Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :-)

Jeg er nå gravid i uke 39 og bare venter og venter og ja atter venter. Jeg synes det går SÅÅÅ tregt!

Jeg går til modningsakupuntur hos jordmod siden uke 37, men det ser ikke ut til at dette har noe effekt på meg i det hele tatt (!!)

Jeg veit det finnes kjærringråd som å vaske vinduer osv osv, men dette viser seg jo å bare være maserier.

Så, det jeg lurer på, har dere noen nye "tips" til meg utenom sex og vasking? ;-)

Og, dere som har født, kjente dere noe før riene satt i gang, eller var det som lyn fra klar himmel??

Takk på forhånd :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste råd: sov og hvil deg så mye du kan!

• Liker 1
Skrevet

Babyen kommer når den kommer, ikke slit deg ut på å prøve å få den ut. Spar energien til fødselen og tiden etterpå.

Skrevet

Brystvortestimuli? Men det skal man visst gjøre i samråd med jordmor. Varme kluter på brystvortene i 20 min. Ville ikke gjort noe som kan slite deg ut for du trenger mer enn nok energi til fødsel. Ellers er det jo disse "gøysie" kjerringrådene som å spise kanel, rømmegrøt, sterk kaffe osv :)

Skrevet

Tror jeg skal ta meg noen spiseskjeer laksérolje kvelden før termindato dersom knøttet ikke har kommet enda. Er nå i uke 38 så jeg har også begynt å vente.. :)

Skrevet

PS: Lurer også på dette med om riene bare kommer som lyn fra klar himmel, eller om man kan "kjenne på seg" at det øyeblikk skjer noe på annet vis.. Veeeldig spent på dette her siden det er første gang! :)

Skrevet

Tror jeg skal ta meg noen spiseskjeer laksérolje kvelden før termindato dersom knøttet ikke har kommet enda. Er nå i uke 38 så jeg har også begynt å vente.. :)

Det advares mot å bruke avføringsmidler for å sette igang fødselen!

Skrevet

Det med lakserende midler frarådes fra alle hold på det sterkeste. Husker ikke grunnen, men Google er greit å bruke ;)

Skrevet

Det frarådes å bruke lakserende midler fordi fødselen kan gå for fort.. Men kjenner veldig mange som har brukt dette og har hatt fine, kjappe fødsler så jeg er villig til å ta sjangsen. (Kan ikke skade barnet uansett.) Ikke så ofte det går galt. Det verste som kan skje er at det går "for fort" for noen eller at en ender opp med bare magevondt og å sitte på toalettet en hel natt.. Ikke alle det funker på i det hele tatt.

Skrevet

Det frarådes å bruke lakserende midler fordi fødselen kan gå for fort.. Men kjenner veldig mange som har brukt dette og har hatt fine, kjappe fødsler så jeg er villig til å ta sjangsen. (Kan ikke skade barnet uansett.) Ikke så ofte det går galt. Det verste som kan skje er at det går "for fort" for noen eller at en ender opp med bare magevondt og å sitte på toalettet en hel natt.. Ikke alle det funker på i det hele tatt.

Moren min prøvde lakserende midler med søsteren min.

Tror det resulterte i rier i noen dager før ungen endelig kom ut, så alle "plopper" vel ikke ut ved bruk av slikt.

Skrevet

Ikke så ofte det går galt? For et utrolig dårlig argument, og ikke minst en dårlig holdning...

Du vet kanskje ikke at hvis ting går altfor kjapt er det større sjangs for å revne masse?

Skrevet

Vet det er vaskelig, men ville nok bare prøvd å slappe av og håpe på at det kommer i gang av seg selv. Alternativt kan du jo be jordmor om å strippe deg. :) Jeg har personlig ikke noe tro på alle disse kjerringrådene, foruten om sex da og kanskje stimulerings av brystvorter, men det er uansett noe som kun funker om man er godt modne i utgangspunktet. Babyen kommer når den kommer.

Men skjønner det er kjedelig å vente. Jeg har begynt å småvente litt allerede jeg, så er ganske klar for å bli ferdig med graviditeten jeg også. :gjeiper:

Skrevet

Det er vel ikke anbefalt å bruke lakserende midler fordi det kan føre til storm-rier, og det skal man ikke kimse av. Det kan være svært farlig for fosteret faktisk.

Skrevet (endret)

PS: Lurer også på dette med om riene bare kommer som lyn fra klar himmel, eller om man kan "kjenne på seg" at det øyeblikk skjer noe på annet vis.. Veeeldig spent på dette her siden det er første gang! :)

Jeg merket ikke noe. Det kom som lyn fra klar himmel på meg. Vannet gikk plutselig da jeg reiste meg opp fra senga for å gå på do. :lol: Og da begynte riene kanskje 15 min etterpå.

Endret av mia83
Skrevet

Hvorfor skal du ta modningskur i 3 uker? Skal man ikke være gravid i ca 40 uker da?

• Liker 1
Skrevet

Mitt beste tips: Ikke prøv å få igang fødselen, da går tiden sååå mye saktere. Jeg begynte med disse triksene 3 uker før termin, og endte opp med å gå 10 dager over termin. Det ble så utrolig lenge å kjenne etter og forberede seg på fødsel, at jeg vil bare anbefale å vente med slike triks til etter termin. Jeg testet mange (sex, kanel, sterk mat, rømmegrøt, vasking, bringebærbladte...) men null effekt! Hehe... jeg tror kroppen bare føder når den er klar for det!

• Liker 1
Skrevet

Det er vel flere førstegangs som går over termindato enn å føde før termindato.

Det er ingen vits i å bli utålmodig før du er ved termin, i hvert fall. ;)

Hos meg startet riene veldig svakt og gradvis, etter en tegnblødning grytidlig på morgenen. Babyen var ute på morgenen neste dag. Ting kan ta tid... :)

Skrevet

Testet alt av brystvortestimulering, trappegåing, sex, kanel, modningsakupunktur, igangsettingsakupunktur osv. Angrer for at jeg ikke brukte all den tiden på å sove og slappe av isteden, for ikke noe fungerte, og da blir man bare mer frustrert etterpå enn det man var først....

Skrevet

Modningsakupunktur setter ikke i gang fødselen tidligere, men den kan hjelpe til med å gjøre fødselen lettere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...