AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #21 Skrevet 19. oktober 2011 Har selv jobbet i en slik butikk, og var glad vi hadde regelen. Problemet var ikke så mye med nasking, men at ungdommene oppførte seg helt motbydelig. Masse rølp og bråk, roping, skriking, løping, denslags. De sperret veien og var sjenerende for de andre kundene. Greier de ikke oppføre seg som folk flest, så kan de heller ikke forvente å behandlet som det. Ja - det er diskriminerende. Men ingen ble nektet inngang, og alternativet ville vært å skille ut de gruppene vakta oppfattet som mest bråkete. Det hadde vært for dumt.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #22 Skrevet 19. oktober 2011 og alternativet ville vært å skille ut de gruppene vakta oppfattet som mest bråkete. Det hadde vært for dumt. Hvorfor hadde det vært for dumt? Rettferdig spør du meg.
Safira Skrevet 19. oktober 2011 #23 Skrevet 19. oktober 2011 Det syns du nok bare fordi du ikke husker hvordan det er å være ungdom. Så lenge du selv har det greit, så er det jo ikke så farlig, det er klart. Jeg er enig i det Consensio sier, og jeg er fortsatt tenåring (noen dager til hvertfall) Jeg syntes selvfølgelig det var urettferdig, men samtidig forstod jeg hvorfor det var slik og aksepterte det. Synes du ikke at det er urettferdig å bare slippe inn "de snille"? Tenk om noen da feilaktig blir plassert i bås med "de bråkete"? Hvordan skulle man gjennomført sorteringen i praksis? Det er vel da bedre å ha den samme regelen for alle elever.
Panama Skrevet 19. oktober 2011 #24 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg går på vgs og går av og til butikken for å kjøpe mat, da går jeg gjerne med 3 - 4 venninner. Ingen så sier noe om det! Tar helst mat med selv hjemme i fra ;-)
katinkatinka Skrevet 19. oktober 2011 #25 Skrevet 19. oktober 2011 I nærbutikken kommer ungdomsskoleelever i sitt friminutt og jeg skyr butikken som ilden i den halvtimen. Masse bråk, drittslenging og utriveligheter. Men igjen, det er bare for en halvtime om dagen, jeg kan fint legge handlingen til et annet tidspunkt. Tror ikke enkelte grupper elever blir mindre ufyselige bare fordi de kan være maks tre av gangen. VGSelever kan jeg ikke forestille meg at det er så store problemer med? Eller tar jeg feil?
Gjest Varpunen Skrevet 19. oktober 2011 #26 Skrevet 19. oktober 2011 En forskjell på ungdom og voksne (f.eks rullestolbrukere) i butikken er vel ofte at ungdommene er der og "henger" og ser på det å gå i butikken og handle i storfri som en sosial aktivitet (i tillegg til at de kjøper seg en youghurt og en sjokolade til lunsj). Da er det ikke rart det ofte blir litt bråk og tull. Voksne som går i butikken går ofte for å handle, ikke for å være sosiale eller for å "henge".
Gjest Consensio Skrevet 19. oktober 2011 #27 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg går på vgs og går av og til butikken for å kjøpe mat, da går jeg gjerne med 3 - 4 venninner. Ingen så sier noe om det! Tar helst mat med selv hjemme i fra ;-) En ting er om man bare er noen få. Den skolen som ligger her har om jeg ikke husker feil 2200 elever og en stor del av dem er innom butikken i løpet av dagen.
Gjest Consensio Skrevet 19. oktober 2011 #28 Skrevet 19. oktober 2011 Det syns du nok bare fordi du ikke husker hvordan det er å være ungdom. Så lenge du selv har det greit, så er det jo ikke så farlig, det er klart. Jeg husker meget vel hvordan det var å være ungdom, og på butikken som lå ved den skolen jeg gikk på tillot bare noen elever av gangen. Jeg respekterte det i tillegg til at jeg også klarte å oppføre meg når jeg var i butikken.
Panama Skrevet 19. oktober 2011 #29 Skrevet 19. oktober 2011 En ting er om man bare er noen få. Den skolen som ligger her har om jeg ikke husker feil 2200 elever og en stor del av dem er innom butikken i løpet av dagen. Ja, da forstår jeg. For de som går på ungdomsskolen her jeg bor måtte de stenge kantina på grunn av de kasta mat rundt på skolen og sånt, og det kosta mye for skolen. Nå går heller de elevene på butikken for å kjøpe mat.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #30 Skrevet 19. oktober 2011 Hvorfor hadde det vært for dumt? Rettferdig spør du meg. Så lenge vakta hadde vært en kombinasjon av 100% objektiv og synsk, så ja jøss. Men det er de færreste securitas-er tror jeg. Dermed blir det mye opp til tilfeldigheter. Rolige folk kan fremstå som bråkete og bli nektet inngang, og omvendt. Og det kan bli MYE trynefaktorer. Vakter som misliker emoer/hiphopere/sosser etc. kan finne på å stenge ut flere av disse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå