Gå til innhold

"De kule/populære jentene i klassen"

Anbefalte innlegg

Gjest mimre, mimre :-)
Skrevet

Husker dere ungdomsskolen?

Husker dere hva de populære jentene i klassen het? Du vet, hun eller de som aldri hadde noen problemer med hverken utseende eller guttetekke.

Jeg husker hva de het, hvilke klær de ofte hadde, og at de sminket seg pent og var veldig omgjengelige når det gjaldt gutter.

Hadde to superpopulære jenter i klassen min på ungdomsskolen. Felles for dem begge var at de var små, snertne berter i str. Xtra Small/Small med pupper, rumpe, pent hår, pen sminke og kule klær. :wink:

Og så hang de med gutta hvert friminutt istedetfor med de andre jentene.

Det var tre "klaner" i klassen: De ultrakule, de "alminnelige" og nerdene. Jeg var "alminnelig".

:-?

Er egentlig det fortsatt. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss så hang vi alle sammen. Uansett.

Var bare en liten gruppe som trakk seg til siden.

Ungdomskoletiden var utrolig bra, for å si det sånn. :D

Skrevet

Husker dem godt ja. Tenker også på hvor riktig det med "late bloomers" er. De som ikke helt har funnet seg selv på ungdomsskolen, blir gjerne flotte senere. Og de som var flotte på ungdomsskolen, sitter idag gjerne utslitt og dratt i ansiktet med en haug unger, halvstilling på kaféen og en mann fra nabolaget som ikke var blandt de populære (hvorfor reise ut når det er menn 300 meter unna mitt hjem??) og i tillegg puler andre :sjarmor:

Du kan jo bare gjette hvilken gruppe jeg hørte til ettersom jeg godter meg slik :kul: Alle de pene og populære jentene fra min ungdommskole har formert seg og har kjipe jobber, bor fortsatt i den lille hjemkommunen.

Gjest sexysadie
Skrevet

De mest pupulære jentene på ungdomsskolen/gymnaset er fremdeles på banen i mitt tilfellet.

De bedriver fremdeles de samme renkespillene med den forskjellen at nå gidder ingen å bry seg om dem.

Ett par av dem ble voksen da de fikk barn og er pr idag meget oppegående mennesker. Ei henger ikke på greip; der i gården handler alt om å ha d beste , d dyreste og d lekreste....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var en kjempe kul nerd :hoho::hoho::hoho:

Populær blandt nerdene og de alminnelige, og fullt ut godtatt av de populære! :briller::kul:

At de populære/kule jentene godtok meg, og til dels "tok meg inn i varmen", skyldtes nok min ultra-pene og populære bror :hoho: :-? :lol: :oops: :P :-? :hoho::hoho:

Gjest sexysadie
Skrevet

D er ett ganske snedig fenomen d der...

Beklageligvis henger d igjen i "voksne" miljøer også...

Skrevet

Vi hadde det ikke sånn. Alle var sammen med alle. :)

Skrevet
Vi hadde det ikke sånn. Alle var sammen med alle. :)

Sånn var det hos oss og :D

Gjest Hilde K S
Skrevet

Vi hadde bare en pen jente i klassen. Vi andre 5 var mer normale.

Vi var delt i to grupper, vi som pleide å henge på kafeen dvs, meg, R og T. Vi var populære blant guttene, men ikke fordi vi var så pene tror jeg. Mest fordi vi var morsomme :hoho:

Klær og sminke var viktig. Gud for et stress det var å skaffe seg det rette !

Jeg tror nok at årsaken til at noen jenter blir slik er en blanding av usikkerhet og nysgjerrighet. Og selvfølgelig et ønske om å være populær.

I dag er hun ene utdannet lærer, hun andre jobber som sekretær i et forsikringsselskap og så er det meg da, utdannet og fortsatt higen på mer utdannelse. To av oss flyttet fra hjemstedet i ung alder mens sekretæren bor der enda.

I dag har jeg ikke noe behov for de riktige klærne eller den perfekte make upen. Men jeg tenker fortsatt en del på hva andre synes om meg.

Ville bare si litt om hvordan det var å være av de populære jeg !

Ikke akkurat noe misunnelsesverdig....

Skrevet

Kan ikke akkurat si at jeg husker hvem som var penest, men jeg husker hvem som var høyest, den som var frekkest, den som var sleipest osv.... :lol:

Skrevet

Vi var så mange på den ungdomskolen jeg gikk på, så jeg aner ikke hva nesten noen av dem driver med i dag. Men jada, vi hadde et par jenter i klassen som var veldig "populære" det som var kult hos oss på den tiden var å feste, drikke seg fra sans og samling, sitte på med de store gutta som hadde lappen, gjøre det drit dårlig på skolen, smugrøyke i skogen.....osv

Noen av disse jentene var så frekke og stygge med andre at det var fælt, skikkelig bichejenter. Og disse synes vi var kule??????jeg har ikke ord :roll:

Det værste var da vi var på 10 års jubeleum, så var det et par av disse jentene som var helt like, de rakka ned på de andre og slang med kjeften. Heldigvis så har jeg fått et annet syn på livet etter at jeg ble stor at jeg ga hu igjen med samme mynt. Og da var det ei som ble spak du.

Skrevet

Jeg gikk i en liten og godt sammensveisa klasse på ungdomsskolen. Det var et par jenter der som var mer pene/ populære enn oss andre, men jeg husker ikke at jeg opplevde dem ubehagelige eller frekke.

det som var kult hos oss på den tiden var å feste, drikke seg fra sans og samling, sitte på med de store gutta som hadde lappen, gjøre det drit dårlig på skolen, smugrøyke i skogen.....osv

Kjenner igjen det der - og det var nok bare de mest populære i klassen som fikk være med på det ja...Det var nok en del press på oss som ikke var med, og vi følte oss litt "utenfor" ja. Men det ble likevel ingen intriger av det, som jeg kan huske.

