado, agurk, lime, hemp, og masse isbiter. Det er faktisk veldig godt, men det har tatt tid for kroppen å venne seg til. Ellers så baker jeg mine egne knekkebrød, spelt, vann, havsalt, litt kaldpresset olivenolje, tørka urter, kanskje frø. De smaker myyyyye bedre enn det man får kjøpt, og det er så lett å lage. Hummus er også noe jeg lager til frokost, gjerne da med råkost. TS her: Takk for mange gode tips. Jeg er nok ikke så sterk som deg som har klart å kutte ut sukker, men jeg skal prøve å spise enda sunnere ellers. Håper det hjelper meg
2shy Skrevet 19. oktober 2011 #14 Skrevet 19. oktober 2011 TS her: Takk for mange gode tips. Jeg er nok ikke så sterk som deg som har klart å kutte ut sukker, men jeg skal prøve å spise enda sunnere ellers. Håper det hjelper meg Prøv ihvertfall å kutte ned på det så mye som mulig, og prøv å lage mat fra bunnen av ihvertfall noe av tiden. Tilskudd av oljer og hvetegress er også veldig bra, så du kan jo prøve det uten å kutte ut "alt", men bare litt?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #15 Skrevet 19. oktober 2011 Prøv ihvertfall å kutte ned på det så mye som mulig, og prøv å lage mat fra bunnen av ihvertfall noe av tiden. Tilskudd av oljer og hvetegress er også veldig bra, så du kan jo prøve det uten å kutte ut "alt", men bare litt? TS her Hmm, det hvetegresset du snakker om tror jeg ikke jeg har hørt om før. Er det noe man bare kan kjøpe i helsekostbutikken? Hva er det som gjør det så bra?
2shy Skrevet 19. oktober 2011 #16 Skrevet 19. oktober 2011 TS her Hmm, det hvetegresset du snakker om tror jeg ikke jeg har hørt om før. Er det noe man bare kan kjøpe i helsekostbutikken? Hva er det som gjør det så bra? Hvetegress får man kjøpt i helsekosten, evnt på internet (sikkert billigere). Det fåes i kapselform og i pulver, puver er langt mer effektivt. Det som gjør det så bra er at det er svært næringsrikt og basisk. Jeg fikk kraftig uvi etter en periode jeg var for dårlig med kostholdet. Istedet for å ta antibiotika som legen insisterte på, bøttet jeg innpå med hvetegress istedet, og symptomene lettet etter få timer.Dagen etter var jeg så godt som symptomfri. Jeg prøver å drikke minst 1 skje hvetegresset blandet med 1 liter vann daglig for å forebygge istedet for å ta en hestekur for å reparere Du kan lese mer om det her Det smaker like godt (eller ikke) som det høres ut, men man vennes fort til smaken.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #17 Skrevet 19. oktober 2011 *sukk* Du har ikke barn, har du? Gawd, som jeg lengter tilbake til tiden hvor jeg faktisk hadde tid til å ta vare på meg selv. Nå er det sånn at om det ikke lar seg tilberede på 5-7 minutter, inkludert rydding og oppvask, da har vi egentlig ikke tid til å spise det. Det er derfor jeg pleier å ordne alt kvelden før jeg legger meg. Så er det meste klart til jeg må tidlig opp til en ny stressende dag 1
Meridian Skrevet 19. oktober 2011 #18 Skrevet 19. oktober 2011 Hvetegress får man kjøpt i helsekosten, evnt på internet (sikkert billigere). Det fåes i kapselform og i pulver, puver er langt mer effektivt. Det som gjør det så bra er at det er svært næringsrikt og basisk. Jeg fikk kraftig uvi etter en periode jeg var for dårlig med kostholdet. Istedet for å ta antibiotika som legen insisterte på, bøttet jeg innpå med hvetegress istedet, og symptomene lettet etter få timer.Dagen etter var jeg så godt som symptomfri. Jeg prøver å drikke minst 1 skje hvetegresset blandet med 1 liter vann daglig for å forebygge istedet for å ta en hestekur for å reparere Du kan lese mer om det her Det smaker like godt (eller ikke) som det høres ut, men man vennes fort til smaken. Så interessant, 2shy! Det fikk jeg virkelig lyst til å prøve. Selv spiser jeg ingen hvete, gluten, melkeprodukt, men er VELDIG SVAK FOR SUKKER! Jeg spiser mye sundt fett, proteiner, grønt, frukt, bær, og VANN Tror du hvetegress vil hjelpe mot sukkeravhengighet? Er hvetegress glutenfritt?
Aspera Skrevet 19. oktober 2011 #19 Skrevet 19. oktober 2011 *sukk* Du har ikke barn, har du? Gawd, som jeg lengter tilbake til tiden hvor jeg faktisk hadde tid til å ta vare på meg selv. Nå er det sånn at om det ikke lar seg tilberede på 5-7 minutter, inkludert rydding og oppvask, da har vi egentlig ikke tid til å spise det. Alle har 24 timer i døgnet, og om du ikke klarer å finne mer enn fem minutter til matlaging og rydding, er det du som bruker tiden din fryktelig feil.
2shy Skrevet 19. oktober 2011 #20 Skrevet 19. oktober 2011 Så interessant, 2shy! Det fikk jeg virkelig lyst til å prøve. Selv spiser jeg ingen hvete, gluten, melkeprodukt, men er VELDIG SVAK FOR SUKKER! Jeg spiser mye sundt fett, proteiner, grønt, frukt, bær, og VANN Tror du hvetegress vil hjelpe mot sukkeravhengighet? Er hvetegress glutenfritt? Jeg er nok også veldig svak for sukker og karbohydrater generellt. Men jeg merker jo at når jeg spiser det så blir jeg bare dårlig i kroppen, og det har absolutt ingenting godt for seg. Jeg prøver derfor å velge andre alternativer når jeg får lyst på noe godt, men ikke alltid like lett. Sånn sett er hvetegress en fin måte å nøytralisere på, men det er klart det skal myyyyye hvetegress til for å veie opp. Sukker er gift og svært vanedannende, det har kun skadelig effekt på kroppen. Jeg prøver å tenke på nettopp det hver gang jeg sikler på noe som inneholder sukker Jeg spiser ikke frukt heller pga sukkerinnholdet, men spiser grapefrukt, sitron, lime, tomat og avokado. Banan, ananas, eple osv er helt ut for meg, merkelig nok savner jeg det ikke heller. Om hvetegress vil hjelpe mot sukkeravhengighet vet jeg ikke, det jeg har erfart er at å kutte ut alt sukker (inkludert fruktsukker) og søtt, er den beste utvei. Jo lenger man er uten, jo mindre har man lyst på. Men gaper man over en stor plate sjokolade etter 6 mnd, så er det gjort, og man får søthunger igjen. Hvetegress er glutenfritt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå