AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #1 Del Skrevet 16. oktober 2011 Blæh, holder på med en større oppgave og en av delutregningene er å finne integralet til (2-t)/t, av en eller annen grunn blir det så himla komplisert, noe jeg mistenker at det egentlig ikke er, altså må jeg gjøre noe feil. Skal jeg bruke delvis integrasjon eller substitusjon her? Hvis noen kan regne ut fasit for meg blir jeg glad, da har jeg en kontroll på om mellomutregningen er riktig. Selv har jeg fått at svaret er: -ln t x t + 1 ved delvis integrasjon 2 ganger. Håper ikke det er rett svar, for det skal brukes videre og da ser det hvertfall komplisert ut for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestial Skrevet 16. oktober 2011 #2 Del Skrevet 16. oktober 2011 Tror kanskje dette skal være riktig: Si i fra om det er noe i utregningen du ikke helt forstår. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 16. oktober 2011 #3 Del Skrevet 16. oktober 2011 Og internettsiden Wolfram Alpha er GENIAL når man sitter fast i hvilken som helst utregning. Den regner ut, og forteller deg hvordan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #4 Del Skrevet 17. oktober 2011 Ah, takk, nå ser det straks litt lysere ut Jeg visste jeg hadde tenkt alt for komlisert som begynte med delvis integrasjon... Og TAKK for tips om nettside Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå