Gå til innhold

Et spørsmål?

grinchen

Anbefalte innlegg

Hva hadde dere tenkt vis en dere har vært sammen med i flere år viser seg å være en skikkelig kriminell. Ikke en småkriminell, men en som selger store mengder av forskjellige narkotiske stoffer for eksempel. Hvordan ville dere reagert?

Endret av grinchen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg lurt på hvor korket jeg var i hodet som ikke har oppdaget det før. Hadde ikke politiet visst det, så hadde jeg tatt meg en god samtale med dem. Usj..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg lurt på hvor korket jeg var i hodet som ikke har oppdaget det før. Hadde ikke politiet visst det, så hadde jeg tatt meg en god samtale med dem. Usj..

så du hadde tystet han eller hun. ja vel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier noe om de mest grunnleggende verdier i livet, så det hadde nok betydd slutten på forholdet.

Hvordan hadde jeg reagert? Tror jeg hadde vært veldig overrasket at jeg ikke hadde merket noe før, kan ikke helt forestille hvordan noe sånt skal være mulig å skjule så enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke tystet på personen .

men kicka personen på hue å ræva ut av livet mitt.

bare gjetter her.

du selger mye dop og har lyst og fortelle det til dama di som du har lurt i flere år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Det er lett å svare på spørsmålet nå når man ikke er midt oppi situasjonen. Den umiddelbare tanken min er at jeg selvfølgelig aldri ville vært sammen med en kriminell. Problematikken er at dersom dette er en person man har vært sammen med i flere år så har man jo bygd opp et liv sammen med denne personen. Det er selvfølgelig merkelig at man ikke har merket det før, men helt hypotetisk kan det være vanskelig å gjøre noe med det. Hvis man virkelig elsker personen og vil være sammen med personen sånn som man tidligere har, kan man ikke endre synet på personen på 1-2-3 liksom.

Jeg har uansett null respekt for mennesker som selger narkotiske stoffer. Narkotika dreper andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katten.

så du hadde tystet han eller hun. ja vel

Tystet og tystet. Sviket hadde vel allerede begynt ved at vedkommede hadde skjult denne aktiviteten.

Dessuten så tyster man ikke når man får fjernet én person som ødelegger flerfoldige liv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier noe om de mest grunnleggende verdier i livet, så det hadde nok betydd slutten på forholdet.

Hvordan hadde jeg reagert? Tror jeg hadde vært veldig overrasket at jeg ikke hadde merket noe før, kan ikke helt forestille hvordan noe sånt skal være mulig å skjule så enkelt!

Mange kriminelle er jo nærmest profesjonelle løgnere da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kriminelle er jo nærmest profesjonelle løgnere da...

Joda, men jeg tenker at et kriminelt liv innebærer også en del ting som er vanskelige å skjule (e.g. folk man omgås med, jobb, pengebruk, osv). Eller mulig jeg har sett for mye Sopranos :ler:

Men seriøst - jeg vil gjerne tro at jeg hadde merket noe sånt. Dermed hadde nok reaksjonen også vært mest overraskelse at jeg ikke har gjort det. Og deretter alt det med å være sur, sint og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å svare på spørsmålet nå når man ikke er midt oppi situasjonen. Den umiddelbare tanken min er at jeg selvfølgelig aldri ville vært sammen med en kriminell. Problematikken er at dersom dette er en person man har vært sammen med i flere år så har man jo bygd opp et liv sammen med denne personen. Det er selvfølgelig merkelig at man ikke har merket det før, men helt hypotetisk kan det være vanskelig å gjøre noe med det. Hvis man virkelig elsker personen og vil være sammen med personen sånn som man tidligere har, kan man ikke endre synet på personen på 1-2-3 liksom.

Jeg har uansett null respekt for mennesker som selger narkotiske stoffer. Narkotika dreper andre mennesker.

er ikke enig med deg. men det kan ha noe med verdiene vi har i livet,som vi ser forskjellig på da.

jeg hater folk som driver med dop og selger det. pga de ødelegger livet til andre.

jeg forstår ikke hvordan de kan leve som konger og smile,når de vet hvor mange liv de ødelegger. joda de som kjøper har sin del av skylda de også.

samme som med utroskap. jeg kan vri om de føelsene på 1-2-3 . pga om noen svikter meg på en sånn måte så fortjener de ikke min kjærlighet. å da går det fra føelser til sinne og forakt. man blir heller kvalm av de enn at man tenker hmm jeg elsker persone jo..

men alle er forskjellige og kanskje ikke du klarer det... men jeg klarer det og jeg er veldig følelsemennske,men jeg har min grense på hva som er rett og galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg tenker at et kriminelt liv innebærer også en del ting som er vanskelige å skjule (e.g. folk man omgås med, jobb, pengebruk, osv). Eller mulig jeg har sett for mye Sopranos :ler:

Men seriøst - jeg vil gjerne tro at jeg hadde merket noe sånt. Dermed hadde nok reaksjonen også vært mest overraskelse at jeg ikke har gjort det. Og deretter alt det med å være sur, sint og så videre.

Hvis han for eksempel "dealer" i en kamerats leilighet og ingen vet hva han heter til etternavn hvordan skal du vite det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Jeg forstår hva du mener evo6, men jeg må spørre deg: Vet man egentlig om man kan forandre følelsene på 1-2-3 dersom man skulle havne i den situasjonen? Du har jo ikke vært i den situasjonen før (regner jeg med), og da vet du jo egentlig ikke hvordan du ville reagert.

Det er ikke sånn at bare fordi man har verdier i livet så kan man skru av følelsene sine. Jeg sier jo at også jeg ikke har noe til overs for kriminelle. Men det er ikke sånn at bare fordi at man hater kriminelle så vil man hate samboeren sin dersom han viser seg å være kriminell. Man kan gjøre det, men man vet ikke før man er der. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tystet og tystet. Sviket hadde vel allerede begynt ved at vedkommede hadde skjult denne aktiviteten.

Dessuten så tyster man ikke når man får fjernet én person som ødelegger flerfoldige liv.

Det er ganske utrolig hvordan det går an å leve i en verden der opp er ned, rett er galt, og den som anmelder en kriminell som lever av andres elendighet er en "tyster".

Jeg er ellers enig med de andre som har sagt at de ville kastet personen ut og anmeldt saken. En sånn avsløring ville vist at den personen jeg trodde jeg kjente, bare var en fantasifigur skapt av løgn og bedrag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske utrolig hvordan det går an å leve i en verden der opp er ned, rett er galt, og den som anmelder en kriminell som lever av andres elendighet er en "tyster".

Jeg er ellers enig med de andre som har sagt at de ville kastet personen ut og anmeldt saken. En sånn avsløring ville vist at den personen jeg trodde jeg kjente, bare var en fantasifigur skapt av løgn og bedrag.

Når man anmelder noen man kjenner for noe heter det å tyste slik jeg ser det. Var overhodet ikke meningen å gi noe inntrykk av at det er feil eller riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man anmelder noen man kjenner for noe heter det å tyste slik jeg ser det. Var overhodet ikke meningen å gi noe inntrykk av at det er feil eller riktig.

OK, sånn å forstå.

Der jeg kommer fra, er "tyster" utelukkende et ord kriminelle bruker for å stemple folk som gjør det eneste rette, nemlig melde den kriminelle rævva deres til politiet.

De bruker dette ordet for å stigmatisere ærlige folk, slik at de selv slipper å stå til ansvar for sine egne handlinger, som de feigingene de er.

Derfor den litt sterke reaksjonen. :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tillegspørsmål ville det gjort noe forskjell for dere vis det var hasj og smuglersigaretter det var snakk om for eksempel? Eller er det akkurat det samme uansett hva han selger?

Endret av grinchen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Katten.

Et tillegspørsmål ville det gjort noe forskjell for dere vis det var hasj og smuglersigaretter det var snakk om for eksempel? Eller er det akkurat det samme uansett hva han selger?

For min del ser jeg ikke på hasj eller sigaretter som noe spesielt ille, men problemet ligger ikke hva som vedkommede men at vedkommede har klart å skjule det for meg.

Har faktisk selv en del barndomskamerater som dealer hasj på miniatyr-nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville selvsagt hatt noe å si hva slags varer det var snakk om. Det er forskjell på å selge hasj og å selge heroin, det tror jeg selv de mest ihuga dopmotstandere ville være enige i.

Men mer enn det ville det betydd noe hvorfor vedkommende fortalte meg dette: Var det fordi h*n ville innvie meg i denne hemmeligheten, eller var det fordi h*n hadde innsett at dette var galt, ville "tilstå" og derette slutte med virksomheten?

I sistnevnte tilfelle kunne man saktens vurdert å tilgi både det ene og det andre. Hvis det derimot bare var snakk om "øh, forresten, pengene mine har jeg tjent ved å smugle sigaretter, ikke si det til noen", så hadde det nok ikke vært håp uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville selvsagt hatt noe å si hva slags varer det var snakk om. Det er forskjell på å selge hasj og å selge heroin, det tror jeg selv de mest ihuga dopmotstandere ville være enige i.

Men mer enn det ville det betydd noe hvorfor vedkommende fortalte meg dette: Var det fordi h*n ville innvie meg i denne hemmeligheten, eller var det fordi h*n hadde innsett at dette var galt, ville "tilstå" og derette slutte med virksomheten?

I sistnevnte tilfelle kunne man saktens vurdert å tilgi både det ene og det andre. Hvis det derimot bare var snakk om "øh, forresten, pengene mine har jeg tjent ved å smugle sigaretter, ikke si det til noen", så hadde det nok ikke vært håp uansett.

Nei du finner ut av det ved et tilfelle finner en geitost med hasj og 150000 cash under vasken for eksempel så det ikke var noe tvil på hva han holdt på med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du finner ut av det ved et tilfelle finner en geitost med hasj og 150000 cash under vasken for eksempel så det ikke var noe tvil på hva han holdt på med...

Jeg har ikke ord på hvor desillusjonert og holdt for narr jeg ville følt meg. Jeg mener, hvor mange løgner trengs det for å holde noe slikt skjult over tid? Jeg ville spurt meg selv, "kan denne personen overhodet åpne munnen uten at det kommer ut en løgn?"

Det er ikke bare snakk om lovbrudd og mangel på moral, men grunnleggende tillitsbrudd over lang tid. Å smugle hasj i store mengder mens man spiller skuespill overfor sine nærmeste... hvordan kan man noensinne stole på vedkommende igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...