Gå til innhold

En veldig masete ny bekjent, hvordan få avstand?

Gjest marianneV

Anbefalte innlegg

Gjest marianneV

Jeg ble kjent med ei jente via ei annen venninne for noen mnd siden. Jeg og henne hadde en god tone og vi fant ut at vi hadde en felles interesse som da var hest. Derfor fikk hun nr mitt så vi kunne trene hestene våres sammen. Vi møttes flere ganger med hestene våres og hadde det hyggelig. Ingen av mine venner liker hest så da var det fint å ha litt hyggelig selskap tenkte jeg da vi bor landlig til.

Men etter bare en liten stund så begynte min tlf og pipe flere ganger om dagen, og jeg fikk sjokk av at hun sendte så mange meldinger, så tidlig i starten til og med. I starten svarte jeg hyggelig tilbake, men så begynte hun å sende enda fler og når jeg ikke svarte innen en stund så begynte hun ringe meg. Det står aldri noe viktig på disse meldingene, bare for å sjekke hva jeg gjør, prate om hestene, bare masse tull som man ikke egentlig trenger vite.

Det er veldig tydelig for meg at hun bare vil ha kontakt og at jeg nå er blitt hennes nye bestevenninne tydeligvis. Jeg har nok venner og vil ikke ha fler, ihvertfall ikke innpåslitne desperate masete irriterende damer som henne. Hun er 34 år gammel og har barn og mann og hus og hund, jeg er 27 og er singel. Vi er på to forskjellige steder i livet og jeg ville tro at en mor til 3 barn var opptatt nok til å ikke jage etter meg hele hele absolutt hele tida.

Men hun sender meg meldinger fra 7 om morgenen om bare tull, og utover dagen kan det bli mange meldinger. Jeg har sluttet å svare med en gang, jeg venter helt ti kvelden for å svare, flere ganger svare jeg ikke i det hele tatt. Men innimellom denne tiden så kan hun ha ringt fem ganger for eksempel, og flere ganger har hun vekket meg om jeg sovner på sofaen etter middag. Jeg tar den sjelden og hadde håpet hun tok hintet. Men hun skjønner det bare ikke.

Hun sluker meg, og jeg er ganske svak sånn sett da jeg ikke tør si til henne at hun maser sånn at jeg blir rett og slett skremt, irritert, og nå liker jeg henne mindre og mindre, mer misliker. Det virker som at hun er besatt av meg. Hun ber meg med på alt, hun har bedt seg selv hjem til meg flere ganger men jeg har funnet på unnskyldninger hver gang for jeg vil ikke ha henne inn i mitt hus, vil ikke ha henne i mitt liv lenger!

Noen tips til hva eller hvordan jeg kan få mere avstand mellom meg og henne? Uten at jeg må såre eller skuffe henne? Vi har en felles venninne som sagt og jeg vil nødig at det blir ekkelt når vi alle møtes :S

Hva hadde dere tenkt eller gjort? Hun er desperat etter meg virker det som, hun begynner like de tingene jeg liker, har de samme meningene, gjør ting for meg uten at jeg har spurt, ser på meg hver gang hun snakker med andre for å se om jeg følger med og hva jeg syns om hva henne sier og slikt. Som en som er forelska og besatt om dere skjønner. Men hun virkelig ikke som en lesbisk heller.. Hun tenker på meg ALTFOR mye, jeg er i hodet hennes hele dagen og kvelden tydeligvis!

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett klare grenser. Si du setter pris på at dere trener hestene sammen, men at du også har andre venner du må ha tid til og siden dere er sammen på ridebanen, så må du prioritere andre utenfor. Dessuten må du ha noe tid til bare deg selv/familie/samboer eller hva du nå ellers har.

Hvis hun faktisk er "besatt" som du sier, så vil sikkert det prelle av som vann på gåsa, men du kan i det minste gjøre et forsøk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianneV

Jeg skulle ønske jeg klarte det men jeg får det bare ikke til :S Jeg klarer ikke finne det i meg å si det til henne. Har aldri vært klar og tydelig mot noen før, det høres kanskje rart ut men jeg har det bare ikke i meg. Veldig veldig vanskelig å finne den "styrken" inni meg. Vet det høres teit ut, men er livredd for at hun skal bli sur eller at det blir ekkelt!

Derfor jeg hadde håpet og kanskje kunne stikke halen mellom beina og liste meg vekk og håpe hun tok hintet, men hun tar det ikke, hun vil ikke ta det kanskje.

Ja sikkert fler som tenker "da kan du bare ha det så godt!" men. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir nok sur der og da, og det blir ekkelt, men på sikt kommer du til å ha det bedre selv, og når du driver og sniker deg unna på den måten så blir det til syvende og sist verre for henne også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianneV

Hun har allerede ringt meg en gang siden jeg lagde denne tråden.. Hun skrev også en melding halv åtte til morgenen idag, på en lørdag. Hun vet jeg er sliten etter jobb og trenger sove, Heldigvis har jeg lyden av så hun ikke vekket meg, men jeg begynner faktisk å hate mislike henne sterkt. Latteren hennes er ekkel og hun har funnet ut hvor jeg bor og hun går tur ved huset mitt selvom hun bor en busstur på ti minutter unna, da hun ikke har bil.

Hun skal få ny stall plass over jul nå så håper jeg får mer avstand da, hvis ikke så må jeg prøve å få frem at jeg synes hun maser høl i hue på meg, men på en snill måte.. OM det i det hele tatt finnes en snill måte si det på.

Jeg ønsker egentlig NULL kontakt med henne. Kjenner faktisk bare mer og mer hat pga hun er så besatt av meg. Irriterende rett og slett, er så lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker egentlig NULL kontakt med henne. Kjenner faktisk bare mer og mer hat pga hun er så besatt av meg. Irriterende rett og slett, er så lei.

Synes bruk av ordet hat blir for voldsomt i en slik sammenheng. Du misliker at hun er innpåsliten, men hat er et ord jeg forbinder med noe langt verre. Kan forstå at ofre for eks. voldtekt/mishandling kan føle hat mot gjerningsmannen, men ikke for noe slikt som du beskriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes bruk av ordet hat blir for voldsomt i en slik sammenheng. Du misliker at hun er innpåsliten, men hat er et ord jeg forbinder med noe langt verre. Kan forstå at ofre for eks. voldtekt/mishandling kan føle hat mot gjerningsmannen, men ikke for noe slikt som du beskriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hun har allerede ringt meg en gang siden jeg lagde denne tråden.. Hun skrev også en melding halv åtte til morgenen idag, på en lørdag. Hun vet jeg er sliten etter jobb og trenger sove, Heldigvis har jeg lyden av så hun ikke vekket meg, men jeg begynner faktisk å hate mislike henne sterkt. Latteren hennes er ekkel og hun har funnet ut hvor jeg bor og hun går tur ved huset mitt selvom hun bor en busstur på ti minutter unna, da hun ikke har bil.

Hun skal få ny stall plass over jul nå så håper jeg får mer avstand da, hvis ikke så må jeg prøve å få frem at jeg synes hun maser høl i hue på meg, men på en snill måte.. OM det i det hele tatt finnes en snill måte si det på.

Jeg syns Catas eksempel å si fra på høres relativt snilt ut jeg. Og er det vanskelig å si det, skriv det på sms.

Endret av BettyBoop28
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville skrevet en kort melding: "Jeg synes det er sterkt ubehagelig at du klenger slik på meg hele tiden. Det virker som du ikke respekterer min tid og mitt privatliv. Dette har gjort at jeg ikke ønsker noe mer kontakt med deg utover det som er nødvendig i forbindelse med hestene."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg ville skrevet en kort melding: "Jeg synes det er sterkt ubehagelig at du klenger slik på meg hele tiden. Det virker som du ikke respekterer min tid og mitt privatliv. Dette har gjort at jeg ikke ønsker noe mer kontakt med deg utover det som er nødvendig i forbindelse med hestene."

Er enig men ikke at hun skal bruke ordet klenge. Hun burde bruke et snillere ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg brukte 2 år å bli kvitt en sånn bekjent, hjalp ikke å si noe, hjalp ikke å la være å svare på sms, da ringte tlf, og tok jeg ikke den var hun plutselig på døra. Snakk om å tappe meg for energi, grøsser ennå bare ved tanken på å ha mer kontakt med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Du kan kanskje sende melding til henne og si at du kommer til å være mye opptatt framover så du kan heller ta kontakt med henne når det har roet seg. Si du er masse sliten og ikke har anledning til å skrive så mye meldinger og snakke i telefon. Skriv enda en gang på slutten av meldingen at jeg trenger mye fred og ro nå så jeg kan heller ta kontakt med deg en gang når det passer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianneV

At jeg bruker ordet hat er fordi jeg faktisk føler det, jeg føler hat rett og slett fordi hun er så innmari klengete og ekkel og det er det verste jeg vet.

Hun er på meg hele tiden, hjemme og på hestetreninga, hun vil ikke la meg slippe og det gjør meg mer og mer sint. Hun ringer bare for å snakke om uvesentlige ting som jeg blir veldig irritert av å bli vekket av. Og det er HVER DAG. At hun er voksen og ikke skjønner denne sosiale grensen er bare helt utrolig.

Ja det kan nok være at jeg faktisk må sende en sånn melding når jeg er blitt kvitt henne mer og mer. Jeg orker bare ikke henne mer. Jeg må slette hele innboksen min på tlf en gang i uken pga den er stappfull av meldinger fra henne.

Når jeg er med henne så småkoker det inni meg fordi hun er så klengete og ikke skjønner dette selv voksne dama. Hun gjør alt for å være sammen med meg. Og det liker jeg svært dårlig. Og at hun inviterer seg selv, det liker jeg dårlig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

At jeg bruker ordet hat er fordi jeg faktisk føler det, jeg føler hat rett og slett fordi hun er så innmari klengete og ekkel og det er det verste jeg vet.

Hun er på meg hele tiden, hjemme og på hestetreninga, hun vil ikke la meg slippe og det gjør meg mer og mer sint. Hun ringer bare for å snakke om uvesentlige ting som jeg blir veldig irritert av å bli vekket av. Og det er HVER DAG. At hun er voksen og ikke skjønner denne sosiale grensen er bare helt utrolig.

Ja det kan nok være at jeg faktisk må sende en sånn melding når jeg er blitt kvitt henne mer og mer. Jeg orker bare ikke henne mer. Jeg må slette hele innboksen min på tlf en gang i uken pga den er stappfull av meldinger fra henne.

Når jeg er med henne så småkoker det inni meg fordi hun er så klengete og ikke skjønner dette selv voksne dama. Hun gjør alt for å være sammen med meg. Og det liker jeg svært dårlig. Og at hun inviterer seg selv, det liker jeg dårlig også.

Litt drastisk kanskje men bytt telefonnr da vel. Og gi det nye nr til alle utenom henne... En ide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianneV

Ja mine venner har også foreslått dette, men da blir det ekkelt igjen når vi sees og slikt og da kan jeg kanskje like godt bare beholde nr mitt og aldri svare henne istedet. For det blir litt mye greier om jeg må gi alle mitt nye nr som f.eks forskjellige bedrifter jeg trenger, kontorer og andre instanser.

Jeg bare håper at over jul nå så trenger jeg ikke trene hester med henne lenger, og da sees vi ikke mer for da kan jeg melde avbud om vår venn ber oss samtidig. Da blir det bare det med å avvise henne på en subtil måte ved å ikke ta tlf eller skrive mld tilbake som er greia.

Hun er min stalker. Hun forfølger meg rett og slett. Leter meg opp på facebook, på gule sider for å se hvordan huset mitt ser ut, ja rett og slett alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Ja mine venner har også foreslått dette, men da blir det ekkelt igjen når vi sees og slikt og da kan jeg kanskje like godt bare beholde nr mitt og aldri svare henne istedet. For det blir litt mye greier om jeg må gi alle mitt nye nr som f.eks forskjellige bedrifter jeg trenger, kontorer og andre instanser.

Jeg bare håper at over jul nå så trenger jeg ikke trene hester med henne lenger, og da sees vi ikke mer for da kan jeg melde avbud om vår venn ber oss samtidig. Da blir det bare det med å avvise henne på en subtil måte ved å ikke ta tlf eller skrive mld tilbake som er greia.

Hun er min stalker. Hun forfølger meg rett og slett. Leter meg opp på facebook, på gule sider for å se hvordan huset mitt ser ut, ja rett og slett alt.

Men ses dere så mye ellers utenom da? Og jeg må bare spørre deg om noe, hun felles venninnen deres, opplever hun likt som deg fra denne dama?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest marianneV

Det har vært noen ganger at det har blitt felles besøk av venninna eller at jeg har blitt bedt hjem til henne på middag hos familien eller bare kaffebesøk og av ren høflighet så takket jeg ja, for følte at jeg ikke kunne si nei hver bidige gang, men det skal jeg aldri gjøre mer.

Og utover det så kan hestetreninga være opptil tre fire ganger i uka. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianneV

ps. Nei hun andre venninna opplever ikke dette i det hele tatt. Jeg og min forfølger har nok en mye bedre tone og kjemi sånn sett, og derfor hun sluker meg sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det har vært noen ganger at det har blitt felles besøk av venninna eller at jeg har blitt bedt hjem til henne på middag hos familien eller bare kaffebesøk og av ren høflighet så takket jeg ja, for følte at jeg ikke kunne si nei hver bidige gang, men det skal jeg aldri gjøre mer.

Og utover det så kan hestetreninga være opptil tre fire ganger i uka. :S

Ok men jeg mener om hun andre venninna deres syns hun klenger like mye som du syns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianneV

Men vår felles venninne har merket at hun er veldig opphengt i meg. At hun snakker veldig mye om meg når bare hun og min forfølger er sammen og slikt..

Jeg ante overhodet ikke at hun skulle være en slik person, tenkte at hun virket ganske grei og alright og ikke at hun skulle bli besatt av meg.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...