Gjest Jente Skrevet 16. oktober 2011 #41 Del Skrevet 16. oktober 2011 Dette er faktisk nettmobbing, skjerp dere! For øvrig mener jeg at det er få av bloggerne som fronter et sunt og aktivt liv bedre enn fotballfruen. Hun er også påpasselig med å si at hennes mål overhode ikke trenger å være andres mål. At man må tilpasse hverdagen etter det man selv kan forvente av seg. Og lavkarbo trenger overhodet ikke å være en diett, nei! Har lest alle innleggene her og syns ikke at de var så ille i det hele tatt. Hun får vel mye verre kommentarer på kommentarfeltet på bloggen sin. Da er da lov å si at man syns hun er dobbelmoralsk. Og jeg blir bare lei meg når jeg ser hvordan jentene oppfører seg nå til dags og fotballfrue er et perfekt eksempel på det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #42 Del Skrevet 17. oktober 2011 30 og leser fotballfru, hehe, jaja Vi har forskjellige interesser kan du si, jeg er 22 år og orker ikke å bruke tiden min på å lese slike blogger. Ser jeg etter en matoppskrift, finner jeg frem oppskrifsbok Kjøper også klær jeg selv liker, er ikke opptatt av hva som er in og hva bloggere som fotballfrue liker, og vi har vel heller ikke lik klesstil Jeg har verken tid eller ork til å bruke så mye tid på klær og sminke. Du er nok ikke noe bedre enn meg selv om du ikke leser fotballfrue skjønner du. Og hvilke interesser jeg har vet vel ikke du noe om? Jeg henter oppskrifter Ingrid Espelid Hovigs røde jeg, og matlagingskurs i bl.a thaimat, er det bra nok det? Enn om jeg også handler klær jeg liker på både H&M og Fretex i tillegg til at jeg syr selv? Godt nok? Og tenk, jeg følger heller ikke med på hva som er in, bryr meg ytterst lite. Men syns det er gøy å få tips på klær og sko fordet. Om det er fra Caroline eller i vinduet på Din Sko spiller vel liten rolle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #43 Del Skrevet 17. oktober 2011 Har lest alle innleggene her og syns ikke at de var så ille i det hele tatt. Hun får vel mye verre kommentarer på kommentarfeltet på bloggen sin. Da er da lov å si at man syns hun er dobbelmoralsk. Og jeg blir bare lei meg når jeg ser hvordan jentene oppfører seg nå til dags og fotballfrue er et perfekt eksempel på det. Helt enig, så dette innlegge fra Caroline blir bare komisk for meg. Er det en person i verden som viser tydelig at hun ikke er fornøyd med å være seg selv så er det henne, som gjør en så stor innsats for å bli en annen ved overdreven trening, slanking og sminking. Har ikke sett henne sutre over at mange av modellene i blader er usannsynlig tynne og et uoppnåelig mål for de fleste, sannsynligvis fordi dette stemmer godt med hennes eget bilde av hvordan en perfekt person skal være. Når det derimot handler om store pupper, som en person med anoreksi sjelden har, så er det media sin skyld som legger uforholdsmessig stort press på barn og unge. Narr meg ikke til å le. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #44 Del Skrevet 17. oktober 2011 Ris til egen ræv.. Ser hun ikke ironien eller tror hun at leserene er dumme? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tavira Skrevet 17. oktober 2011 #45 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hvordan kan dere ha så sterke meninger om henne om dere ikke en gang leser bloggen? Ikke en gang faste lesere vet like mye om henne som det dere utgir dere for å gjøre. Og hvor i alle dager tar dere det fra at hun slanker seg? Overdreven trening vil jeg heller ikke kalle det, men hun tilpasser treningsmengde etter sitt behov og sine begrensninger. Jeg trener også mange ganger hver eneste uke, men får aldri høre at det er overdrevent. Er det fordi jeg ikke er like tynn det da..? