Gå til innhold

Så sint på samboer hele tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han bare irriterer meg, HELE tiden. ALT han gjør og sier.

Skjønner ikke hvor de varme, gode følelsene har blitt av. Og vi skal liksom gifte oss om 6 mnd. Virker så fjernt og feire kjærligheten vår til hvernadre når jeg føler den er borte.

Hverdagen hos oss tar helt klart for mye plass. Og med to små barn som krever sitt blir det lite tid til romantikk og kos.

Noen som har noen tips til hvordan man kan finne tilbake til hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må selv jobbe for å snu innstillingen du nå har fått til han. Hvis det er bare du som irriterer deg, og andre ikke gjør det, så vet du at det ligger hos deg. Om du tidligere ikke har gjort det for de samme tingene, så gjelder det samme.

Hverdagen blir grå og kjedelig hos alle. Når det er to små barn, dere er i full jobb, osv, så blir det lett irritasjoner. Dere bør prøve å samle på gode opplevelser når dere har mulighet til det. Dra på helgeturer, dagsturer osv. Slik får dere mer inn enn kun hverdagen. Prøv å kos dere på kveldstid eller i helgene, med bare noe dere to gjør sammen.

Vet det høres banalt, men det er faktisk ikke mer som skal til. Holdningsendring, jobbe med tankene sine, og skape gode opplevelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal disse faresignalene alvorlig fordi de lett kan utvikle seg til å bli «fortolkende briller» i en hverdag med mange rutiner og plikter i AS familie. Det kan være kort avstand mellom det å irritere seg mye – og det å bli en samlivspartner som småhakker på det meste hos partneren. Det å bli hakket på mye gir merker over tid.

Kanskje kan det være lurt å foreta en analyse av rikets tilstand. Irriterer du deg mye over så mye hos partneren din fordi han gjør så mye «galt», eller er du generelt skuffet over familietilværelsen fordi den ikke svarte til forventningene?

Jeg tenker mye av betydningen av å holde forbindelsen med hverandre – den emosjonelle forbindelsen som gir følelsen av felleskap og «vi». Det er lett å miste denne når barn og praktiske AS familie – oppgaver tar så mye plass. Hvordan kan dere sanke opplevelser sammen, gjøre ting som gir glede og energi sammen, snakke fortrolig sammen og sørge for et «rom» som bare er deres.

Mange par begynner på samlivskurs lenge før problemene topper seg – som «forebyggende tiltak».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Tipset mitt er at du slutter å se på han som noe eller noen du kan kontrollere. Han er ikke perfekt. Han kan ikke gjøre noe perfekt, og kan ikke en gang være nært dersom du bare oppfatter han som en plage. Jeg foreslår at du prøver å se han for den flotte personen han garantert er.

Unnskyld altså, men jeg kan ikke respektere mennesker som kjefter for ingenting.

Endret av Survival
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...