Gå til innhold

Pusen kjeder seg i regnværet!


Xtra_lilje

Anbefalte innlegg

har en skjønn liten hellig birma jente, som går litt ute og er veldig glad i utelivet når det er fint vær - men ikke når det regner eller er stygt vær. da ligger hun i vinduet og sutrer og syns tydelig det er kjedelig. Nå har det regnet en stund her og regner nok en stund til, og jeg er bekymret for om hun kjeder seg. Vi leker og koser mye, men er det noe mer jeg kan gjøre? eller vil hun venne seg til å være mindre ute nå i høst/vinter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katten har ikke vondt av å være ute selv om det regner. Om hun ikke vil være i regnet mer kommer hun enten inn, eller finner seg et sted med ly for været. Hvorfor vil du ikke at hun skal gå ut når det regner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten har ikke vondt av å være ute selv om det regner. Om hun ikke vil være i regnet mer kommer hun enten inn, eller finner seg et sted med ly for været. Hvorfor vil du ikke at hun skal gå ut når det regner?

Hun skriver vel egentlig at katten ikke vil ut.

Min katt er også sånn. Han kan gå ut hvis han vil, men er ikke så glad i regnet. Blir noen korte turer. Sitter heller inne å demonstrerer foran meg. Han mener nemlig det er min skyld at det regner :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten har ikke vondt av å være ute selv om det regner. Om hun ikke vil være i regnet mer kommer hun enten inn, eller finner seg et sted med ly for været. Hvorfor vil du ikke at hun skal gå ut når det regner?

Hun har som sagt muligheten til å gå ut selv om det regner, men hun kommer inn igjen. Jeg mistenker at det er pelsen som gjør at hun ikke trives ute, hun er en hellig birma med veldig fluffy/silkeaktig pels som ikke gir ly for noe som helst og som nesten tover seg når den blir våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, beklager! Misforsto setningen. :sjenert:

Har katten mulighet til å gå ut og inn som den vil, eller må du slippe den ut og inn?

Har en katt som ikke er glad i å være ute, og spesielt ikke når det regner, så da må han nesten dyttes ut døra. Og hvis han vil inn igjen med en gang, ignorerer vi ham til han finner noe annet å gjøre. Tar som regel ikke så lang tid. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, beklager! Misforsto setningen. :sjenert:

Har katten mulighet til å gå ut og inn som den vil, eller må du slippe den ut og inn?

Har en katt som ikke er glad i å være ute, og spesielt ikke når det regner, så da må han nesten dyttes ut døra. Og hvis han vil inn igjen med en gang, ignorerer vi ham til han finner noe annet å gjøre. Tar som regel ikke så lang tid. :P

Hvorfor sitter du ikke ute i regnet sammen med katta? Du er jo akkurat like vanntett som den er... Hvorfor skaffe katt for å hive den ut i all slags drittvær?

Fy faen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil venne seg til situasjonen. Min katt går ut og inn som hun vil, og så lenge katten bestemmer selv, går det bra.

Om vinteren er min katt mye mer innendørs enn om sommeren, og hun ligger mye og sover. Katter sover jo endel, så om du koser og leker litt med katten, går det nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sandkasse til den, da den i utgangspunktet skal være en utekatt (noe han har vært siden han var bare noen uker, og det vat ikke noe problem før han ble kastrert, men etter det har han blitt lat). Om vi skal la den være inne hele tiden, gjør den fra seg på gulvet. Derfor må den ut, selv om det regner. Jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Den får komme inn igjen etter å ha vært ute en stund, så det er slettes ikke synd i ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

har en skjønn liten hellig birma jente, som går litt ute og er veldig glad i utelivet når det er fint vær - men ikke når det regner eller er stygt vær. da ligger hun i vinduet og sutrer og syns tydelig det er kjedelig. Nå har det regnet en stund her og regner nok en stund til, og jeg er bekymret for om hun kjeder seg. Vi leker og koser mye, men er det noe mer jeg kan gjøre? eller vil hun venne seg til å være mindre ute nå i høst/vinter?

Hun har godt av en luftetur. Hun tåler litt regn selv om hun ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sandkasse til den, da den i utgangspunktet skal være en utekatt (noe han har vært siden han var bare noen uker, og det vat ikke noe problem før han ble kastrert, men etter det har han blitt lat). Om vi skal la den være inne hele tiden, gjør den fra seg på gulvet. Derfor må den ut, selv om det regner. Jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Den får komme inn igjen etter å ha vært ute en stund, så det er slettes ikke synd i ham.