Men vi hadde selvfølgelig noen jenter på skolen som var superpopulære da, og anså seg selv som KREMEN! De var nok ganske populære hos gutta også, men hadde ikke så veldig mange venninner utover de av sin egen "sort".

De jeg kjenner til i dag av de som var mer populære enn oss andre har helt ordinære jobber og fører seg bra. Jeg vet bare om ei som har skeia skikkelig ut - men hun var forresten ikke så populær heller - hun bare ønsket VELDIG å være det...og gjør det fortsatt...

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes egentlig at det samme gjelder både de som var de kuleste og peneste jentene og guttene på skolen: Det har ikke blitt noe av noen av dem. Ikke er de noe å se på lenger heller...

Skrevet

Faren min døde i slutten av 7. klasse. Forstod da at alt som har med hvem som er inne og ute, kule eller ikke ebare er bullshit.

Skrevet

Hadde det ikke på samme måte da jeg vokste opp i et bittelite samfunn der vi var bare 3 stykker i klassen, men det var ikke rent skjelden at alle skolene i kommunen ble samlet i forskjellige anledninger og på den ene naboøya var det noen som var ekstremt kule og pene.

De var så tøffe og så kule at de trodde det var helt ok å plukke seg ut et mobbeoffer som de ikke gikk av veien i det hele tatt for å tråkke på, skufle ned i møkka og rett og slett behandle som dritt. Det er vel ingen overraskelse at jeg snakker av bitter erfaring her.

Ungdomsskolen var et helvete! Det gikk greit så lenge jeg slapp å ha kontakt med noen utenfor øya vår. De i klassen var nemlig særdeles greie, men så snart vi måtte utenfor øya ble jeg plutselig helt alene, venneløs og uglesaett...

Vet ikke hvor det er blitt av dem nå. Ærlig talt bryr det meg ikke heller. Om jeg aldri får se dem igjen i hele mitt liv spiller det ingen rolle. Det hadde bare vært interessant å fortalt dem at de ødela mange år for meg, at de tråkket ned den aller sist av selvtillit som fantes i meg og at jeg muret meg inne i mange år og ikke klarte å vise den ordentlige meg før det hadde gått 5-6 år.

Enda er jeg livredd nye folk. Min store skrekk er at folk ikke skal like meg. Skulle virkelig ønske at alle de tøffe og populære hadde vist hva de gjorde og hvor mye de ødela, bare fordi jeg var en passende hakkekylling! :roll:

Skrevet

I klassen min på ungdomsskolen var det tre gutter og tjueen jenter.....

Anbefales IKKE.

Vi hadde et ræva miljø...

Skrevet

jeg husker med gru klassen på barne- og ungdomsskolen. klassemiljøet var mildt sagt forferdelig. enten var man kul, "normal" eller hatet og utstøtt. jeg havnet selvsagt i siste bås fordi jeg faktisk satt inne med litt kunnskaper og var oppdratt til å ikke holde kjeft om min egen mening. :roll: det som også bidro til utstøtingen av meg var at mamman min døde i 4.klasse.

skal ikke gå inn på alt det renkespill og rykter og dritt som foregikk, men gjett om jeg er glad for at verden ikke er så jævlig lenger... jenter og gutter var like jævlige og infame - de peneste og kuleste guttene og peneste (Velvel, kan diskuteres) og kuleste og frekkeste jentene hang sammen, slang dritt sammen, lagde intriger sammen osv. ungdomsskolen og barneskolen står som et mareritt for meg den dag i dag. eneste jeg er "glad" for er at jeg er sterk og intelligent og vil et sted med livet mitt - i forskjell til en del av dem jeg gikk i klasse med. noen er "ute på kjøret", andre har tatt videregående, men går på sosialen, og så er det vel et par i tillegg til meg som faktisk studerer.

</rant> :D

Skrevet

Jo, takk. Husker det, ja.

Klassen vår var delt inn i disse gruppene: Jentene som trodde de var sååå deilige. (De var de populære, eller overfladiske og segregerende om du vil.), De tøffe gutta (populære), De teite, sære jentene som var helt ut (utskudd) og Bråkegutta. (De som alltid var frekke i kjeften).

Jeg tilhørte, som dere sikkert skjønner, utskuddene. De fleste andre jentene ville ikke prate med meg. Jeg hadde jo feil venner, feil klær, var ikke pen, hadde feil interesser og var bare sååå teit.

Det var ikke mange utskudd som meg. Jeg var et yndet mål for baksnakk og ugleseeing. Min filosofi i dag er: Hvis jeg aldri noen sinne treffer de jeg gikk i klasse med da, vil livet mitt være perfekt. Har ingen grunn til å ville se dem som trakk hele den bittelille selvtilliten jeg hadde ned i søpla, for så å spytte på den. :evil:

Skrevet

Hmmm, litt tragi-komisk å tenke på, hvordan folk ble delt inn i grupper utfra hvor pene, kule og populære de var. Ungdomsskolen var ingen spesielt morsom tid, men det bedret seg da jeg begynte på VGS. Da begynte (delvist) andre verdier å telle.

Jeg tror og håper også at det er vi som ikke hadde de kuleste livene på ungdomsskolen, som tar revance nå, som en nevnte over her. Synes ihvertfall livet mitt har blitt bedre og bedre.

Piglet

Skrevet

Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva jeg var... alminnelig sikkert :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...