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #46 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hvordan kan dere ha så sterke meninger om henne om dere ikke en gang leser bloggen? Ikke en gang faste lesere vet like mye om henne som det dere utgir dere for å gjøre. Og hvor i alle dager tar dere det fra at hun slanker seg? Overdreven trening vil jeg heller ikke kalle det, men hun tilpasser treningsmengde etter sitt behov og sine begrensninger. Jeg trener også mange ganger hver eneste uke, men får aldri høre at det er overdrevent. Er det fordi jeg ikke er like tynn det da..? Jeg leser bloggen hennes, og for meg er det tydelig at hun har et anstrengt forhold til mat og trening, i retning av anorektiske tendenser. All den tiden hun bruker på utseende, klær, sminke og hår, samt måten hun poserer for å vise seg fram fra vinkler som gjør at hun ser så tynn ut som mulig, signaliserer en person som er ekstremt utrygg på seg selv og som bruker utseende for å få anerkjennelse. Dette får hun i rikt monn fra fjortisjenter på bloggen sin, men så sensurerer hun da også kommentarene med hard hånd (noe som er helt greit, det er hennes blogg) 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tavira Skrevet 17. oktober 2011 #47 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg leser bloggen hennes, og for meg er det tydelig at hun har et anstrengt forhold til mat og trening, i retning av anorektiske tendenser. All den tiden hun bruker på utseende, klær, sminke og hår, samt måten hun poserer for å vise seg fram fra vinkler som gjør at hun ser så tynn ut som mulig, signaliserer en person som er ekstremt utrygg på seg selv og som bruker utseende for å få anerkjennelse. Dette får hun i rikt monn fra fjortisjenter på bloggen sin, men så sensurerer hun da også kommentarene med hard hånd (noe som er helt greit, det er hennes blogg) Da har jeg tydeligvis gått glipp av noe, for jeg ser ikke dette. Hvordan du kan si at hun har anorektiske tendenser skjønner jeg virkelig ikke, for ut i fra det jeg forstår så spiser denne jenta mer enn det mange andre "normale" personer gjør. Det med kameravinkler ser jeg heller ikke - bildene tas jo fra alle mulige vinkler! Lurer også på hvordan du vet at hun sensurer kommentarer med hard hånd. For meg ser det ut som om det kommer masse stygge kommentarer gjennom innimellom, men hvor mange som sensureres har jeg selvfølgelig ikke peiling på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #48 Del Skrevet 17. oktober 2011 Da har jeg tydeligvis gått glipp av noe, for jeg ser ikke dette. Hvordan du kan si at hun har anorektiske tendenser skjønner jeg virkelig ikke, for ut i fra det jeg forstår så spiser denne jenta mer enn det mange andre "normale" personer gjør. Det med kameravinkler ser jeg heller ikke - bildene tas jo fra alle mulige vinkler! Lurer også på hvordan du vet at hun sensurer kommentarer med hard hånd. For meg ser det ut som om det kommer masse stygge kommentarer gjennom innimellom, men hvor mange som sensureres har jeg selvfølgelig ikke peiling på. Nei da er vi vel uenige da:) Men jeg mener likevel at jeg har rett i mine mistanker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #49 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg leser bloggen hennes, og for meg er det tydelig at hun har et anstrengt forhold til mat og trening, i retning av anorektiske tendenser. All den tiden hun bruker på utseende, klær, sminke og hår, samt måten hun poserer for å vise seg fram fra vinkler som gjør at hun ser så tynn ut som mulig, signaliserer en person som er ekstremt utrygg på seg selv og som bruker utseende for å få anerkjennelse. Dette får hun i rikt monn fra fjortisjenter på bloggen sin, men så sensurerer hun da også kommentarene med hard hånd (noe som er helt greit, det er hennes blogg) Helt enig med det du skriver her. Selv leser jeg ikke bloggen hennes, men har vært innom tre-fire ganger av ren nysgjerrighet og jeg må si meg enig at hun er utrolig kroppsfiksert, skriver om en lavkarbo-diett (selvom