Gå til innhold

babygave


Gjest uAnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest uAnonymBruker

Bestevenninnen min er gravid og jeg skal nå ut på babygavejakt, jeg har seriøst mere peiling på fluers DNA enn babyer, så jeg trenger hjelp! Hvilken størrelse bruker en normal ni måneders baby? Og hvilke andre ting ville en ny mamma blitt glad for å få i barselsgave, hun har alt det obligatoriske:)

Endret av uAnonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fr21_5ffdsa

http://www.babyverden.no/Baby/Diverse/Utstyr/Storrelser-pa-babyklar/

her finner du en oversikt over størrelser på babyklær. En slik oversikt finnes også flere steder i alle butikker som selger det. I alle fall i flertallet av slike butikker.

Det kan være smart å tenke gjennom hvilken årstid det er når ungen er så gammel. Det er absolutt smart å kjøpe noen klær som ungen kan bruke etter noen måneder siden man vet jo aldri hvor store eller små de nyfødte er på forhånd. Si at ungen er 9 mnd gammel når du vil at klærne skal passe. Hvis det er høst da er det en fordel å se etter ullklær eller fleeceklær (spør gjerne de ansatte i butikken hvor slike klær henger, så sparer du tid på det). Er det sommer kan bomull være det beste eventuelt med kortermede bodyer.

Bodyer er veldig bruksklær. De må man bytte fort pga diverse uhell i bleiene, så de er det smart å ha en del av. Noen butikker selger bodyer som har knappene sine på sidene i stedet for knapper i halsen. Jeg husker at jeg som nybakt mamma foretrakk disse da de var lettere å ta på ungen. Men mammaen det er snakk om kommer garantert til å ha mest av disse andre bodyene da de er mest vanlige. Det var de rådene jeg kunne komme på nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Tusen takk for hjelpen! Babyen kan bli født når som helst, så kanskje litt varmere klær, vinteren er lang her... bodyer er en god ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg hadde kjøpt ullundertøy som kan brukes nå! Kjøper du f.eks. Janus i str. 60 så kan det brukes fra nå til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte så får nybakte foreldre masse klær i liten størrelse slik at dei kan ta det i bruk med ein gang. Problemet er berre at da har dei for mykje i ministørrelse, og lite ettersom babyen vokser. Derfor kan det vere smart å kjøpe noko som er litt større enn dei minste størrelsene. Hugs byttelapp. Da er det ikkje så kjekt med ullklær som passer til sommeren. Ikkje kjøp fleece sidan mange blir klamme av det. Ull er bra så lenge baby ikkje reagerer på ulla.

Eventuelt går det an å kjøpe bøker o.l. som babyen vil sette pris på om litt.

Mitt hotteste tips er vel å spørre veninnen din om kva dei ønsker til minien. Enkelte er megakresen og liker kun det dei har plukka ut sjølv (erfaring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jeg spurte venninnen min og hun sa at de har alt de trenger så jeg skulle bare kjøpe noe jeg syns var fint, og da stopper det for meg.... kanskje jeg bare skal kjøpe et lass med bleier til babyen og så heller kjøpe en gave til mamman istedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spurte venninnen min og hun sa at de har alt de trenger så jeg skulle bare kjøpe noe jeg syns var fint, og da stopper det for meg.... kanskje jeg bare skal kjøpe et lass med bleier til babyen og så heller kjøpe en gave til mamman istedet.

Vet du, det synes jeg var en knakende god idé! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Vet du, det synes jeg var en knakende god idé! :klemmer:

Åh så bra du syns det, da går jeg for det jeg :5:

Har nye mammaer tid til å se noe på TV sånn at jeg kunne kjøpt et DVDsett til henne eller er det bedre med et gavekort hos fotograf kanskje, så de kan få tatt noen fine bilder av babyen og ha på veggen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvd til nattevåken er fint, fotograf koster veldig mye. (2-3000)

Ville kjøpt en god krem og lagt på toppen av en bleiekake ;) (Google bleiekake;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jeg hadde blitt utrolig glad for en gave til meg selv. En manikyr, frisørtime eller noe bare til meg:-) kinobill

Men har man tid og ork til det med en nyfødt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er vel da man har tid. Er vel individuelt, men jeg hadde mye tid og ork. Når barna blir større blir det mer og mer travelt. Et gavekort trenger jo ikke brukes med en gang heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

Hehe, det er vel da man har tid. Er vel individuelt, men jeg hadde mye tid og ork. Når barna blir større blir det mer og mer travelt. Et gavekort trenger jo ikke brukes med en gang heller.

En nyfødt må vel fores og sånn, blir det ikke vanskelig å da være borte to timer for å fikse håret? Nei jeg aner ikke... kanskje hun kan få et hjemmelaget gavekort på husvask, mathandling og hundeluftig, samt en bok eller noe annet lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Herregud nei vent, en baby skal vel ikke fores, den skal MATES mener jeg! Uff jeg har visst mere peiling på hund enn babyer jeg ser jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DVD-er er genialt! Jeg kjøpte meg haugevis med serier på DVD som jeg så på mens jeg ammet babyen - noe som ofte tar lang tid, særlig i starten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pysepusen

Hehe, det er vel da man har tid. Er vel individuelt, men jeg hadde mye tid og ork. Når barna blir større blir det mer og mer travelt. Et gavekort trenger jo ikke brukes med en gang heller.

Jeg kunne ikke være borte fra minsten mer enn en time av gangen før han var 7-8 mnd. Før det skulle han ha pupp gjerne en gang i timen. Og flaske var uaktuelt. Når barna blir større blir det mer travelt, men da er det lettere for pappaen eller noen andre å ha dem over et lengre tidsrom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Om hun liker å se film så er serier på dvd et godt tips ja. Eller en god bok om hun vil lese. Men kanskje ikke noe som omhandler triste greier med barn. Jeg ble veldig nærtagende etter å ha født..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Hun er stort sett altetende når det kommer til filmer, så hva hvis jeg kjøper f.eks true blood sesongene til henne, der er det jo ingen barn og så samtidig så tilbyr jeg meg å lufte hunden hennes når hun ikke orker å ut i 30minus med babyen når mannen er på jobb. Så DVDsesonger og fri bruk av meg som hundepasser? Jeg må jo ut med min hund uansett og huset hennes ligger halvveis i den faste løypa vår?

Hadde dere mammaer blitt glade for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...