Gå til innhold

Taco


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Solsmil

Taco er da sunt, selv om det finnes sunnere ting du kan spise også. Jeg bruker forøvrig mager kesam i stedenfor rømme (som kun er 1 prosent fett i) og revet lettost. Bruker også karbonadedeig og hjemmelaget tacokrydder, og resten - grønnsakene og salsaen er jo sunn og kalorifattig. Så det går ann å gjøre den sunnere. (Finnes sikkert fullkorntortillas også, for dem som er helt nazi, men så langt har ikke jeg gått enda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tidssone

Høres greit ut det, men jeg regner ikke med du sperrer opp øynene hvis noen du spiser med heller tar to, uten å tyte dem fulle av rømme og ost.

Jeg gir i grunnen fullstendig blaffen i hva andre spiser. *tilstår*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco er da ikke usunt i det hele tatt. Med kjøttdeig, hjemmelaget tacokrydder, MASSE grønt, masse god salsa, ost og rømme koser jeg meg. Dropper lefsene, og lager heller "tacosalat" av ingrediensene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser med god samvittighet uansett hva jeg putter i meg. Mmmm mat.

Det er jo bare å legge litt mer innsats i matlagingen, og ikke velge det enkleste alternativet. Som noen nevnte tidligere kan man for eksempel lage kryddermiksen selv. Ellers mener jeg at det bare er å bruke rømme og ost. Man kan jo bare begrense mengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke sånn. Jeg, og alle jeg sitter å spiser taco sammen med, spiser kun en lefse. Jeg blir mett av det, så jeg visste rett og slett ikke at det er vanlig å spise mer enn en. Er det JEG som sitter å skriver de trådene? Nei! Jeg synes 1 tacolefte med fyll er nok. Nok for meg, nok for de som sitter rundt meg.

Hva slags folk henger du med? :overrasket: Anorektikere? Jeg spiser ikke såå mye selv, pleier å holde med to for at jeg ikke skal bli for mett, men EN da? Det er da virkelig ikke stort.

Uansett, mine tacomåltider består av to lefser av medium størrelse, litt karbonadedeig med krydder, tomat, løk, litt salsa fra glass, to-tre t-skjeer mager kesam per lefse og avokado :) Supergodt, og jeg anser det ikke som usunt.

Endret av Fraise
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig; hvordan er tyrkisk youghurt i "sunnhet" sammenlignet med lettrømme? Her bruker det meste til taco egentlig, kommer ann på hva vi har i huset... Creme fraiche, lettrømme, "vanlig" naturell youghurt, kesam, tyrisk youghurt... Så lenge det er hvitt og syrlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min taco består av masse grønnsaker, kyllingkjøttdeig som jeg krydrer selv, litt ost og kesam.

Får vel bare takke min hveteallergi for at jeg ikke spiser lefser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco er litt "kosemat" for meg, så jeg driter i om jeg har på både ost og rømme - det er jo så godt! Vår taco består av fullkornslefser, kjøttdeig, masse grønnsaker, ost, rømme og salsa. Jeg synder med ferdig burritokrydder, da, men det er så godt at jeg klarer ikke la være..

Spiser 2-3 av de medium-size lefsene. Med god samvittighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...