lille katt Skrevet 20. oktober 2011 #41 Skrevet 20. oktober 2011 Det ER slitsomt å ha barn. Når mine var små (fikk barn med 12 mnd mellomrom) så var jeg også konstant utslitt av mangel på søvn og mat, og måtte ofte sette meg ned og gråte når de var i seng. Men dette er IKKE det samme som ME. Så dropp den utredningen, skaff deg en vaskehjelp og lær ungene å rydde selv, så blir det nok mye bedre. Har fått inntrykk av at ganske mange gir seg selv ME-diagnoser over en lav sko, fordi de ikke helt innser at det er bare sånn det er å ha barn. Du vet kanskje litt for lite om TS' helsetilstand til å uttale deg så bastant om hva hun feiler eller ikke feiler? Det er slitsomt å ha barn, men det er ikke dermed sagt at man skal bli så sliten. Det er forskjell på slitsomt og sliten. Jeg har selv gått i flere måneder med helseplager som jeg kunne fått hjelp til tidligere, hvis jeg hadde hørt mer på min egen magefølelse og litt mindre på omgivelsene som gnålte om "du er fremdeles i barseltid" og "du er sikkert bare sliiiiten, det er jo så slitsomt å ha tre barn". Man skal ikke kimse av ME, og også kvinner med tre barn kan få ME. 2
BellaRose Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #42 Skrevet 20. oktober 2011 Du vet kanskje litt for lite om TS' helsetilstand til å uttale deg så bastant om hva hun feiler eller ikke feiler? Det er slitsomt å ha barn, men det er ikke dermed sagt at man skal bli så sliten. Det er forskjell på slitsomt og sliten. Jeg har selv gått i flere måneder med helseplager som jeg kunne fått hjelp til tidligere, hvis jeg hadde hørt mer på min egen magefølelse og litt mindre på omgivelsene som gnålte om "du er fremdeles i barseltid" og "du er sikkert bare sliiiiten, det er jo så slitsomt å ha tre barn". Man skal ikke kimse av ME, og også kvinner med tre barn kan få ME.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #43 Skrevet 20. oktober 2011 Du vet kanskje litt for lite om TS' helsetilstand til å uttale deg så bastant om hva hun feiler eller ikke feiler? Det er slitsomt å ha barn, men det er ikke dermed sagt at man skal bli så sliten. Det er forskjell på slitsomt og sliten. Jeg har selv gått i flere måneder med helseplager som jeg kunne fått hjelp til tidligere, hvis jeg hadde hørt mer på min egen magefølelse og litt mindre på omgivelsene som gnålte om "du er fremdeles i barseltid" og "du er sikkert bare sliiiiten, det er jo så slitsomt å ha tre barn". Man skal ikke kimse av ME, og også kvinner med tre barn kan få ME. Hva som feilte deg da? Det at du ammet barnet ditt?