Men det går jo an å ha en kasse til katten innendørs selvom den er en utekatt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Men det går jo an å ha en kasse til katten innendørs selvom den er en utekatt? :)

Blir den tissatrengt nok tisser den ute. Og om katten nekter å gå ut og snur i døra bærer du den ut. Så kan den komme inn igjen når den har vært på do.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir han jo vant til å heller gå der, enn ut, noe som neppe vil hjelpe på at han er lat. :P Han veit hvor døra er, så han sier i fra når han vil ut. Han skal også, i utgangspunktet være ute om natta, men han har funnet seg lure gjemmeplasser i huset, så det hender han sover inne. Går som regel bra, men det er nå av og til at han gjør fra seg inne. Nå er han snart 5 år, og "kattungen" vår er 3 tror jeg, og ingen av de har noen gang brukt sandkasse, så vi kommer nok ikke til å begynne med det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Da blir han jo vant til å heller gå der, enn ut, noe som neppe vil hjelpe på at han er lat. :P Han veit hvor døra er, så han sier i fra når han vil ut. Han skal også, i utgangspunktet være ute om natta, men han har funnet seg lure gjemmeplasser i huset, så det hender han sover inne. Går som regel bra, men det er nå av og til at han gjør fra seg inne. Nå er han snart 5 år, og "kattungen" vår er 3 tror jeg, og ingen av de har noen gang brukt sandkasse, så vi kommer nok ikke til å begynne med det nå.

Den kommer mest sannsynlig ikke til å bruke den heller. hadde en katt som hadde operert i magen og skulle helst ikke ut før det var grodd skikkelig. Prøvde kattekasse, men hun syntes tydelig det var ekkelt å tråkke i kattesanda og ville ikke gå på do der. Gikk til døra uansett når hun måtte tisse, så måtte vi la henne gå ut på do likevel. trro ikke det går an å lære voksne katter slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommer mest sannsynlig ikke til å bruke den heller. hadde en katt som hadde operert i magen og skulle helst ikke ut før det var grodd skikkelig. Prøvde kattekasse, men hun syntes tydelig det var ekkelt å tråkke i kattesanda og ville ikke gå på do der. Gikk til døra uansett når hun måtte tisse, så måtte vi la henne gå ut på do likevel. trro ikke det går an å lære voksne katter slike ting.

Joda, det går fint an å "lære" en voksen katt det. Mange sjønner det selv også. Jeg fikk min da hun var stor, og hun skjønte det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Joda, det går fint an å "lære" en voksen katt det. Mange sjønner det selv også. Jeg fikk min da hun var stor, og hun skjønte det med en gang.

Kanskje min katt var enten dummere eller særere enn din, men vi prøvde å putte henne oppi kassa men hun løftet beina skikkelig høyt og tråkket oppi der som om det skulle være noe ekkelt hun gikk i. Hun likte seg ikke i den kassa.

Men at det regner er et dårlig argument for å begynne med kasse da syns jeg man skjemmer de litt vel bort. Litt uvær er ingen krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ikke sandkasse til den, da den i utgangspunktet skal være en utekatt (noe han har vært siden han var bare noen uker, og det vat ikke noe problem før han ble kastrert, men etter det har han blitt lat). Om vi skal la den være inne hele tiden, gjør den fra seg på gulvet. Derfor må den ut, selv om det regner. Jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Den får komme inn igjen etter å ha vært ute en stund, så det er slettes ikke synd i ham.

Og takket være idioter som slipper ut kattunger når de er bare noen uker gamle så sitter jeg her med to hittekatter...

Alle katter bør ha en kasse inne, det kan komme godt med når utekattene deres blir skadet og må holdes inne en periode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunkatten vår skulle ikke ut etter hun ble sterilisert, så vi har faktisk prøvd kattekasse, men den ble ikke brukt av noen av kattene. Og hankatten gjorde fra seg i kjelleren også. Hunkatten måtte vi bare slippe ut (hadde bånd på henne, siden hun ikke skulle være ute i det hele tatt på minst to uker), men siden katten opprinnelig er en villkatt, tok det ikke lang tid før hun stakk av.

Sandkassen var bortkastede penger. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skjemmer de litt vel bort"? Ingen katter blir bortskjemte av en kasse, og dessuten synes jeg de fortjener å bli litt bortskjemte disse søte kattepusene.

Hvis man har en kasse til en katt som skjønner at det er en do (til tross for at h*n helst vil gjøre fra seg utendørs), kan man unngå at den gjør fra seg på gulvet.

Og som AB over skriver så kan de bli syke/skadet og må være innendørs en periode. Da er det ikke gøy å gå rundt og tørke opp avføring fra gulvet :fnise:

Men trenger man ikke kasse, trenger man ikke kasse.

Endret av MissMas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

"Skjemmer de litt vel bort"? Ingen katter blir bortskjemte av en kasse, og dessuten synes jeg de fortjener å bli litt bortskjemte disse søte kattepusene.

Hvis man har en kasse til en katt som skjønner at det er en do (til tross for at h*n helst vil gjøre fra seg utendørs), kan man unngå at den gjør fra seg på gulvet.

Og som AB over skriver så kan de bli syke/skadet og må være innendørs en periode. Da er det ikke gøy å gå rundt og tørke opp avføring fra gulvet :fnise:

Nei jeg mener at det er å skjemme vekk hvis man tenker dakar pusekatten som må tisse ute i regnet. Da kan den heller få en kasse. Det syns jeg er å skjemme vekk. Tror ikke de blir skada av regnvann.

Endret av BettyBoop28
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...