Auri Skrevet 20. oktober 2011 #41 Skrevet 20. oktober 2011 Ikke lek dum. Det kan vi godt si hvis den måten å formulere det på hjelper deg videre til å hate menn sånn bare fordi menn er menn, men eh jeg tror ikke det er veien å gå for å komme til noen form for innsikt. Uansett er det knekkende likegyldig for sakens fakta om kjøtt er bedre enn fisk eller menn har dårligere kontroll. Min personlige teori er at kvinner voldtar ikke i like stor grad fordi de ikke er like sterke som menn, og menn ikke frister kvinner like mye. Jeg baserer det på dels tankespinn og dels kunnskap om at kvinner er like gode som menn til å begå overgrep, utøve vold, og tilrane seg ting med makt. Nå leker du dum igjen. Er det en hobby for deg, eller trenger du en mann til å tenke for deg? Haha, unnskyld meg? Hvor i alle dager har du fått for deg at jeg hater menn? Tror du kvinner som opplever voldtekt foretar seg noe angående endring av atferd, sånn i interesse av å redusere sannsynligheten for neste voldtekt? Jeg vet at mange som opplever voldtekt, aldri føler seg trygge igjen. Aldri tør å gå ut alene igjen. 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #42 Skrevet 20. oktober 2011 Ikke legg ord i munnen min! Det er det værste jeg vet. Jeg har aldri skrevet at det ikke er like traumatisk for en mann å bli voldtatt. Jeg spurte om hvor mange som faktisk blir det i forhold til kvinner? 1-10 000? Vi kvinner har ikke den sammen trangen til å utøve makt og undertrykke som menn har, ikke kom å si at det finnes tusenvis av traumatiserte voldtatte menn i norge! Hva?? Jeg har da ikke lagt ord i munnen på deg. Hvis du ser så ender setningen som stiles mot deg med ett spørsmålstegn - altså var det et spørsmål. For alt vi vet kan det finnes tusenvis av traumatiserte voldtatte menn i norge. Tror rett og slett mørketallene er betydelig høyere enn vi kan tenke oss. 1. Kvinner har ikke ansvar for voldtekt. 2. Alt ansvar ligger hos voldtektsmannen. 3. Voldtektsmannen er mann. Det betyr at ansvaret ligger hos menn. 4. Når menn kritiserer pkt 1, 2 eller 3, så tar de voldtektsmannens parti. 5. At kvinner selv kan gjøre noe for å unngå voldtekt er uviktig, så lenge alt ansvaret ligger hos voldtektsmannen. 1. Så om kvinnen voldtar en mann ligger ikke ansvaret hos kvinnen? Hvem ligger det da hos? 2. Hvorfor hos mannen? Dersom mannen blir voldtatt av en kvinne... 3. Selv om det er mannen som er offer og kvinnen som er overgriper? 4. NEI! Jeg tar offeret sin side, uavhengig av kjønn på overgriper og offer. 5. Igjen. Hvorfor "voldtekstmannen", og ikke "overgriperen"? Det er som påpekt flere ganger i denne tråden ikke bare menn som voldtar. Kvinner gjør det også, som du burde ha fått med deg om du leste de 30 første innleggene. To av oss med personlig erfaring. Rister på hodet!!
Djungelvrål Skrevet 20. oktober 2011 #43 Skrevet 20. oktober 2011 Kampanjen er rettet til kvinner fordi det forsvinnende få menn i norge som blir voldtatt. Googlet det og fant ingen tall overhodet. Du kan ikke si at mørketallene sikkert er store, det vet vi ikke. Det er derfor de er mørketall. 1
Gjest Katten. Skrevet 20. oktober 2011 #44 Skrevet 20. oktober 2011 Kampanjen er rettet til kvinner fordi det forsvinnende få menn i norge som blir voldtatt. Googlet det og fant ingen tall overhodet. Du kan ikke si at mørketallene sikkert er store, det vet vi ikke. Det er derfor de er mørketall. http://www.google.no/search?gcx=w&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=voldtekt+av+menn 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #45 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg er en helt normal person med en helt normal omgangskrets i en middels by i Norge, og vet om 20 gutter/menn som har blitt utsatt for voldtekt/seksuelle overgrep av kvinner. Grunnen til at jeg vet om det, er fordi jeg jobber innenfor psykiatrisk helsetjeneste. Og jeg har bare jobbet her i fem år... Så jeg er veldig sikker på at det er STORE mørketall. På foredrag jeg har vært på regner de med at for hver gutt/mann som kommer inn i systemet slik at seksuelt misbruk blir oppdaget, er det minst 5 vi ikke vet om. 3
Djungelvrål Skrevet 20. oktober 2011 #46 Skrevet 20. oktober 2011 http://www.google.no/search?gcx=w&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=voldtekt+av+menn Ja så det men det står mest om enkeltsaker og generelt, ikke om hvor mange i forhold til kvinner...
