Gå til innhold

Nrk lisens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har da, shame on me, ikke betalt NRK lisens til nå.

Begynner å bli nervøs, og vil jeg gjerne starte å betale- men dog uten å måtte betale x antall tusen i straffegebyr.

HVORDAN gjør jeg det? Sier "Hei, nå har jeg fått tv" liksom......? Når jeg har bodd i leiligheta i 5 år.....?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring lisensavdelingen i NRK og si at du har kjøpt en brukt TV (eller fått en fra et familiemedlem f.eks), og at du vil begynne å betale lisens. Tviler på de lager noe mer styr ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra. Så lenge ingen har fått lov til å komme inn hos deg og bekreftet at du har sett tv uten lisens eller stedet du kjøpte tv'en din går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring NRK og si har du har gått til avskaffelse av tv (trenger ikke å spesifisere mer). Det er noen som velger å ikke ha tv, så det er ikke rart å ha bodd mange år i en leilighet uten tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke noe straffegebyr for dette i det hele tatt. Bare ring og si at du i forrige uke kjøpte TV brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell
Her er lenke til telefonnummeret du kan ringe. Du trenger ikke ringe engang, da det er mulig å fylle ut registreringsskjemaet som det lenkes til på den siden. Under dato for anskaffelse av mottaker setter du inn det du har samvittighet til ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem i det hele tatt! :) Jeg fikk lisenskontrollør på døra da jeg var student, og da jeg hadde innrømmet å ha tv slo han selv fast at jeg hadde kjøpt tv forrige uke og nå var klar til å betale lisens. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Det er ikke noe problem i det hele tatt! :) Jeg fikk lisenskontrollør på døra da jeg var student, og da jeg hadde innrømmet å ha tv slo han selv fast at jeg hadde kjøpt tv forrige uke og nå var klar til å betale lisens. ;)

Jeg har samme erfaring med lisenskontrollører. Har hatt besøk flere ganger opp gjennom årene, siden jeg flyttet en del i perioder, og sa opp lisensen for en stund da jeg ikke hadde TV. Det er lett å "glemme" å si fra når man tar TV-en i bruk igjen.

De vet jo at de ikke er verdens mest populære besøk (for å si det mildt), så de er ganske fleksible, og slett ikke urimelige, når de anslår hvor lenge man har hatt TV-apparatet. En - to uker er nok ganske vanlig anslag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heheheh! Jeg sendte inn skjema den dagen, og fikk regning i posten noen dager etter.

Så gikk det en uke- og så kom de på DØRA!! Huff føler det er meg som satte i gang askjonen i nabolaget ;)

Men jeg kunne iallefall si at jeg hadde betalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...