AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Er bare 5 uker, men har allerede fått mage. Jeg vet at det ikke dreier seg om fosteret, men det virker som om tarmene mine er trykket godt oppover og jeg er skikkelig oppblåst. Har gått opp et par kilo også. Raste også opp i forrige svangerskap. Mest i 1. trimester. Jeg er tynn og eier ikke fettlag på magen (ergo legger ikke på meg i fett der). Er det virkelig vanlig å bli så oppblåst at magen synes etter såpass kort tid? Når fikk du mage?
Thinkerbelle Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Begynner kanskje å få bittelitt mage nå, er 19 uker på vei:) men kan fremdeles fint skjule at jeg er gravid, på jobb er det bare sjefen som vet det:)
Serenity_ Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 den magen man ser frem til uke 12 er rett og slett luft i tarmene. Livmoren din har ikke vokst nok enda til å "trykke noe oppover". Man får mer luft i magen pga slappere musklatur i buken som gjør at tarmene jobber tregere enn normalt. Musklaturen blir slappere for å gjøre plass til livmoren/fosteret. Jeg fikk ikke babymage før uke 19-20 ca, selv da var det bare en bitteliten kul. Nå er jeg 22 uker og synest den har vokst en del, men langt i fra slik som de andre på termingruppen. Legen sier jeg bærer barnet langt inne og at alt er som normalt. Magemusklene mine har for eksempel ikke delt seg - enda.
Gjest Dorey Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg har ganske tydelig mage alt, har måttet begynne med mammabukser og klarer ikke å skjule at jeg er gravid. Min mor fikk også mage tidlig, så jeg tipper det er genetisk. Hun ble tatt for å være høygravid da hun var 4-5 mnd på vei.
Teriyaki Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 Hadde en liiten kul i uke 20, men den ordentlige babymagen kom først i uke 23..Men den var liten da også..
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 Ventet og ventet på den magen. Trodde selvsagt alle kunen se det i uke 14, hehe.. Men det viste ikke for andre enn meg selv før jeg var rett over 30 uker. Egentlig like greit å slippe den svære tunge magen.. Ble aldri fryktelig stor, men normal beibi for det
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg er som deg, TS, i alle mine tre svangerskap har jeg fått "mage" fra uke 4-5. Det har vært et av de sikreste tegnene på at jeg er gravid, allerede før jeg har tatt testen. Nå er jeg i uke 12, magen vokser og vokser (må gå i veldig posete klær på jobb, men mange har nok skjønt det allerede). Under mitt siste svangerskap var det en kollega som kom bort og klappet meg på magen i uke 12, uten at jeg hadde sagt noe om graviditeten ennå. Da var den altså så stor at den innbød til klapping allerede...
Gjest Dorey Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 Under mitt siste svangerskap var det en kollega som kom bort og klappet meg på magen i uke 12, uten at jeg hadde sagt noe om graviditeten ennå. Da var den altså så stor at den innbød til klapping allerede... Oj, det kunne jo vært ganske pinlig om du ikke var gravid. Har skjedd med meg en gang i mine "større" dager... For øvrig kan jeg ikke fordra klapping på magen. Skjønner ikke hvorfor det liksom er så greit å gjøre uten å spørre.
Charlie28 Skrevet 19. oktober 2011 #9 Skrevet 19. oktober 2011 Min mage i uke 10 var til tider like stor som magen min nå i uke 18 :gjeiper: Vet jo at det ikke var "gravidmage" men for alle rundt meg (på ferie) trodde jeg var gravid. Gadd jo ikke å sjule magen da ingen kjente meg uansett. Den skikkelige gravidmagen kom vel først i uke 14 - 15. Da var det en liten kul på magen når jeg lå på ryggen, og dersom jeg viste den fram såg folk jeg var gravid. Nå ser du at jeg er gravid. Men så hadde jeg verdens minste midje før svangerskapet, så skulle ikke mye til før kulen poppet frem
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #10 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg er kun 5 uker på vei, og min mage sees VELDIG godt nå alt. Vet jo det har med luft å gjøre, og ikke så mye annet, men syns nesten det er litt flaut. Er veldig tynn og har liten midje, men nå er jeg redd for at andre skal legge merke til dette allerede nå..
utlendingen Skrevet 19. oktober 2011 #11 Skrevet 19. oktober 2011 jeg hadde oppblåst mage fra første øyeblikk av. den forsvant ikke før den gikk over til å bli vanlig gravidmage. .
Gjest imli Skrevet 20. oktober 2011 #12 Skrevet 20. oktober 2011 Kunne fint skule det til eg var over 20 veker på veg, begge gongene. Såg det jo sjølv fordi eg er van med å ha flat mage, men det kunne fint gå som "litt ekstra på magen" fram til eit par og tjue veker. Ordentleg babymage fekk eg ikkje før rundt 25 veker.
Laserwater Skrevet 20. oktober 2011 #13 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg ble også veldig oppblåst tidlig i svangerskapet, men fikk ikke babymage før jeg var 7mnd på vei :-)
Stinelin Skrevet 20. oktober 2011 #14 Skrevet 20. oktober 2011 Er 9+2 nå, og ser kulen om jeg trekker inn magen. Om magen slapper av ser det ut som jeg er mye lenger på vei, er så oppblåst. Var enda verre i uke 6-8, men det begynner å roe seg nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå