Gå til innhold

Til retten :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og søsteren min har i dag trukket tilbake en anmeldese som vi ga til politiet for ca. 6 månder siden. Vi hadde anmeldt dem for voldtekt og trussel. Men siden dette har vi begynt å få kontakt med dem igjen og fått blant annet info om at de førsrt nå har rettsak. Så etter mye tenkning bestemte vi oss å legge saken ned.

Problemet er at eksen til søsteren min gir MEG skylden for at forholdet dems ikke fungerte. Og siden han ikke har norsk statborgerskap, så er han vledig redd for å bli kastet ut av landet. Så hn har nå ringt til søsteren min, og gitt henne trussel, om dersom ikke saken han blir henlagt så vil ha meg oppe i problemer.

Han har tidligere når de var sammen krevet bla. falskt pass og andre kriminelle ting, som min naive søster ikke kunne si nei til foran han. Derfor har vi i en liten stund "legt" med han, og fått han til å tro at han vil få tak i falsk pass, og at vi skal hjelpe han med det.

Men siden han fant ut at det hele bare vr bløff, så slo han opp. Men nå sier han at han har meldinger, og tlf somtaler som han kan gi til politiet og si at vi har laget falskt pass :(

Så PLEAS.....og trenger serr hjelp her!!!! De kan umulig bruke noe imot meg i retten dersom de ikke har noe bevis.

NB! Jeg skal også snart flytte til utlandet, til kjæresten min. Så er redd for å måtte bli i Norge pga evt. rettsak.

TRENGER SVAR FORT :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg og søsteren min har i dag trukket tilbake en anmeldese som vi ga til politiet for ca. 6 månder siden. Vi hadde anmeldt dem for voldtekt og trussel. Men siden dette har vi begynt å få kontakt med dem igjen og fått blant annet info om at de førsrt nå har rettsak. Så etter mye tenkning bestemte vi oss å legge saken ned.

Problemet er at eksen til søsteren min gir MEG skylden for at forholdet dems ikke fungerte. Og siden han ikke har norsk statborgerskap, så er han vledig redd for å bli kastet ut av landet. Så hn har nå ringt til søsteren min, og gitt henne trussel, om dersom ikke saken han blir henlagt så vil ha meg oppe i problemer.

Han har tidligere når de var sammen krevet bla. falskt pass og andre kriminelle ting, som min naive søster ikke kunne si nei til foran han. Derfor har vi i en liten stund "legt" med han, og fått han til å tro at han vil få tak i falsk pass, og at vi skal hjelpe han med det.

Men siden han fant ut at det hele bare vr bløff, så slo han opp. Men nå sier han at han har meldinger, og tlf somtaler som han kan gi til politiet og si at vi har laget falskt pass :(

Så PLEAS.....og trenger serr hjelp her!!!! De kan umulig bruke noe imot meg i retten dersom de ikke har noe bevis.

NB! Jeg skal også snart flytte til utlandet, til kjæresten min. Så er redd for å måtte bli i Norge pga evt. rettsak.

TRENGER SVAR FORT :(

Hvem er dem???

Du har laget tråd om dette tidligere sant?

Du gjør akkurat det samme som forrige gang; skriver så uforståelig at det er helt umulig å skjønne hva du egentlig lurer på. Hva lurer du på?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soory, er veldig stressa og lei meg. Så det går litt fort når jeg skirver. Men "dem" så mener jeg egentlig 2 av eksene til søsteren min som begge er fra afghanistan og gode venner. Men det er kun en av dem som truer meg nå :(

Det stemmer nok at jeg har skrevet om dette før. pga de sender trussel sån av og til i mellom. Men jeg tror nok det er litt mer seriøst nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soory, er veldig stressa og lei meg. Så det går litt fort når jeg skirver. Men "dem" så mener jeg egentlig 2 av eksene til søsteren min som begge er fra afghanistan og gode venner. Men det er kun en av dem som truer meg nå :(

Det stemmer nok at jeg har skrevet om dette før. pga de sender trussel sån av og til i mellom. Men jeg tror nok det er litt mer seriøst nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på at du bruker ordene "gode venner" og "truer/ sender trusler" nesten i samme setning. Slutt å vær så innmari naiv, kutt ut all kontakt med dem og se deg aldri tilbake.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, har du laget fake pass? så lenge du ikke har laget den så er ikke det noe problem vil jeg tro? Slutt å heng med asylsøkerne, og fortell din naive søster at han ikke er forelska i henne, men forelska etter en oppholdstillatelse.

