Gå til innhold

hvilken utdanning?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei alle! Har fått inntrykk av at det er en oppegående gjeng her inne, så jeg gjør et forsøk på å få litt råd og tips.

Saken er at jeg er i midten av 20-årene og har ennå ikke fått meg en ordentlig utdanning. Har gymnas og ex phil, men der stopper det også. Fikk et barn for 3 år siden som jeg det siste året har vært alenemor for. Nå kjenner jeg det er på tide at det skjer noe på skolefronten. Problemet er bare at jeg liksom ikke klarer å bestemme meg for hva. Dessuten bør det være noe jeg kan ta desentralisert, ettersom jeg ikke kan flytte, bytte barnehage osv. på grunn av ungen. Han trives så godt her hvor vi bor nå, så det har jeg ikke hjerte til. Bor ca 1,5 time utenfor bergen. Har lurt litt på desentralisert sykepl. utdanning, men det er ikke sikkert det blir ny oppstart med det første. Er heller ikke noe jeg brenner sterkt for, men begynner å bli litt "desperat" etter å bare bli ferdig med noe. Noen som har noe tips? Er egentlig åpen for det meste, men det bør ikke ta lenger enn 3-4 år, og det bør være noe som gir gode muligheter for jobb pluss være offentlig godkjent. Tror jeg har rett på støtte fra trygdekontoret eller lånekassen (noen som vet noe om dette?) så jeg håper å slippe mer studielån. Dersom ingen har noe å anbefale, vet noen hvor jeg kan henvende meg for å få svar på spørsmålene mine? Blir kjempeglad for gode råd!

Klem, Tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan jo høre med universitetet i bergen? www.uib.no

eller kanskje du vil ta fjernundervisning? nki har veldig mange utdanninger.. www.nki.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo høre med universitetet i bergen? www.uib.no

eller kanskje du vil ta fjernundervisning? nki har veldig mange utdanninger.. www.nki.no

Enig med deg, Jente|20. :enig: Jeg tror det ville være lurt å høre med UiB. Jeg går der selv. Tar førstesemesterstudiet ved HF. De som jobber på Universitetet har vært veldig hjelpsomme. De vil sikkert mer enn gjerne svare på de spørsmålene du måtte ha.

Hva med å be om noen informasjonsbrosjyrer? Jeg ba om noen fra Historisk filosofisk fakultet og fikk mange i posten. Jeg endte opp med å melde meg på Bachelor i Historie og kulturfag. Planen er å ta arkeologi etter jul. :sjarmor:

Så ta kontakt med UiB. Kanskje du finner ut hva du vil bli når du blir stor. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter! Det var jo en god idè ja.Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før :roll:

Skal høre med dem i morgen.Og så kan jeg jo høre med høgskolen i Bergen òg! Håper det ordner seg med noe. Har virkelig lyst til å få gjort noe etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sosionom..

Det skulle jeg nesten ønske at jeg valgte. Kjempe interessant. Kjenner flere som blir det. I stedet blir jeg økonom, men håper at jeg kanskje får jobb som lærer (!) etterhvert. Har også flere venninder som tar lærerutdanning. Moro det også får jeg høre. Listen over hva du kan bli er lang. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...