chikako Skrevet 20. oktober 2011 #47 Skrevet 20. oktober 2011 når man ikke forstår seg på rett og galt så er det en feil ett sted i hodet.. nekter du på det? Det hadde vært fint hvis vi kunne stemple alt vi ikke likte som sinnsykt, så vi slapp å lete etter symptomer i vår egen virkelighet, men så enkel er ikke verden. Du kan ikke bare stemple de som voldtar som avvikere i et ellers godt fungerende samfunn. 1
Gjest Katten. Skrevet 20. oktober 2011 #48 Skrevet 20. oktober 2011 Ja så det men det står mest om enkeltsaker og generelt, ikke om hvor mange i forhold til kvinner... Det er forsket ekstremt lite på voldtekt av menn. Tall fra USA tilsier at rundt 10% av alle voldtektsofre er menn. Om vi sier at det samme gjelder Norge (hvor det er rundt 450-500 anmeldte voldtekter i året) så begynner vi å få en pekepinne. I tillegg sier enhver artikkel angående temaet hvor kvinner voldtar menn, at det er ekstremt store mørketall. Bl.a. grunnet overbevisninger som at menn ikke kan bli voldtatt. Overbevisninger du hjelper til å holde liv i. 5
LoneWolf Skrevet 20. oktober 2011 #49 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg støtter katten jeg. Det er like ubehagelig for en mann å bli voldtatt som en dame og mørketallene er nok mye større for menn. Hvem er det som vil inrømme at dem ble voldtatt av en dame, og hvem i h****** ville trodd deg? Men fint om folk kunne holdt seg litt sakelig og ikke bare masse drittslenging fra ab til navngitt og omvendt. 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #50 Skrevet 20. oktober 2011 Kampanjen er rettet til kvinner fordi det forsvinnende få menn i norge som blir voldtatt. Googlet det og fant ingen tall overhodet. Du kan ikke si at mørketallene sikkert er store, det vet vi ikke. Det er derfor de er mørketall. Jeg har like godt hold ved å si at mørketallene er store som du har ved å si det er forsvinnende få menn i norge som blir voldtatt! Har du noen beviser på ditt standpunkt? Jeg har ikke annet enn at jeg vet hverken meg eller katten har anmeldt voldtekt mot oss. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #51 Skrevet 20. oktober 2011 Det er forsket ekstremt lite på voldtekt av menn. Tall fra USA tilsier at rundt 10% av alle voldtektsofre er menn. Om vi sier at det samme gjelder Norge (hvor det er rundt 450-500 anmeldte voldtekter i året) så begynner vi å få en pekepinne. I tillegg sier enhver artikkel angående temaet hvor kvinner voldtar menn, at det er ekstremt store mørketall. Bl.a. grunnet overbevisninger som at menn ikke kan bli voldtatt. Overbevisninger du hjelper til å holde liv i. Nettopp! Vi må heller ikke glemme at det er mørketall hos kvinner også. Antall faktiske voldtekter er betydelig høyere enn de 450-500 som årlig leverer anmeldelse. 1
chikako Skrevet 20. oktober 2011 #52 Skrevet 20. oktober 2011 Ja så det men det står mest om enkeltsaker og generelt, ikke om hvor mange i forhold til kvinner... Det er vel en debatt vi ikke trenger å ta her? Jeg tror faktisk vodtekt av menn er enda mer stigmatisert enn av kvinner, fordi det strider sånn mot forestillingene av hva en menn er - både med tanke på seksualmoral, styrke, emosjonelle reaksjoner osv. Dette gjelder nok både overgrep begått av menn mot menn og av kvinner mot menn. 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #53 Skrevet 20. oktober 2011 Uavhengig av om man er kvinne eller mann, så er det trist at det ikke går an å slokne på nach uten å være redd for at noen ser sitt snitt til utnytte kroppen din. Det burde jo absolutt ikke være slik. Man kan diskutere i det uendelige om hvem som burde ta ansvar, at man ikke burde sovnet der i utgangspunktet osv, men det er umulig å følge alle forholdsregler. De fleste voldtekter er ikke overfall heller, så da hjelper det fint lite å gå hjem gruppevis fra byen. Man kan ikke holde seg unna alle mennesker av det motsatte kjønn i frykt for å bli voldtatt. Jeg kan ikke unngå alle situasjoner der jeg er alene med en mann, i frykt for at han skal være en voldtektsmann. Det er ikke rettferdig å tenke slik om alle menn heller. Så som jente føler jeg meg fanget mellom to leirer. Det er feil å stemple alle menn som farlige, samtidig som jeg har delvis skyld hvis jeg ikke tar alle forholdsregler. 4
Djungelvrål Skrevet 20. oktober 2011 #54 Skrevet 20. oktober 2011 Det er forsket ekstremt lite på voldtekt av menn. Tall fra USA tilsier at rundt 10% av alle voldtektsofre er menn. Om vi sier at det samme gjelder Norge (hvor det er rundt 450-500 anmeldte voldtekter i året) så begynner vi å få en pekepinne. I tillegg sier enhver artikkel angående temaet hvor kvinner voldtar menn, at det er ekstremt store mørketall. Bl.a. grunnet overbevisninger som at menn ikke kan bli voldtatt. Overbevisninger du hjelper til å holde liv i. Hjelper ¨å holde liv i hva? Har jeg skrevet at menn ikke kan bli voldtatt, hvor? Hold deg til saken og ikke lag fantasifostre.
