pantora Skrevet 14. oktober 2011 #1 Del Skrevet 14. oktober 2011 LINK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #2 Del Skrevet 14. oktober 2011 Ja det synes jeg. Hvorfor skal dette dysses ned? Bedre å få det mer frem og ikke nå bare sånn halveis, slik det er per dags dato. Jeg tror at det å bare vise dette sånn halveis frem trigger til mer nysgjerrighet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. oktober 2011 #3 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Ja det er et bra bilde, kanskje det kan fjerne tabuer rundt selvskading. Det er psykisk sykdom og burde erkjennes i like stor grad som f.eks depresjon. Det er nok mye mer vanlig enn vi tror, så senest ei som jobber i sammen bygg som meg på et møte med fullt av slike arr på armene. Endret 14. oktober 2011 av Liquorice 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. oktober 2011 #4 Del Skrevet 14. oktober 2011 Etter å ha lest om jenter som går med langermet genser uansett årstid pga arrene så synes jeg det er forfriskende med en selvskader som står frem - arr og det hele. Kudos til henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #5 Del Skrevet 15. oktober 2011 Etter å ha lest om jenter som går med langermet genser uansett årstid pga arrene så synes jeg det er forfriskende med en selvskader som står frem - arr og det hele. Kudos til henne! Ikke glem at mange selvskadere vil nettopp dét - vise frem sår og arr. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #6 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg ble egentlig støtt av det bildet de hadde på selve fremsiden. Synes de kunne hatt et litt mer diskret bilde akkurat der, og heller vise close up på arrene i selve artikkelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 15. oktober 2011 #7 Del Skrevet 15. oktober 2011 Ikke glem at mange selvskadere vil nettopp dét - vise frem sår og arr. Mens det står på ja? Men når de har lagt dette bak seg og er flau over fortiden sin så er det mange som tyr til langermede gensere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 15. oktober 2011 #8 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg syns det er flott at hun står frem - og jeg syns det er flott at Dagbladet trykker bildet. At noen føler seg støtt er jo dumt, men jeg forventer ikke at media skal skjerme meg mot det jeg støtes av, der har jeg et ansvar selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 15. oktober 2011 #9 Del Skrevet 15. oktober 2011 Oj.. dama er knalltøff synes jeg.Stå frem slikt må koste henne enormt! Når ting skal dysses ned,gjemmes og ikke snakkes om,blir det tabu og flaut Jo mer en tørr å prate ,være ærlig og åpen,jo mindre skremmendes og flaut vil ting bli 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roo Skrevet 15. oktober 2011 #10 Del Skrevet 15. oktober 2011 Heftige bilder. Men fint å sette fokus på problemet. Det er mange som lider i stillhet som selvskadere. Jeg synes det er tøft gjort av henne å stå frem, får ikke inntrykk av at det er et rop om oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantora Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 15. oktober 2011 Anonym bruker; nei, det er faktisk fåtallet av selvskadere som VIL vise frem sår og arr. De aller fleste gjør alt de kan for å skjule det. Blondie65; men det er ikke fortid for henne, hun holder jo på enda. I videoen ser vi jo at hun har et sår med bandasje på, som hun pirker på. Jeg synes det fint går an å få slike ting "frem i lyset" uten å slenge ut nærbilder av arr, og i videoen; nysydde sår. I tillegg til at det er et klipp i videoen av henne i undertøy, som går på vekta, og sier "ned tre kilo, yess!". Jenta er tøff som står frem, det er vel ikke noe å diskutere, men jeg synes dagbladet fremstilte hele saken på en grotesk måte. Selv satt jeg og gråt i to timer etter å ha sett saken, for jeg fant hele opplegget skikkelig ubehagelig. Det er fint at slike ting blir tatt opp, men det er et faktum av slike saker trigger/smitter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 15. oktober 2011 #12 Del Skrevet 15. oktober 2011 Det er viktig å snakke om disse vanskelige temaene. ser ingenting galt med det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 15. oktober 2011 #13 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg kjente at bildene trigget meg, men jeg synes likevel at dette er viktig å sette fokus på. Det er fortsatt utrolig mye skam forbundet med selvskading, og det er flott at noen tørr å være så åpen om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanted Skrevet 15. oktober 2011 #14 Del Skrevet 15. oktober 2011 Synes det er kjempeflott! Tøff jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #15 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg er i alle fall glad for at jeg ikke så sånt da jeg var i tidlig tenåra. Da var jeg desperat etter å bli sett og lagt merke til, og ville gjort mye for det. Da jeg var tenåring var det stort fokus på narkomane, og mitt store ønske var å bli narkoman. Det var altid pene jenter i filmer om narkomane, jeg ville bli en av dem, som hadde dramatiske og viktige liv, som ble sett - men jeg var ikke kul og pen nok dessverre, til at de eldre guttene som drev med hasj ville ha noe med meg å gjøre. Og så ville jeg har anoreksia. Samme her, pene jenter som stod fram, pene jenter som fikk fortelle sin historie. Forbilder, som mange lengter etter å bli som. Jeg ville også ha en lidelse, noe som gjorde meg interessant, så jeg fikk medlidenhet og omsorg. Jeg mener ikke at dette burde bli holdt skjult eller noe, men det er noe med måten Dagbladet forteller historien på. Bildene, den vakre tenåringsjenta, historien hennes. Jeg tror mange vil ønske å være som henne og at smitteffekten kan bli stor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 15. oktober 2011 #16 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg er i alle fall glad for at jeg ikke så sånt da jeg var i tidlig tenåra. Da var jeg desperat etter å bli sett og lagt merke til, og ville gjort mye for det. Da jeg var tenåring var det stort fokus på narkomane, og mitt store ønske var å bli narkoman. Det var altid pene jenter i filmer om narkomane, jeg ville bli en av dem, som hadde dramatiske og viktige liv, som ble sett - men jeg var ikke kul og pen nok dessverre, til at de eldre guttene som drev med hasj ville ha noe med meg å gjøre. Og så ville jeg har anoreksia. Samme her, pene jenter som stod fram, pene jenter som fikk fortelle sin historie. Forbilder, som mange lengter etter å bli som. Jeg ville også ha en lidelse, noe som gjorde meg interessant, så jeg fikk medlidenhet og omsorg. Jeg mener ikke at dette burde bli holdt skjult eller noe, men det er noe med måten Dagbladet forteller historien på. Bildene, den vakre tenåringsjenta, historien hennes. Jeg tror mange vil ønske å være som henne og at smitteffekten kan bli stor. Jeg tolket saken på en helt annen måte. Jeg ser en helt normal ung jente med et normalt liv og normale venner, og som likevel har så store problemer. Så jeg ser på det mer som en normalisering enn en måte å indirekte gjør selvskading kult. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #17 Del Skrevet 15. oktober 2011 Ja, helt greit. Og viktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellamy Skrevet 15. oktober 2011 #18 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg syns det er veldig bra at DB har dette bildet på forsiden, og det er bra at de setter fokus på dette og ikke hysjer det ned. Utrolig tøff jente som står fram med dette! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. oktober 2011 #19 Del Skrevet 15. oktober 2011 Mange seier jo at dei starta med sjølvskading fordi det var "kult", nærmast for moro skuld. Det er jo heilt sjukt. Då er jo ikkje sjølvskadinga symptom på psykiske problemer, men årsak til desse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantora Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #20 Del Skrevet 15. oktober 2011 Men selv om dere synes det er bra, ser dere ikke at det kan ha en svært negativ innvirkning på mange? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå