Gå til innhold

Sykelig sjalusi

Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Gjennom hele forholdet vårt har både jeg og kjæresten min hatt store krangler pga. sjalusi. Jeg innrømmer selv at jeg blir ganske fort sjalu, men han er faktisk litt verre enn meg.

Han hadde en jente venninne som han kjente før han møtte meg. Han har også likt denne jenta, noe som plager meg utrolig mye, og det er vel forståelig? Han er veldig god venn med henne, og beskytter henne hele tiden når vi krangler. Jeg selv syns hun er litt flørtete, og snakker med utrolig mange gutter, inkludert kjæresten min selvfølgelig. Men i hans øyner er hun bare uskyldig.

I det siste har han vært med henne, og et par andre. Jeg fant senere noen bilder han hadde tatt av henne på mobilen sin, og bilder hun hadde tatt av seg selv. Jeg ble selvfølgelig sjalu over dette, men jeg lot det gå.

Etter at jeg ikke hadde snakket med gutter på en stund, sa han til meg at han begynte å stole på meg, og at jeg godt kunne snakke med gutter om jeg ville osv.. Men igår kveld, nevnte jeg at en gutt skulle komme og se på film sammen med meg og to andre (søstra mi og stesøstra hans). Det var søstra mi som hadde invitert han over. Og da klikket det selvfølgelig for kjæresten min. Han ble sur og gretten, og derfor endte det opp med at jeg måtte si jeg var for trøtt for film.

Jeg blir så irritert over at han først sier at han stoler på meg, og deretter mener noe annet med engang jeg snakker med en annen. Og at han skal få lov til å ha jentevenner, men jeg skal ikke få lov til å ha guttevenner.

Han mener altså at denne jenta er annerledes fra alle gutter jeg er med, fordi han møtte henne før meg. Det har ingenting å si. HUN ER FORTSATT EN JENTE!!

Ååh, jeg blir så sur. Og nå ramser han opp masse gutter jeg var venn med før jeg møtte han, som jeg ikke engang snakker med eller møter lenger! Herregud.

Hva syns dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært borti det samme. Plutselig dreit hun seg ut, hun beviste også for han hvordan hun har vist seg for meg. Jeg visste hele tiden at hun brukte han (og andre gutter)

En dag kom det frem for han.

Jeg kutta ut alle mine kompiser for han. Men han MÅTTE få ha kontakt med henne her, og har i ettertid innrømmet at det var litt flørting i bildet. Heldigvis kom det frem hva slags jente hun egentlig var for han også. Neste gang så kanskje han hører på meg når jeg sier at det er ei dritt jente.

Han min har andre venninner, det gjør ingenting om de er på fest uten meg, for jeg stoler på begge.

Men hva kan man gjøre?

Det er vanskelig med tillit. Gjør mot han som han gjør mot deg. Snakk sammen. Du trenger ikke kutte ut kompiser når han beholder venninner. Det får han lære seg på samme måte seg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...