Gå til innhold

Bilde av ditt dyr!


Gjest Eline4

Anbefalte innlegg

Hehe... Det er ikke akkurat sånn at basenjien uler ustanselig heller da... Jeg har to. Og de uler (jodler) når noen de liker ekstra godt kommer på besøk. Ellers nesten ikke.

Edit: De lager jo mye mye mindre lyd enn andre hunder som bjeffer. Basenjien bjeffer ikke i det hele tatt.

Hehehe, veldig hyggelig med en velkomst-komitee da :D

Godt poeng, bjeffing er ikke så kult det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lamia Lenis

Hihi, små doser med lyder er bare herlig. Men om det hadde vært MYE hadde jeg blitt frustrert. Jeg har en hund nå, og føler det holder. Men basenji er høyt på ønskelista til en evnt neste gang :jepp:

Ikke ofte jeg møter basenji ute. Sjelden i norge?

Jodling er en glad-lyd :) De jodler ikke helt uten videre, liksom...

De VAR vel ganske sjeldne, men det blir fler og fler av dem nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodling er en glad-lyd :) De jodler ikke helt uten videre, liksom...

De VAR vel ganske sjeldne, men det blir fler og fler av dem nå.

Da krysser jeg fingrene for at jeg ikke støter på en i nærmeste fremtid, er vel fare for at jeg ryker på en hund til da :P

Neida. Det er jo gøy når folk får opp øynene for akkurat den hunden du selv har, samtidig som det er litt stas å ha en rask som ikke alle andre har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er minigrisen min, som desverre døde bare 6 måneder gammel.

http://i1122.photobucket.com/albums/l526/nevfennas/n735630133_5012791_1926.jpg

Her ser vi bildet av Embla og Odin, der Embla er den lille kattungen (som desverre ikke er så veldig kattunge lenger, iallefall ikke fysisk sett :P )

http://i1122.photobucket.com/albums/l526/nevfennas/32270_10150188221835134_735630133_12450673_204855_n.jpg

Endret av Kråkesaks
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars minigrisen din da! Vet du hvorfor den døde?

Den begynte å kaste opp en morgen, så vi tok den til dyrlegen. Han mente at grisen hadde en forstoppelse, men han så hunder hadde sånt hele tiden, og det gikk visst ofte over av seg selv, så han ville vente og se om det var nødvendig med operasjon, dyrlegen ville ikke skjære unødvendig i henne.

På den tredje dagen med oppkast, så måtte de operere henne, det viste seg at hun på et eller annet tidspunkt hadde spist en buksestrikk (av alle ting. Hvor hun har fått tak i den, aner vi ikke!). Den hadde blitt liggende i magen. Når hun hadde spist hår og løse tråder som havnet på gulvet, som ikke kunne fordøyes, så hadde dette snurret seg rundt strikken, og etter lang tid hadde dette blitt en så stor ball at det ble som en propp i magesekken, mat og drikke kom ikke videre, og ble derfor kastet opp. Hun døde hjemme, etter operasjonen, hjertet bare stoppet. Mest sannsynlig fordi hun hadde så mye vondt, og hadde så lite energi etter å ikke klart å få i seg mat og drikke på tre dager. :sukk: Ingen koselig historie, akkurat, men hun var en flott minigris mens hun levde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den begynte å kaste opp en morgen, så vi tok den til dyrlegen. Han mente at grisen hadde en forstoppelse, men han så hunder hadde sånt hele tiden, og det gikk visst ofte over av seg selv, så han ville vente og se om det var nødvendig med operasjon, dyrlegen ville ikke skjære unødvendig i henne.

På den tredje dagen med oppkast, så måtte de operere henne, det viste seg at hun på et eller annet tidspunkt hadde spist en buksestrikk (av alle ting. Hvor hun har fått tak i den, aner vi ikke!). Den hadde blitt liggende i magen. Når hun hadde spist hår og løse tråder som havnet på gulvet, som ikke kunne fordøyes, så hadde dette snurret seg rundt strikken, og etter lang tid hadde dette blitt en så stor ball at det ble som en propp i magesekken, mat og drikke kom ikke videre, og ble derfor kastet opp. Hun døde hjemme, etter operasjonen, hjertet bare stoppet. Mest sannsynlig fordi hun hadde så mye vondt, og hadde så lite energi etter å ikke klart å få i seg mat og drikke på tre dager. :sukk: Ingen koselig historie, akkurat, men hun var en flott minigris mens hun levde! :)

Åh så trist! Stoor klem til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Shit, Milo var INNMARI SØT!! *DÅÅÅNE*

(Katten også altså!)

Vurderte basenji selv en stund, men fant ut at jeg ikke ville taklet den ulinga.

Uler Milo like mye som renraset?

Er passepike for en basenji, og den huden lager ikke en lyd :P det eneste som har kommet ut av gapet hans er litt piping. Men det er vel individuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hunden min. Han er blanding mellom Bishon Frisè og Tibetansk Spaniel. Blir tenåring om 4 dager :)

post-36591-0-94684900-1319105450_thumb.j

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, så mange goinger det var her! :D Morsomt å se så mange fine dyr.

Her er min rampepus! Tiril :)

post-14778-0-00450700-1319132580_thumb.j

post-14778-0-63725100-1319132615_thumb.j

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så mange goinger det var her! :D Morsomt å se så mange fine dyr.

Her er min rampepus! Tiril :)

Så søt! Ansiktsuttrykket på det andre bilder sier jo bare "Du sa HVA?!?!?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shirleys-secret

Dette er min/mamma sine :)

Hunden er av rasen Cane Corso.

post-42778-0-89267400-1319133647_thumb.j

post-42778-0-10160600-1319133660_thumb.j

Endret av shirleys-secret
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er passepike for en basenji, og den huden lager ikke en lyd :P det eneste som har kommet ut av gapet hans er litt piping. Men det er vel individuelt?

Åh så koselig, du er heldig!

Det er helt sikkert individuelt. Men iom at jodling er uttrykk for glede, skal man vel bare være glad om man har en som lager mye lyd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...