Ethereal Skrevet 20. oktober 2011 #55 Skrevet 20. oktober 2011 Seriøst, du har fullført norsk grunnskole uten at voldtekt har blitt nevnt? Jeg vet med 100% sikkert at dette var oppe i undervisningen på ungdomsskolen der jeg gikk, men pensum kan jo selvsagt variere sterkt fra skole til skole. Likevel så må jeg si meg litt enig med den du siterte; man skal mangle totalt sosiale antenner hvis man ikke har forstått at voldtekt er galt. Kampanjer i skolen kan derimot være et godt forslag, kanskje foredrag fra voldtektsoffer, personell fra voldtektsmottak e.l, dette gjør antagelig et sterkt inntrykk. Ihvertfall på dem som går på skolen. Nei, jeg kan ikke huske at voldtekt var et tema noen gang. Kan heller ikke skjønne hvilket fag det skulle kommet opp i? Det var mye fokus på mobbing sånn utenom fagene, og når det var seksualundervisning fikk vi informasjon om graviditet, prevansjon og hvordan man setter et kondom på en gulrot - men ikke voltekt. Jeg tror kampanjer i skolen er nyttig! 2
Gjest Katten. Skrevet 20. oktober 2011 #56 Skrevet 20. oktober 2011 Hjelper ¨å holde liv i hva? Har jeg skrevet at menn ikke kan bli voldtatt, hvor? Hold deg til saken og ikke lag fantasifostre. Hvor mange menn tror du blir voldtatt av kvinner i norge?? Finn deg noe annet å bekymre deg for, seriøst! 1
goldenchanel Skrevet 20. oktober 2011 #57 Skrevet 20. oktober 2011 Hvordan voldtar kvinner menn? er det ikke vesentlig at penisen er stiv om det skal foregå penetrering? Menn er vel også generelt sterkere enn kvinner? Så skulle være lettere for enn mann å få bort overfallkvinnen enn det er for en kvinne å få bort en overfallsman Om det er oralsex det er snakk om hadde jeg virkelig ikke syns det var like felt om en mann hadde slikket meg som om han skulle tvunget pikken sin inn i meg...
Gjest Katten. Skrevet 20. oktober 2011 #58 Skrevet 20. oktober 2011 Ereksjon er en ufrivillig fysiologisk reaksjon. Det betyr at til tross for både fysisk og psykisk motstand, kan en mann få erigert penis. Det finnes også andre typer voldtekt enn overfallsvoldtekt, og makt er ikke bare basert på fysikk. 4
chikako Skrevet 21. oktober 2011 #59 Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Hvordan voldtar kvinner menn? er det ikke vesentlig at penisen er stiv om det skal foregå penetrering? Menn er vel også generelt sterkere enn kvinner? Så skulle være lettere for enn mann å få bort overfallkvinnen enn det er for en kvinne å få bort en overfallsman Om det er oralsex det er snakk om hadde jeg virkelig ikke syns det var like felt om en mann hadde slikket meg som om han skulle tvunget pikken sin inn i meg... En stiv penis betyr ikke samtykke. På samme måte som at kvinner som voldtas kan oppleve at kroppen responderer med å bli klar for sex, kan menn oppleve det samme. Jeg blir faktisk litt satt ut av at dette er nytt for så mange. Har dere levd i forhold med noen? Har dere aldri opplevd at mannen har sagt nei til sex selv om det fysiske for å ha sex er på plass? Synes dere også at det er greit å ha sex med ei dame som sier nei, så lenge skjeden hennes er våt? Endret 21. oktober 2011 av chikako 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #60 Skrevet 21. oktober 2011 Det hadde vært fint hvis vi kunne stemple alt vi ikke likte som sinnsykt, så vi slapp å lete etter symptomer i vår egen virkelighet, men så enkel er ikke verden. Du kan ikke bare stemple de som voldtar som avvikere i et ellers godt fungerende samfunn. Ja, det er riktig. Voldtektsmenn er avvikere, friske mennesker vil ikke være i stand til å utføre slik lidelse mot andre og samtidig tenne på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå