Gå til innhold

Leilighet på vårt navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Typen min har kjøpt leilighet på hans navn. Når vi flytter inn vil jeg si ifra om at jeg vil at det skal stå på begge våres navn. Men vi vet ikke når vi flytter inn enda. Kan vi likevel gjøre det slik at det står på begges navn når som helst? Det er ingen frist om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Typen min har kjøpt leilighet på hans navn. Når vi flytter inn vil jeg si ifra om at jeg vil at det skal stå på begge våres navn. Men vi vet ikke når vi flytter inn enda. Kan vi likevel gjøre det slik at det står på begges navn når som helst? Det er ingen frist om det?

Jaha? Betaler du deg inn i leiligheten da eller? Det går vel på hvems navn lånet står på også, regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apophis

Om du ikkje har betalt noe for leiligheten så skal du vel heller ikkje stå som deleiger av leiligheten, det er jo ikkje så veldig rettferdig for han. Men om du har betalt deg inn, kjøpt ein viss prosent, då bør det stå i papirene. Det kan sikkert ordnes før dere flytter inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk bare at det ikke utløser ny dokumentavgift på halve verdien av leiligheten, kan bli dyrt (ref. artikkel på nett i dag, mann måtte ut med 50.000 da han kjøpte seg inn hos samboeren), gjelder vel kun seleierleiligheter. Man slipper det om man er gift, så det kan lønne seg å vente hvis dere tror dere kommer til gifte dere, evt. vente til dere kjøper noe sammen senere. Regner med du tar over halvparten av hans lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...