Gå til innhold

Hva slags julekort lager du?!


Thomasine

Anbefalte innlegg

I år har jeg bestil x-antall bilder og tenkte jeg skulle lage egne julekort!!

Dvs. de siste årene har jeg bare laget et felles bilde ( med hvitt felt )hvor det står det samme til alle... :wink::lol:

I år vil jeg være "litt" mere personlig!!! :P

Tenkte jeg skulle kjøpe ensfarget ark, brette i to og lime inn bildet vi har bestemt oss for. Da får jeg plass til noen velvalgte ( :o :klø: ) ord på motsatt side. Høres det greit ut?! Jeg er ikke så veldig kreativ av meg... :-? :o Ser at det finnes flere av dere - kreative!

Hva gjør dere?!

Hva kan jeg ha utenpå kortet - framsiden?!

Hvilken farge er best på kortet?! Bildet har en rød ramme rundt et ovalt bilde.

Det blir kanskje litt mye med rødt ark?!

Noen juletips...???!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager alltid julekortene mine selv. Og jeg håper mine venner setter mer pris på det enn vanlige kjøpekort. Jeg pleier å ha en masse fargede ark jeg som jeg klipper og limer sammen i til forskjellige former. Det er ikke nødvendigvis julemotiver, men en lek med form og farge. Pleier ofte å sjære hull i kortene for å bruke en annen farge bak osv. Synes selv de blir ganske fine, og pleier å få litt skryt av de. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye fint man kan gjøre med et kort. Om du tar deg en tur i en hobbyforretning eller velutstyrt bok-/papirhandel, får du sikker litt inspirasjon.

Her er noen forslag/ ting du kan bruke på julekort:

Juleklistremerker

glitterlim

mønstersaks

tusj i sølv, gull etc.

lakkforsegling

tynne sølv/gulltråder (lage sløyfer osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var kjempelurt med forskjellige bilder til alle, de der kortene med bilde øverst og hvitt felt nederst ser så kjedelige...

Og så blir det vel egentlig mye billigere også, å fremkalle bilder feks. hos JapanPhoto til 2 kr stykk og lime på en papp/farget ark som man pynter og gjør forskjellig til hver eneste mottaker. Det kommer helt klart jeg til å gjøre den gang vi har små nurk å sende ut bildere av!

I år gjør jeg det veldig enkelt med julekortene.. Sender ut noen slike vanlge kjøpte nissekort eller lignende til tanter og andre "gamlinger", og lager noe gøy i PhotoShop som jeg sender via posten.no sin CPR-tjeneste til venner og søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Å klippe å lime, med mønstersaks og glitter, eller i alle fall gull/sølvpenn, det er noe jeg har lyst til å gjøre.

Men i år sender jeg bare kjøpte julekort. Neste år.... (hmm, det tenker jeg om absolutt alle ting...) Men i år er første gangen vi gjør noe slike "julegreier" for oss selv... blir mer neste år. Lover. (nesten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt papir, kartong, glitterlim og farvepenn - og av dette skal jeg lage julekort. Hvordan det blir er jeg ikke sikker på ennå, men hjemmelaget blir det i hvert fall :). Skriver alltid julehilsner for hånd og helst forskjellig til person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg lagar julekort sjølv. I år har eg kjøpt ulika typar kartong og farga papir, og nokre slike paspartour-kort (ehh..), og så limer eg på glitter, klistremerke, motiv frå gåvepapir, utklipp av f.eks juletre, hjerter eller strerner (gjerne i bølgepapp), og pyntar med band i ulike fargar og liknane. Likar at det er litt personleg, og alle korta er ulike. Skal sende dei første til veka. Gledar meg til jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt masse farget kartong, mønstersakser og sånne hullemaskiner med motiv..

Deler A4-ark i to eller fire, sånn alt ettersom. De jeg bare deler i to, bretter jeg på midten så det blir et dobbelt kort. De andre tenkte jeg å sette frimerke rett på.

Huller litt med hullemaskinene, en rekke med engler, eller et hjerte i hvert hjørne. De figurene som blir stukket ut, limer jeg gjerne på andre kort igjen. Har lagd noen "blonder", smale hvite striper der det er trykket ut engler, som jeg limer på noen av kortene. Har aldri lagd julekort før (unntatt på barneskolen) så det blir mest prøving og feiling. Noen ser ut som de er lagd i barnehagen.. :oops:

Men gøy er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!!! :hoppe::enig:

Hvor får en kjøpt hullemaskin med forskjellige mønster?! Jeg har en vanlig, men det blir liksom ikke det samme... :blunke:

Og koster de en formue?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får en kjøpt hullemaskin med forskjellige mønster?! Jeg har en vanlig, men det blir liksom ikke det samme... :blunke:

Og koster de en formue?!

Jeg har kjøpt et par hos FotoKnudsen. Tror de kostet rundt førti kroner stykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vanlig stiftemaskin, men jeg vet ikke helt hva de heter.

Er mest brukt i forbindelse med scrapbooking, tror jeg.

Jeg kjøpte 10 stk for 169,- på claes ohlson. Men de er ikke

så gode pga prisen. Tror de ligger over 100,- pr stk eller

rundt der på f.eks fotobutikker og bokhandlere. Men er ikke

helt sikker.

Her er bilde av en med stjerne.

http://www.fotoknudsen.no/product.asp?dept...30&pf%5Fid=6770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sunshine-t

jeg lager alltid alle slags kort og invitasjoner selv, men i år tok vi rett og slett bare fotografbilder.. gjorde det enkelt i år pga mangel på tid.. :cry: men neste år! da blir det andre boller da.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott julekort, Tjorven!!! :Nikke:

Ellers fant jeg denne stanse-hulle-maskinen på Norli bokhandel.

Det var en pakke med selve maskinen og 5 forskjellige mønstre.

Noen passer til året rundt, andre var mere "julete"!!

den kostet ikke mere enn 98,- !!! :hoppe: :D

Takk for tips, jenter!!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...