Gå til innhold

Endelig prøver!


icetea

Anbefalte innlegg

Ja, da var det endelig vår tur til å begynne og prøve! Samboeren min og jeg har vært sammen i 6 år, og har nå funnet ut at tiden er inne :rodmer: I forhold til jobb og leilighet, ligger alt til rette og vi håper selvsagt på klaff så fort som mulig :)

Jeg har akkurat sluttet med p-pillen etter mange år, så jeg vet ikke helt hvordan kroppen kommer til å oppføre seg i forhold til syklus og sånn, men det får vi bare ta som det kommer. Tenker at jeg ikke har lyst til å stresse med det, så kommer ikke til å bruke el-tester og sånn. Vi skal bare kose oss og :sengekos: som vi pleier ;) Men jeg har lastet ned en app til iphonen min som forteller meg ca når jeg har EL (hvis jeg har normal syklus), så vi kommer nok til å gjøre en ekstra innsats dagene rundt der;)

Utfordringen er at samboer er mye borte i forbindelse med jobb, så det vil nok være en del måneder vi vil gå glipp av EL. Men som sagt, vi tar det bare som det kommer :nigo:

Da erklærer jeg herved dagboken som åpnet! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Status:

Sluttet med prevensjon 7. oktober

Mens: 10.okt-14-okt

Forventet EL: 24. okt

IKM: 7. november

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart som foregår i kroppen min for tiden.. jeg tror den lurer på hvor det blir av den månedlige dosen med p-piller! Lurer så på hvordan syklusen min blir fremover, men det er vel bare å vente og se :sjenert:

Ellers har jeg hatt en fin mandag så langt. Mye å gjøre på jobb, så dagen gikk fort, deretter trening også hjem å dusje og lage middag. Nå er det bare tv og kos resten av kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj samboer måtte reise på jobb idag, så vi går glipp av EL på mandag(hvis den kommer da). Men, men sånn er det da..

Er strålende fornøyd med at det er fredag og at hele helgen ligger foran meg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn: Spennende

:vinke:

---

I går er jeg ganske sikker at jeg hadde EL. Kjente igjen symptomene fra tidligere.. 15 dager etter mens. Selv om samboer ikke er hjemme, så er jeg veldig fornøyd med å ha hatt EL, for da vet jeg at kroppen fungerer :) neste måned er han garantert hjemme :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med ny dagbok :popcorn:

Ser vi har ca samme syklus vi da. Jeg tror jeg hadde el på mandag (forventet i dag etter kalenderen) men har ikke testa etter el, så er jo ikke 100% sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så koselig med besøk :)

Morsomt at vi har samme syklus.. jeg er jo ikke helt sikker da, men ganske. Jeg har i utgangspunktet tenkt at vi ikke skal teste for å finne EL og stresse med prøvingen, men kjenner at jeg har litt lyst likevel. Det er liksom greit å ha litt kontroll :sjenert: Har du erfaring med EL-testing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt el tester i begge de forgje pp. Og har fått positiv test begge periodene. Men først denne pp(3) jeg har opplevd el-slim (om det er det da). Jeg føler ikke det er spesielt stressende med el-tester, men noen blir kanskje for opphengt i det??!!

Denne perioden tester jeg ikke da siden jeg helst ikke vil ha julibarn :sjenert: men lar ikke vær å :sengekos: av den grunn. Blir jeg gravid nå blir jeg kjempeglad uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt kjedelig når jeg vet at vi ikke hadde sex rundt EL denne måneden.. Vil bare at mensen skal komme nå, så vi kan komme i gang med en ny periode :) Føler dagene går SÅÅ sakte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjedelig når jeg vet at vi ikke hadde sex rundt EL denne måneden.. Vil bare at mensen skal komme nå, så vi kan komme i gang med en ny periode :) Føler dagene går SÅÅ sakte :fnise:

Hehe! Kjenner den følelsen så alt for godt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har masse mensmurringer, og håper mensen kommer snart, så vi kan begynne neste periode :)

I dag har jeg vært på apoteket og kjøpt folat! Føler meg som en skikkelig prøver nå.. el-tester og folat, hehe. Jeg hadde en GU i går (rutinekontroll) og da sa legen at jeg burde begynne med folat. Må innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på akkurat det, så veldig greit at han sa det :) Han sa også at han håpet å se meg igjen om noen måneder til svangerskapskontroll, litt rart å tenke på egentlig. Tenk at om noen måneder, kan det hende jeg har en baby i magen :rodmer: Å, jeg håper så det klaffer for oss fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får håpe tante rød kommer snart da, så du snart får tatt fatt på en ny prøveperiode :)

Kjedelig med all denne ventinga... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg hadde EL på mandag tror jeg, og vi hadde oss lørdag og mandag :) Men jeg har stresset så sinnsykt den siste uka her, så jeg har liksom ikke noe tro på at det skal klaffe. Vet ikke hvorfor, jeg bare har den følelsen.. Det er helt sirkus på jobb for tiden, så jeg føler aldri jeg får slappet skikkelig av. Kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...