Han har ikke pass, og bør kastes ut av landet, sørg for at dette skjer, han prøver å skremme dere bare.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerer på at du bruker ordene "gode venner" og "truer/ sender trusler" nesten i samme setning. Slutt å vær så innmari naiv, kutt ut all kontakt med dem og se deg aldri tilbake.

Jeg har ikke kontakt med dem, men de snakker ofte med søsteren min. Til og meg har hun også ringt dem opp også (tror nokk hun er besøkssyk). Men de hvet nok at jeg ikke er så naiv som henne....så truslene kommer til meg i stedet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, har du laget fake pass? så lenge du ikke har laget den så er ikke det noe problem vil jeg tro? Slutt å heng med asylsøkerne, og fortell din naive søster at han ikke er forelska i henne, men forelska etter en oppholdstillatelse.

Han har ikke pass, og bør kastes ut av landet, sørg for at dette skjer, han prøver å skremme dere bare.

Selvfølgelig lager jeg ikke falsk pass, men jeg bare latet som i tlf for han. Og hvis det er sant at han har lagret samtalene, så hva vil politiet tro om meg da :( Hvordan kan jeg bevise 100% at det ikke er sant?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kontakt med dem, men de snakker ofte med søsteren min. Til og meg har hun også ringt dem opp også (tror nokk hun er besøkssyk). Men de hvet nok at jeg ikke er så naiv som henne....så truslene kommer til meg i stedet :(

Ignorer. Det faktum at de har kontakt med søsteren din har ingenting å si for deg, ettersom du og søsteren din er to vidt forskjellige individer. Fortsetter de å kontakte deg over en lengre periode, FORTSETT å ignorer og gå til politiet for å få besøksforbud (som gjelder ALL kontakt, ikke bare besøk som ordet sier). La ikke søsteren din sin dumskap ødelegge for deg. Herregud, jeg blir så oppgitt av norske jenter som tydeligvis er helt blåst når det gjelder sunn fornuft og skepsis til asylsøkere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor dette skulle kunne bli et problem for deg annet enn det etiske? Du har ikke gjort noe ulovlig?:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor dette skulle kunne bli et problem for deg annet enn det etiske? Du har ikke gjort noe ulovlig?:S

Jeg har IKKe gjort noe ulovelig, men jeg er redd for å ikke blitt trodd dersom saken skulle forverre seg. Og jeg driver å ordner pappirene mine nå slik at jeg skal flytte til utlandet til mai. Men jeg er redd for at jeg ikke kan reise pga dem. De er også klar over at jeg skal reise fra Norge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig lager jeg ikke falsk pass, men jeg bare latet som i tlf for han. Og hvis det er sant at han har lagret samtalene, så hva vil politiet tro om meg da :( Hvordan kan jeg bevise 100% at det ikke er sant?????

For det første: Han har ikke lagret disse samtalene, det er selvsagt mulig, men sannsynligheten for at han bare lyver er stor. Disse asylsøkerene lyver skoa av seg.

For det andre: Om politiet nå faktisk mente at du har laget falske pass så er det de som må bevise at du er skyldig, ikke omvendt. Du forklarer at du tullet med de på gøy/spilte med fordi du var redd, og at du selvsagt ikke har noe bekjentskap med å kunne lage falske pass. Jeg tror politiet må være ganske løk om de tror at ei jente uten noe kriminelt nettverk eller kriminell fortid plutselig skulle ha skaffet et falskt pass, og spesielt siden passet faktisk ikke finnes!

Skriv ned dato og tidspunkt for truslene dere mottar. Deretter lar dere saken gå sin gang. Du flytter til utlandet som planlagt og så får du heller dra hjem og vitne om saken kommer opp for retten. Det skal mye til for å ikke få lov til å forlate landet.

Du skal bare IGNORERE all kontakt med de folkene der og du bør virkelig prøve å få søstra di til å slutte også. Er det mulig at hun er svakt psykisk utviklingshemmet? Hadde de ikke banka og voldtatt søstra di? Hva sier foreldrene dine?

Og hvor gammel er du og søstra di? Jeg håper du kan svare meg på dette.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har IKKe gjort noe ulovelig, men jeg er redd for å ikke blitt trodd dersom saken skulle forverre seg. Og jeg driver å ordner pappirene mine nå slik at jeg skal flytte til utlandet til mai. Men jeg er redd for at jeg ikke kan reise pga dem. De er også klar over at jeg skal reise fra Norge :(

Kjære deg.

Len deg tilbake i stolen du sitter i. Pust så inn, helt ned i magen. Og pust ut igjen. Så sier du til deg selv: "Jeg har vært dum, men nå har jeg lært."

Du sier selv at du ikke har gjort noe ulovlig. Du kan si til HELE VERDEN at du skal lage falske pass til alle og enhver, det er ikke ulovlig. Du har heller ikke FORSØKT å produsere et pass, hvilket forresten også er ulovlig.. Derfor har de ingenting de kan "ta" deg på.

Jeg syns du skal ta deg en alvorsprat med søsteren din, og si til henne at det hun gjør nå kommer en dag til å ha store konsekvenser for henne. At hun blir tatt av politiet fordi noen asylsøkere har sagt diverse om henne, er heller lite troverdig. MEN det er mye større sannsynlighet for at det faktisk kan skje henne noe. Hun kan, og vil mest sannsynlig, bli utsatt for noe hun ikke vil/ senere vil angre på.

Du kommer helt fint til å kunne flytte ut av landet. De har ingenting de kan gjøre for å innvirke på dette. Igjen, som tidligere sagt, pust med magen og IGNORER DEM!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En anmeldt voldtekt blir ikke henlagt uten videre, den er undergitt en ubetinget offentlig påtale.

Du legger skjul på mye her.. Hva med å begynne med å fortelle sannheten?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusn takk dere, jeg prøver så godt jeg kan å roe meg . Jeg er foresten 19 og søsteren min 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusn takk dere, jeg prøver så godt jeg kan å roe meg . Jeg er foresten 19 og søsteren min 18.

Ok. Og du er sikker på at søsteren din er mentalt frisk? Jeg mener ikke å være frekk altså, jeg bare lurer. Jeg tenker at hun kanskje hadde hatt godt av å ha kontakt med noen som kan hjelpe henne med å ta litt riktigere valg.

Men har dere blitt venner igjen med disse karene?

Har hun blitt voldtatt og mishandlet eller har dere løyet?

Hva sa politiet når dere tok kontakt i dag for å trekke anmeldelsen da?

Hva sier foreldrene deres til dette?

Er din kjæreste norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En anmeldt voldtekt blir ikke henlagt uten videre, den er undergitt en ubetinget offentlig påtale.

Du legger skjul på mye her.. Hva med å begynne med å fortelle sannheten?

Fikk ikke med meg at det var noe voldtekt inne i bildet; har lagt til grunn ene og alene det som ble fortalt i denne tråden.

EDIT: Ser nå at det er nevnt en voldtekt. Det er bare jeg som ikke kan lese. :sjenert: END EDIT.

Er søsteren din blitt tidligere voldtatt av disse, vil nok denne saken uansett bli henlagt ettersom hun frivillig har tatt kontakt med disse i ettertid (du kaller det besøkssyk?). Underlangt ubetinget offentlig påtale har ingenting å si om saken blir henlagt grunnet bevisets stilling/ manglende bevis. (Som i og for seg betyr bare at politiet velger å se det som at ståa ikke er viktig nok.) Politiet har bedre ting å bruke tiden sin på enn en 18-åring som ikke klarer å holde seg unna asylsøkere.

Endret av Lille Måne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun anmelde dem for voltekt der og da, men har i etter tid som hun har fått god kontaktmed dem sier hun at hun "kanskje var med på det.Mens jeg anmeldte dem for trussel, og fordi jeg rett og slett var redd for dem :(

Kjæresten min er araber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som må skje er at søsteren din må slutte å ha kontakt med de. Er det følelser inn i bildet, er det derfor hun MÅ ha kontakt med de?

Hvorfor har dere trukket tilbake anmeldelsen? Om de har voldtatt dere (eller en av dere) så fatter jeg ikke hvorfor du er venn med de! De fortjener å bli kasta på huet ut av landet hvis de har gjort noe så ille! Du må slutte å beskytte disse monstrene som sender deg trusler og voldtar, og fortell politiet hva som er sant. Be om besøksforbud, dere begge. Slutt å vær så naive og dumme!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...