Gå til innhold

Hva regner du som ei godkjent treningsøkt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For meg er det den daglige trimmingen som er viktigst. Jeg sykler til og fra jobb - i tillegg til to daglige spaserturer.

Syklingen får meg svett og anpusten hver dag, da jeg har endel bakker som må forseres. Spaserturene er mest for å komme meg ut i naturen. Har helt kuttet ut trening på senter som jeg holdt på med i årevis. Den daglige trimmingen på sykket og til fots har gitt meg mye mer både fysisk og psykisk enn det jeg oppnådde ved å trene innendørs tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Du skal ikke tenke så mye om hvor mange kalorier du brenner men hvor mange du spiser/ får i deg så finner du ut etter en måned og to tids om du får nok kalorier i deg.

Det viktigste for deg at når du er på tening, er å yte optimalt.

Ha en effektiv puls med korte pauser mellom hvert sett. Altså 15 repetisjoner og 30 sekunder pause på hvert sett. Da vil du få en optimal forbrenning og et godt utbytte av treningsøkten din. Du skal kjenne at du har trent hardt, du skal svette og pese og ikke bry deg altfor mye om kaloriklokka di og konsentrer deg å utføre treningsøkta effektivt og riktig så vil du garantert forbrenne kalorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det minimum 45 min (helst 60 eller mer), at jeg svetter i hvert fall noe/høyere puls, helst et slags utbytte (tilbakelagte kilometre/kilo løftet) og at jeg kjenner det i kroppen etterpå.

Men jeg prøver å slække litt på kravene, sånn at jeg ikke skal føle at 30 minutter på stuegulvet er bortkastet, for kroppen min trenger det likevel ofte på kvelden pga. for mye energi.

Uinteressert i kalorier.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være totalt ferdig etter trening.

Det sies jo at noen roligere økter innimellom er mer effektivt i lengden enn å alltid gi max. I hvert fall for kondisjon.

Klarer det kun på joggeturer/dansetimer selv, på andre timer/styrke er det såklart gøyest med full guffe.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

jeg tvinger meg selv til å trene 1 time på denne http://www.sportsmaster.no/elipsemaskin-201-1-p.htm hver gang jeg trener. tvangstanke :gjeiper: det blir 540 kalorier. er ikke i den beste formen ;) tror jeg hadde klart mer hvis jeg ikke tok av så sinnsykt de siste 10 minuttene. MÅ rekke det vettu :gjeiper:

Endret av Nuppdupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får en følelse av å ha gitt mitt ytterste med tanke på dagsformen.Tunge muskler, vite at jeg ikke hadde klart en repetisjon til når jeg trener styrke, eller løpt litt fortere. Om treningsøkten er godkjent er rett og slett basert på følelsen underveis og etterpå, samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolltausa

Jeg synes alle som har svart her er kjempeflinke!

Selv er jeg veldig fornøyd bare jeg klarer å gjennomføre 40 minutter med rolig aktivitet (gange i moderat tempo, og/eller noen øvelser for å styrke mage/rygg).

Dette er en selvfølgelighet for de fleste andre, men en stor seier for meg! :)

*stolt over å ha kommet så langt*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle som har svart her er kjempeflinke!

Selv er jeg veldig fornøyd bare jeg klarer å gjennomføre 40 minutter med rolig aktivitet (gange i moderat tempo, og/eller noen øvelser for å styrke mage/rygg).

Dette er en selvfølgelighet for de fleste andre, men en stor seier for meg! :)

*stolt over å ha kommet så langt*

Så bra! Man bør være stolt av seg selv, uansett nivå! :jepp: Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er en treningsøkt når jeg har vært på treningsstudioet, og der gjennomfører jeg enten en eller flere saltimer, eller minimum 45 min styrketrening.

Ellers kan jeg fin gå tur på 1-2 timer så fort jeg klarer, eller sykle 1 time så fort jeg klarer, men det kaller jeg ikke trening, det er bare bevegelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns en treningsøkt er godkjent så lenge jeg har fått høy puls. På med treningstøyet - trene - bli sliten - ferdig. Klart jeg har trent da. Hadde følt meg skikkelig kjip mot meg selv og blitt demotivert om jeg skulle ha trent og blitt sliten, men ikke "godkjent" det som trening av en elller annen grunn, og dermed på en måte egentlig ikke ha trent. Det blir tullete for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juvelia

Jeg syns en treningsøkt er godkjent så lenge jeg har fått høy puls. På med treningstøyet - trene - bli sliten - ferdig. Klart jeg har trent da. Hadde følt meg skikkelig kjip mot meg selv og blitt demotivert om jeg skulle ha trent og blitt sliten, men ikke "godkjent" det som trening av en elller annen grunn, og dermed på en måte egentlig ikke ha trent. Det blir tullete for meg.

Ja,men det er jo de dagene man ikke er så motivert å man er på mølla å egentlig bare vil gi opp å gå hjem.. så tenker man "nei jeg skal klare litt til,100 kcal mer så er det godkjent"

Er bare bra å presse seg litt,noe jeg skal bli flinkere på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godkjent hvis jeg føler jeg har tatt i. Jeg holder ikke oversikt over hvor mye kalorier jeg brenner per økt, jeg teller ikke kalorier på den måten uansett.

Det kan være alt fra

- 3-5 km på tredemølle der ca 15 av minuttene er jogg, pluss ca 30-45 min styrke (men jeg hadde godkjent det uten styrkedelen også)

- En gåtur der jeg veksler mellom 11 min/km og 9 min/km og turen blir alt fra 5 til 10 km

- En gåtur der jeg legger inn 4-5 min jogg 3 til 4 ganger

- Hvis jeg tar i på ergometersykkelen og sykler en halvtime (i stedet for å sykle veldig sakte og pent for hvert fall å få bevegd meg litt)

- En kickboksingtime

- En tur i svømmehallen der jeg blir sliten

- En time på dansekurs.

Målene mine er å styrke knær og hofter og forhindre mer skader, å bli sterkere generelt og klare tyngre styrke, å få bedre kondisjon og klare å gå motbakker uten å bli særlig anpusten, og å gå ned et par kilo til.

Endret av Dragonfly84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter ikke slike mål på øktene da de alltid følger et fast system/program som jeg med få unntak gjennomfører.

Men, kan vel si at jeg blir ekstra fornøyd etter å ha gjennomført på en tung dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...