Gå til innhold

Trenger bare en mening...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flyttet sammen med samboeren min for et år siden. Vi ble enige om at vi skal "dele" på skatten.Han ble skyldig endel penger i juni, som jeg betalte halvparten av. Jeg får igjen på skatten denne måneden, og har bevisst satt opp skatten for å "spare".

Blir det riktig at han skal ha halvparten av disse pengene synes dere? Jeg "taper" jo fryktelig mye på dette synes jeg...

Vi har delvis separert økonomi nå, vi betaler et fast beløp til felles konto, så har vi de resterende pengene som våre "egne".

Vil ikke være sær, men vil ikke være dum heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flyttet sammen med samboeren min for et år siden. Vi ble enige om at vi skal "dele" på skatten.Han ble skyldig endel penger i juni, som jeg betalte halvparten av. Jeg får igjen på skatten denne måneden, og har bevisst satt opp skatten for å "spare".

Blir det riktig at han skal ha halvparten av disse pengene synes dere? Jeg "taper" jo fryktelig mye på dette synes jeg...

Vi har delvis separert økonomi nå, vi betaler et fast beløp til felles konto, så har vi de resterende pengene som våre "egne".

Vil ikke være sær, men vil ikke være dum heller ;)

Hvorfor dele på skatten? Det skjønner jeg ikke når dere fremdeles har delvis separert økonomi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Dele på skatten? Er du rar? En deler på faste felles utgifter som husleie, strøm og mat. Resten får en se til å klare på egenhånd!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvorfor skal han ha penger fra deg fra din tilgodeskatt når han allerede skylder deg for din restskatt? Er det et sånt "alt mitt er mitt og alt ditt er også mitt" forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

Da burde jeg bare beholde det som jeg får?

Strengt tatt bør du kreve tilbake det du har betalt for ham også. Uansett skal du "si opp" den avtalen der. Ikke betal for en bil som står i hans navn heller om det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dele på skatten? Det høres veldig merkelig ut! Det betyr jo at han (evnt du) i år bevist kan betale for lite skatt, og så må du betale halvparten av det han så blir skyldig neste år. At han skylder skatt betyr jo bare at han har betalt for lite skatt året før, mens du som har fått igjen har betalt for mye. Så å betale halvparten hver av det som han skylder når dere ikke har felles økonomi høres veldig merkelig ut spør du meg!

Endret av Tropic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes rart ut. Du både betaler halve hans skyldig skatt, som han har pådratt seg fordi han ikke har betalt nok skatt på inntekten gjennom året, og nå skal du gi bort halparten av din tilgode skatt, som er dine tjente skattekroner fordi du har betalt for mye skatt pr.mn på din inntekt?

Nei, hold skatten utenfor, del på faste kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "sær" på mine egne penger og jeg sparer endel alene. Vi har også separate lån på bil/bolig.

Jeg vil ikke kreve tilbakebetaling for det jeg har betalt. Neste år kan det være jeg som blir skyldig. (Ikke satt opp skatten min i år for å "spare")

Men jeg deler ikke retskatten min med han ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...