hun er en beinrangel), skriver at hun må trene noen timer ekstra siden hun spiste en muffins eller noe, også annonserer hun for sminke, hår og andre produkter som skal få en til å se bedre ut, prøver å se tynnest mulig ut på bildene osv. Vil si at hun er over gjennomsnittet utseendefiksert. Har også en kusine i sekstenårsalderen som leser bloggen hennes fast, hun drømmer om kroppen til bloggeren og er blitt utrolig fiksert på kroppen sin. Hun bruker vel bloggerens kropp som motivasjon. Det har gått så langt at hun bestilte slankeprodukter på nettet og moren var i sjokk da det kom i posten. Så jeg vet ikke om hun er det beste forbildet for unge jenter som er usikre på seg selv og kroppen sin... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KikiEco Skrevet 17. oktober 2011 #50 Del Skrevet 17. oktober 2011 Det som slår meg med den damen er at jeg syntes hun er en skikkelig 50-talls! Lenge leve kvinnefrigjøringen, her har vi en dame som definerer seg selv gjennom mannen og virker som hun gjør lite annet enn å trene og skape en vakker fasade for å leve opp til idealet å skape "det perfekte hjem". 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #51 Del Skrevet 17. oktober 2011 Nåja, nærmer meg 30 jeg. Jeg sitter nå ikke og idoliserer henne slik en fjortenåring kanskje gjør. Men hun kommer med gode oppskrifter, sminketips, skotips osv. Det er da ikke noe verre å følge hennes blogg enn hvem som helst annen sminkeblogg? Ser du på blogg-statistikken så ser du hvilke bloggere som er mest populære. Det er de rosa-bloggerne som skriver om overfladiske ting. Dvs: Det er de bloggerne de unge leser mest, og det er synd. Jeg har sjekket de mest leste bloggene og må si meg meget skuffet. Der finner du ikke mange som faktisk er flink å skrive og har noe fornuftig å si. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 17. oktober 2011 #52 Del Skrevet 17. oktober 2011 Nei, jeg er ikke fastleser der. Greia er at jeg klarer å unne andre lykke! Det er klart man skal unne henne all lykke i hele verden, og det virker jo som om hun lever et liv hun er fornøyd med. Det er derimot ikke poenget. Poenget er: hun er ikke en privatperson. Hun spiller en rolle i media via bloggen. I bloggen er fokuset stort sett på klær, trening og en diett som ikke er spesielt sunn. Hvis man syns disse tingene er viktig i livet så er hun en super rollemodell. Derimot er hun ikke en spesielt god rollemodell dersom man fokuserer på å holde seg frisk, utdanne seg, spise variert kost til en grei penge og være en person som bryr seg om verden. De tingene jeg nettopp har listet er ikke noe som er spesielt gjennomgående i bloggen hennes, og dermed kan det få folk til å lure litt. Som hun selv sier så påvirker media veldig mye. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2011 #53 Del Skrevet 17. oktober 2011 Do not read beauty magazines. They will only make you feel ugly. http://plodplod.blogspot.com/2006/07/advice-like-youth-probably-just-wasted.html Fotballfrue ER media. I sin aller grelleste form. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2011 #54 Del Skrevet 17. oktober 2011 Da har jeg tydeligvis gått glipp av noe, for jeg ser ikke dette. Hvordan du kan si at hun har anorektiske tendenser skjønner jeg virkelig ikke, for ut i fra det jeg forstår så spiser denne jenta mer enn det mange andre "normale" personer gjør. Det med kameravinkler ser jeg heller ikke - bildene tas jo fra alle mulige vinkler! Lurer også på hvordan du vet at hun sensurer kommentarer med hard hånd. For meg ser det ut som om det kommer masse stygge kommentarer gjennom innimellom, men hvor mange som sensureres har jeg selvfølgelig ikke peiling på. Og hvordan vet du at hun spiser mer enn det mange av oss andre gjør? Hun er fanatisk opptatt av kosthold og trening, og reklamerer lavkarbo-dietten på bloggen sin mye. Hun poster bilder av maten sin og alt hun baker, men betyr det at hun spiser det? Og alt hun baker er lavkarbo. Hun har jo flere ganger skrevet at hun spiste en hel muffins og har litt dårlig samvittighet for det, men at hun skal trene litt hardere neste dag. Og det blir jo ikke bedre at hun og typen har kritisert damer som Beyonce og Kim Kardashian og sagt at de veier alt for mye, samtidig som hun har vært pro-ana-blogger (blogget og oppfordret andre til anoreksia.) Jeg ville ikke tatt i mot råd av henne om kosthold, for å si det sånn. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayah Skrevet 17. oktober 2011 #55 Del Skrevet 17. oktober 2011 samtidig som hun har vært pro-ana-blogger (blogget og oppfordret andre til anoreksia.) Hvor har du dette fra? Kan du linke til det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 17. oktober 2011 #56 Del Skrevet 17. oktober 2011 Synes hun er en pro-ana blogger nå jeg, på noen av bildene ser hun ut som et vandrende skjellett.......... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2011 #57 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hvor har du dette fra? Kan du linke til det? Se og hør har skrevet om det, og bloggeren selv skrev det på bloggen sin før se og hør publiserte det. Hun har slettet det nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente22 Skrevet 17. oktober 2011 #58 Del Skrevet 17. oktober 2011 Det skal sies at hun slet med spiseforstyrrelser når hun skrev pro-ana bloggen, men man blir vel aldri helt frisk fra sykdommen? Jeg syns hun er altfor opptatt av kropp og trening. Nesten litt trist. Det er greit at man er sunn og trener og alt det der, men å være så opptatt av det, er nesten litt skremmende, og spesielt når man har slitt med spiseforstyrrelse før. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 17. oktober 2011 #59 Del Skrevet 17. oktober 2011 Om hun skulle hatt noen form for spiseforstyrrelse så mener jeg at det er bedre å ha et skjerpet forhold til mat der man faktisk får mat i seg, enn at man ikke spiser i det hele tatt. Det virker som om frua får i seg det som trengs av næring til hennes livsstil. Det har aldri blitt skrevet om i verken bloggen hennes eller media, som jeg vet om da, at hun har kollapset av mangel på mat ol. Så det er da hennes valg å leve slikt, selv om at jeg personlig liker damer med litt mer former, men veltrente muskuløse damer. Når skal dere våkne opp å innse at ALLE er forskjellig? Slutt sutringen å om du ikke er fornøyd med deg selv så gjør noe med det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #60 Del Skrevet 17. oktober 2011 Om hun skulle hatt noen form for spiseforstyrrelse så mener jeg at det er bedre å ha et skjerpet forhold til mat der man faktisk får mat i seg, enn at man ikke spiser i det hele tatt. Det virker som om frua får i seg det som trengs av næring til hennes livsstil. Det har aldri blitt skrevet om i verken bloggen hennes eller media, som jeg vet om da, at hun har kollapset av mangel på mat ol. Så det er da hennes valg å leve slikt, selv om at jeg personlig liker damer med litt mer former, men veltrente muskuløse damer. Når skal dere våkne opp å innse at ALLE er forskjellig? Slutt sutringen å om du ikke er fornøyd med deg selv så gjør noe med det! Hvorfor tror du automatisk at man ikke er fornøyd med seg selv om man kritiserer en som er for tynn og fiksert på kropp og mat? Ikke at det har noe å si, men jeg er fornøyd med kroppen min, er slank og sunn. Men jeg mener fremdeles at fotballfrue er for tynn og fremmer en livsstil som ikke er så sunt. "Jeg spiser ikke brød om dagen. Jeg tåler ikke raske karbohydrater." Hun kollapset også etter trening, da hun var dehydrert og hadde spist altfor lite og trente på tom mage. Det er no-no innen trening. Man går ikke på trening med tom mage. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå