Gå til innhold

Tankevekkende innlegg fra Fotballfrue

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er bra hun tar dette opp. :) Men det finnes da andre bloggere som har skrevet om dette. :sjenert:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg er ikke fastleser der. Greia er at jeg klarer å unne andre lykke!

Og det klarer ikke jeg, fordi jeg kritiserer og snakker om det paradoksale her?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som er galt med fotballfrue. Hun gjør ikke noe galt i mine øyne. JA, hun kan fremstå som perfekt i våre øyne, men nå er livet hennes sån for tiden. Alt er bra. Hun er nygift og lever et drømmeliv. Hun er lykkelig her og nå. La henne få lov til det. Mye kan skje i livet. Kanskje vil hun møte stor motgang om noen år, hvem vet.

Hun er tynn, ja, men det er mange som er så tynne som henne. Hun er ikke syltynn, men tynn.

Se HER, her er bilde av henne lagt ut idag, den 16.okt, og jeg ser faktisk en sunn og glad jente. Vil ikke si hun er syltynn akkurat ...

Eneste jeg kan si er at hun er opptatt av å fremstå som perfekt og fin på alle bilder, men ... kremt! ... hvem er ikke det?

Jeg lever sånn jeg også, nesten da!

-trener i form av å gå tur eller løpe i marka i ulendt terreng, eller sykle. Om vinteren går jeg mye på ski. Noen ganger går jeg bare en liten tur i nabolaget.

-spiser bare fett, proteiner, grønt, bær og frukt, og drikker mye vann og litt farris.

-studerer og vil være flink i det jeg gjør

-spiller flere instrumenter.

-tegner og skriver en del

Jeg mener, jeg hadde blitt lei meg om noen ble sure og irriterte på meg fordi jeg gjør så godt jeg kan.

De jeg kjenner er glad for at jeg trener, spiser sunt og tar vare på meg selv. De er glade for at jeg gjør noe med livet mitt, og gjør ting som gjør meg glad.

Jeg unner også andre at de skal være lykkelige og glade for livet sitt og det de gjør. Det er noe alle fortjener.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest energibånd

Dette er litt off-topic, men jenter; Det finnes flinke skrivespirer der ute som faktisk skriver bra og interessant, som fanger leseren og får en til å tenke litt annerledes - Også leser dere en blogg om hår, slanking og sminke? Det gir ikke mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen fan av glossy blogger som peiler seg inn på unge jenter som ikke forstår at det de ser der ikke er hele historien.

MEN. Jeg har selv fått en wake up call etter å ha lest fotballfrue.no (og jeg er ikke en fast leser heller): Jeg må begynne å ta vare på meg selv! Nei, jeg vil ikke veie 48 kg, men jeg vil bli sunnere! Så det skal hun ha, fotballfruen.

For whatever it's worth.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cuntzilla

Virkelig tankevekkende ja.

"Du skal være stolt av deg selv: Små pupper, store pupper, tykk, tynn eller akkurat passe. Det viktigste er hvordan du har det på innsiden"

Dypt.

Jeg håper hun bruker sin skarpe penn og analytiske evner til å skrive noen like revolusjonerende innlegg om hvor dumt det er med krig og fred og religion og politikk og sånn.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det tenkes at hun skriver dette som en oppmuntring til andre OG seg selv?

Det blir litt som ønsketenking, der hun ser for seg selv at "jeg er lykkelig og fornøyd med meg selv!" fordi hun innerst inne ønsker at hun klarte føle det slik?

Litt fornektelse av at hun ikke klarer det, på en måte?

Nå er jeg ikke en fast følger av henne, og vet så og si ingenting om henne.. men, om hun tidligere har hatt anoreksi, så kan det jo tenkes at hun prøvde å fornekte det for seg selv også.

.. bare jeg som ser sammenhengen?

Tror vel innerst inne at hun bare ønsker seg selv og lesernes sitt beste. Vi vil vel alle være gode rollemodeller og fremstille våre beste sider?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt off-topic, men jenter; Det finnes flinke skrivespirer der ute som faktisk skriver bra og interessant, som fanger leseren og får en til å tenke litt annerledes - Også leser dere en blogg om hår, slanking og sminke? Det gir ikke mening.