lille katt Skrevet 20. oktober 2011 #44 Skrevet 20. oktober 2011 Hva som feilte deg da? Det at du ammet barnet ditt? Nei.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #45 Skrevet 21. oktober 2011 Du vet kanskje litt for lite om TS' helsetilstand til å uttale deg så bastant om hva hun feiler eller ikke feiler? Det er slitsomt å ha barn, men det er ikke dermed sagt at man skal bli så sliten. Det er forskjell på slitsomt og sliten. Jeg har selv gått i flere måneder med helseplager som jeg kunne fått hjelp til tidligere, hvis jeg hadde hørt mer på min egen magefølelse og litt mindre på omgivelsene som gnålte om "du er fremdeles i barseltid" og "du er sikkert bare sliiiiten, det er jo så slitsomt å ha tre barn". Man skal ikke kimse av ME, og også kvinner med tre barn kan få ME. Nå kjenner jeg ikke TS nei, men jeg har en jobb som er veldig relevant til akkurat dette, og jeg har vært borti VELDIG mange som selv mener at de har ME, og ikke helt klarer å skille mellom "sliten" og ME. Dere ville blitt sjokkert hvis dere visste antallet på dem som tror de har ME, i forhold til de som faktisk har det! Så jeg vet faktisk en del om dette, og det viser seg at spesielt disse slitne småbarnsmødre ytterst sjelden ender opp med en ME-diagnose på papiret, men får beskjed om å skaffe barnevakt og få nok søvn. 1
BellaRose Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #46 Skrevet 21. oktober 2011 Nå kjenner jeg ikke TS nei, men jeg har en jobb som er veldig relevant til akkurat dette, og jeg har vært borti VELDIG mange som selv mener at de har ME, og ikke helt klarer å skille mellom "sliten" og ME. Dere ville blitt sjokkert hvis dere visste antallet på dem som tror de har ME, i forhold til de som faktisk har det! Så jeg vet faktisk en del om dette, og det viser seg at spesielt disse slitne småbarnsmødre ytterst sjelden ender opp med en ME-diagnose på papiret, men får beskjed om å skaffe barnevakt og få nok søvn. Jeg sier ikke at jeg tror jeg har det,synes det er kjempeflott hvis jeg ikke har det.Moren min har det.
Furstina Skrevet 21. oktober 2011 #47 Skrevet 21. oktober 2011 Furstina: hva betyr "tjatar"? Bare sånn at jeg skjønner innlegget ditt bedre . maser - med en negativ ton. Lite som "nag" på engelska.
lille katt Skrevet 21. oktober 2011 #48 Skrevet 21. oktober 2011 Nå kjenner jeg ikke TS nei, men jeg har en jobb som er veldig relevant til akkurat dette, og jeg har vært borti VELDIG mange som selv mener at de har ME, og ikke helt klarer å skille mellom "sliten" og ME. Dere ville blitt sjokkert hvis dere visste antallet på dem som tror de har ME, i forhold til de som faktisk har det! Så jeg vet faktisk en del om dette, og det viser seg at spesielt disse slitne småbarnsmødre ytterst sjelden ender opp med en ME-diagnose på papiret, men får beskjed om å skaffe barnevakt og få nok søvn. Det er helt sikkert sant det du skriver, men jeg tillater meg likevel å si at det ikke er særlig gunstig å påberope seg kompetanse som AB på kvinneguiden... Jeg har faktisk også litt peil på ME, men det er likevel fullstendig irrelevant å skrive det, all den tid hvem som helst kan skrive hva som helst her inne. Til trådstarter: uansett er du fremdeles som barselkvinne å regne (jeg regner ihvertfall alltid minst tre måneder barseltid), og du har en tøff arbeidshverdag! Gjør det du kan for å spare krefter og sove mer (du har jo ikke skrevet noe om søvnmangel, så det er ikke engang sikkert at du lider av det). Hvis ting ikke er bedre om en måned eller to, bør du følge magefølelsen din når det kommer til din egen helse. Jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsene av hvor sliten du er, og jeg var også der da babyen min var 3 måneder. Men det blir bedre (nå hørtes jeg ut som en reklame for TV3-serien )
BellaRose Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #49 Skrevet 21. oktober 2011 Søvn,ja..Hva er det?Neida,litt sover jeg jo,men ikke nok..
Gjest happy_me Skrevet 23. oktober 2011 #50 Skrevet 23. oktober 2011 Her er det kun ETT barn da, og det gjør nok det hele mye enklere. Men før kveldsbadet hver kveld er han med og putter lekene sine oppi lekekassa si. Han synes det er veldig gøy å slenge lekene oppi der, og det blir en liten koslig familieaktivitet. Jeg har troen på å få inn gode rutiner tidlig Cluet er nok å få ryddingen til å bli litt lysbetont (både for din skyld, og barna). Heng opp liste for 6åringen da vel (om han ikke kan lese enda så med bilder av lekene) over det som skal ryddes. Sånn, leketoget puttes i boksen sin, bøkene i hylla, etc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå