Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har flere kvelder hatt et hjerte som slår uten kontroll, hopper og danser. Føler ofte at det "slår i hele overkroppen", veldig ekkelt og ubehagelig.

Søkte på galopperende hjerte og fikk flere treff på artikler og foruminnlegg som omhandler gravide. Er dette vanlig og ufarlig, eller bør jeg sjekke det nærmere?

Skal til første legesjekk 20.november. Jordmor målte blodtrykket mitt til 110/65 sist i september(?), eller vet jeg ikke noe om verdier. Er 8+5 nå, og har hatt dette siste uka.

Flere som har opplevd det samme?

Edit: Målte hvilepulsen, som var på 86, og veldig ujevn.

Endret av Stinelin
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har flere kvelder hatt et hjerte som slår uten kontroll, hopper og danser. Føler ofte at det "slår i hele overkroppen", veldig ekkelt og ubehagelig.

Søkte på galopperende hjerte og fikk flere treff på artikler og foruminnlegg som omhandler gravide. Er dette vanlig og ufarlig, eller bør jeg sjekke det nærmere?

Skal til første legesjekk 20.november. Jordmor målte blodtrykket mitt til 110/65 sist i september(?), eller vet jeg ikke noe om verdier. Er 8+5 nå, og har hatt dette siste uka.

Flere som har opplevd det samme?

Edit: Målte hvilepulsen, som var på 86, og veldig ujevn.

Håper det er vanlig! både jeg og venninna mi som er gravid har det samme! :) tror ikke det er noe å bekymre seg for, så lenge man ikke har f.eks brystsmerter eller blir svimmel / besvimer samtidig.

Skrevet

Jeg hadde forhøyet puls og hjertebank/galopperende hjerte i forrige svangerskap, uten at det ble utredet noe videre. Det skulle det kanskje ha blitt? Har merket høyere puls igjen nå, og kommer nok til å nevne det for legen neste gang jeg er der. Pulsen lå på type 90-95 i forrige svangerskap, nå er det noe roligere, rundt 80. Jeg kan ikke helt huske om det ble verre utover i svangerskapet sist. Dog har pulsen vært jevn, utover hjertebankepisodene. Disse kom som regel når jeg var avslappet, mens jeg lå i senga eller satt avslappet.

Skrevet

Jeg fikk beskjed at det var normalt når man er gravid. Har det slik selv :)

Skrevet

Sannsynligvis er det bare ufarlige ekstraslag. Du har nok dette når du ikke er gravid også, men pga normale endringer i graviditeten med økt blodvolum og større pumpevolum fra hjertet kjenner du det mye tydeligere.

Men hvis du er bekymret ville jeg tatt det opp med legen din som fort kan avklare om det er normalt eller ikke ved å måle puls, blodtrykk og kanskje EKG som ser på den elektriske aktiviteten i hjertet - enkle og gode undersøkelser. :jepp:

Ikke bekymre deg for mye du! :klem:

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det også sånn... Var utrolig ubehagelig!!

Skrevet

Var hos jordmor i dag, og fikk beskjed om at dette mest sannsynlig er helt normalt. Skal til lege 20.nov, da sjekker de vel blodprøver osv.

Hadde vært fint om det gikk an å gjøre noe med det, men det virker ikke slik? :klo:

Skrevet

Var hos jordmor i dag, og fikk beskjed om at dette mest sannsynlig er helt normalt. Skal til lege 20.nov, da sjekker de vel blodprøver osv.

Hadde vært fint om det gikk an å gjøre noe med det, men det virker ikke slik? :klo:

Nei desverre... Jeg trodde jegskulle dø jeg, når det holdt på ;) prøvde å sitte mest mulig bakoverlent jeg. Samboeren min så pulsen min i halsen fra den andre sofaen når det holdt på...

Skrevet

det heter hjertebank og det er helt normalt og veldig vanlig å få som gravid :) slapp av du :)

Skrevet

Som oftest helt normalt. Hadde både kraftig hjertebank og endel ekstraslag da jeg var gravid. Sannsynligvis vil du bli mindre plaget av det hvis du spør en lege :). Det er ihvertfall ofte slik at man kjenner det mye sterkere hvis man er litt engstelig for at det er farlig, mens man lettere ignorerer det hele hvis man er trygg på at det er normalt.

Skrevet

Jeg hadde det slik selv og legen sa det var helt normalt :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed at det var normalt når man er gravid. Har det slik selv :)

Samme her, ble utredet også. Ingenting i veien med meg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...