Hvorfor utelukker det ene det andre? Jeg liker å lese om sminke og mote, jeg liker å lese om lavkarbo, jeg liker å lese om andre foreldre, og jeg liker å lese dypere blogger. Jeg leser til og med utenlandske, dype blogger, samtidig som jeg følger fotballfrue, tenk DET du!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun eier dessverre ikke selvinnsikt når hun mener at bloggen hennes er en del av den fornuftige bloggverden... Det er ingenting som er fornuftig med disse "rosabloggene". Hvordan kan hun være et godt forbilde når hun er så opphengt i denne lavkarbodietten (ja, det er en diett ikke en livsstil....) og når hun stadig vekk får sponset alt mulig som andre unge jenter ikke får, og ved å vise det på bloggen lurer hun på en måte folk til å kjøpe det bare fordi hun selv har det. Dette gjelder ikke bare fotballfrue, det gjelder selvfølgelig alle bloggene i samme kategori.

Jeg tror de har en ufattelig stor innvirkning på unge jenter, men de skjønner det ikke selv. Jeg tror også at bloggene er mye verre enn andre medier. Mange magasiner har begynt å bli mer "normale". Ikke alt skal være så perfekt lengre, men livene til bloggerne virker bare perfekt hele tiden. De nevner jo aldri de dårlige sidene..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg trodde de aller fleste som leste bloggen var i 20-årene?

Så er det mange som er yngre og eldre som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor utelukker det ene det andre? Jeg liker å lese om sminke og mote, jeg liker å lese om lavkarbo, jeg liker å lese om andre foreldre, og jeg liker å lese dypere blogger. Jeg leser til og med utenlandske, dype blogger, samtidig som jeg følger fotballfrue, tenk DET du!

Ikke jeg ihvertfall. Jeg finner ingen interesse av å lese om hårbleking, hår, sminke og atter sminke. Det sier jo litt om personene som bruker tiden sin på det, no offense. Noen liker det tydeligvis, men de er nok en del yngre enn det jeg er.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg ihvertfall. Jeg finner ingen interesse av å lese om hårbleking, hår, sminke og atter sminke. Det sier jo litt om personene som bruker tiden sin på det, no offense. Noen liker det tydeligvis, men de er nok en del yngre enn det jeg er.

Du høres lite nyansert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nåja, nærmer meg 30 jeg. ;) Jeg sitter nå ikke og idoliserer henne slik en fjortenåring kanskje gjør. Men hun kommer med gode oppskrifter, sminketips, skotips osv. Det er da ikke noe verre å følge hennes blogg enn hvem som helst annen sminkeblogg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, nærmer meg 30 jeg. ;) Jeg sitter nå ikke og idoliserer henne slik en fjortenåring kanskje gjør. Men hun kommer med gode oppskrifter, sminketips, skotips osv. Det er da ikke noe verre å følge hennes blogg enn hvem som helst annen sminkeblogg?

30 og leser fotballfru, hehe, jaja ;)

Vi har forskjellige interesser kan du si, jeg er 22 år og orker ikke å bruke tiden min på å lese slike blogger. Ser jeg etter en matoppskrift, finner jeg frem oppskrifsbok :) Kjøper også klær jeg selv liker, er ikke opptatt av hva som er in og hva bloggere som fotballfrue liker, og vi har vel heller ikke lik klesstil ;) Jeg har verken tid eller ork til å bruke så mye tid på klær og sminke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk nettmobbing, skjerp dere!

For øvrig mener jeg at det er få av bloggerne som fronter et sunt og aktivt liv bedre enn fotballfruen. Hun er også påpasselig med å si at hennes mål overhode ikke trenger å være andres mål. At man må tilpasse hverdagen etter det man selv kan forvente av seg.

Og lavkarbo trenger overhodet ikke å være en diett, nei!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...