Gå til innhold

Hva gjør dere med kortene?


Midnattsol

Anbefalte innlegg

En liten tanke bare.

Hva gjør dere med kort dere får? Fødselsdagskort, kort fra kjente som er ute og reiser, julekort osv. Kaster dere dem etter en stund eller har dere de oppbevart noen plass? Album? Skoeske? Perm? Kan jo ikke ha kortene framme hele tiden, men er leit å kaste dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kort fra folk på reise, tapes på en dør i gangen som en mosaikk. Planen er å lage en mosaikk inni en ramme og henge opp når vi havner et sted med større plass.

Bursdagskort etc samles på oppslagstavlen på arbeidsrommet og så flyttes til permer med plstlommer etterhvert.

Julekort oppbevares med julepynten i bunker med røde sløyfer rundt for hvert år, og tas frem neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samlet alle kort jeg har fått igjennom tidene i en pappeske.. Forrige helg når jeg var hjemme hos foreldrene mine gikk jeg igjennom denne esken og kastet omlag 75% av det som var der. Kastet feks. mesteparten av kortene jeg fikk til konfirmasjonen, og de fleste der det kun stod "God jul" eller "Gratulerer med dagen". Tok vare på alle med litt mer personlige hilsner, og alle med ekstra fine kort. Og også noen av de helt kjedelige og "vanlige" nettopp fordi de om noen år sikkert ikke er så vanlige lenger....

Framover nå kommer jeg til å ta vare på alt som vanlig, og så gå igjennom esken igjen om ti år eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster fortløpende. Julekort f.eks. henges opp på døra og er en del av julepynten, og så kastes de i januar. Feriekort henges på oppslagstavle el.l og kastes etter en stund. Mange går rett i søpla etter at jeg har revet av frimerket og lagt det i Tubfrim-konvolutten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her samles alle kort i esker for å kaste dem vil jeg jo ikke - gøy å se på alle kort og brev man har fått opp gjennom årene :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nyeste henges på en korktavle. Feriekort og sånn. Spesielt fine kort teiper jeg på innsiden av klesskapet. Gamle jule- bursdags- og andre kort gjemmes i esker.

Er jo dumt å kaste kort. Noen samler jo på kort! Og så er det gøy å lese dem lenge etterpå. Dessuten får jeg ikke sååå mange kort i løpet av et år da, så det flyter jo ikke over selv om jeg gjemmer på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

De henges på korktavla når de kommer. Plukkes ned innimellom.

Feriekort samles i bunker litt "her og der", men planen er jo å putte dem samlet på EN PLASS da. Julekort, der limes de med bilder på inn i en julekortalbum, de andre samles i bunker, slik som feriekortene. Og det samme gjelder påskekortene. Kaste kort? Nei, det klarer jeg ikke. Jeg sparer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fant denne gamle tråden på min jakt etter inspirasjon her inne....

Mitt prosjekt for vinteren er nemlig å sette postkortene inn i album. Tenkte å kjøpe album med plastlommer som vippes opp, da ser du først framsiden på kortet, når lommen vippes opp, kan man lese på baksiden.

.. synes det er så trist å ha kortene liggende i pappesker, da støver de bare bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de i en eske-

Har ikke samlet på ALT av kort jeg/ vi har fått da men mange.

Dessverre har jeg klart å KASTE koslige kort jeg har fått fra sambo siden vi ble sammen... :grine:

Feiltagelse da, men det var skrekkelig trist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Bursdagskort/gavelapper o.l. kastes sammen med papiret med en gang. Feriekort/postkort henger på kjøleskapet til jeg blir lei dem. Da havner de i søpla også. Veldig usentimental med kort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekort tar jeg vare på til neste jul, så jeg husker hvem jeg fikk kort i fra året før. Når nytt julekort er skrevet, kaster jeg det gamle. Dette er "arv" fra moren min.

Bursdagskort og feriekort henger som oftest på kjøleskapet eller lignende til jeg, som en annen skrev, blir lei av dem. Deretter går de i søpla. Ser ikke noe poeng å ta vare på noe som jeg neppe vil se på igjen.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feriekort henges på korktavla, men det er ikke alle feriekort som er like fine, og da kastes de etter en stund. De som er fine lar jeg henge på korktavla. (men det er nok blitt kastet endel, siden jeg har flyttet rundt en god del, og ikke tatt med meg alle hver gang.)

Vanlige julekort tas vare på i jula, som en del av julepynten.

Julekort og andre kort med bilder av de som sender kortet el. tas vare på og henges enten på korktavla eller puttes i skuffen sammen med andre bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar vare på kort i en mappe.

Har ikke vært like flink til dette alltid, så det er nok noen fine og personlige som er gått i søpla.

Kortene henger på kjøleskapet festet med magneter en stund før de havner i mappa.

Ser sikkert ikke på dem på årevis, men det er skikkelig koselig når jeg først gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekort kastes når jeg rydder ut jula

Bursdagskort kastes etter at de har ligget å slengt i noen dager

Postkort henges på kjøleskapet og henger i noen måneder før de kastes.

Har aldri sett noen grunn til å ta vare på de i noen større grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

julekortene tar jeg vare på slik at jeg husker å sende til alle neste år, birsdagskort legger folk sjeldent noe voldsomt mye i, ås ha rkun tat vare på ett par jeg liker. Feriekort kaster jeg eter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine yngre år hadde eit sirlig perm-system - ein perm for julekort, ein for bursdagskort, og ein for 'andre' kort (til dømes ferie - eller berre sånn 'utan grunn'-kort). Har dessutan ein tjukk perm med konfekorta mine i. Men så flytta eg då - dessutan var nok permane fulle før den tid. Eg kastar aldri kort, men samlar dei i esker eller hyller. Bryllaupskorta våre ligg i ein pose - dei skal organiserast på eitt eller anna vis snart. Alle kort med bilde (takkekort, julekort...) vert sette i eit eige album, faktisk. Ellers så leitar eg etter det optimale systemet for å ta vare på kort. Album-idèen til Imari var god - men så er det jo veldig mange kort som ikkje er 10 x 15 cm - kva med dei?

Konklusjon: Pip er ganske sentimental på dette punktet!

PS: Kan jo nemne i same slengen at alle brev (personlege altså) eg har fått, er samla i perm... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tanke bare.

Hva gjør dere med kort dere får? Fødselsdagskort, kort fra kjente som er ute og reiser, julekort osv. Kaster dere dem etter en stund eller har dere de oppbevart noen plass? Album? Skoeske? Perm? Kan jo ikke ha kortene framme hele tiden, men er leit å kaste dem også.

Kaster dem etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig flink til å kaste kort vi får etter en stund. Det har nå en gang bare blitt sånn. Alle kort vi har fått i forbindelse med bryllupet vårt i fjor ligger i en stor keramikkskål i seksjonen. De kommer vi til å ta vare på for alltid, for de er veldig spesielle for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...