AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #21 Del Skrevet 20. oktober 2011 Nei, det gjør vi ikke. Vi venninner gir heller ikke presanger til hverandre. Bruker heller pengene på en førjulstreff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 20. oktober 2011 #22 Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg gir gave til min bestevenninnes datter, hun er også fadderbarnet mitt. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetpea25 Skrevet 20. oktober 2011 #23 Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg gir til dattera til ei venninne. Venninna mi får selvsagt også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annaires Skrevet 21. oktober 2011 #24 Del Skrevet 21. oktober 2011 Ja, gode venners barn får gave. Gir jo ikke bare for å gi, men gir fordi vi har lyst! (som resten av gavene). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 21. oktober 2011 #25 Del Skrevet 21. oktober 2011 Det hender, om jeg finner noe "helt perfekt". Ellers får fadderbarna mine. Jeg gir til de venninner det er naturlig å gi gave til. Er totalt motstander av den kvalme "julen er for barna", og om noen sa til meg at de heller vil ha gave til ungene, skulle de vært bra fattige for at jeg skulle gitt noe som helst! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 21. oktober 2011 #26 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Jeg gir gaver til barn jeg har mye kontakt med.Noen er barn av venninner, andre er nabounger som er mye hos oss eller venner av ungene fra skolen.Og selvfølgelig de jeg er fadder til! Totalt blir det en tolv-femten stykker, det variere litt fra år til år. Men det er ikke snakk om dyre gaver, de fleste får hjemmestrikkede sokker, luer eller votter. Har etterhvert blitt en tradisjon til mange, og ungene digger det.Nabojentene bruker vottene sønder og sammen, og hvem kan motstå en lita tuppe på fem år med store , blå øyne som med stort alvor lurer på om jeg kan strikke votter til henne i år også? For her snakker vi votter med perler og glitter i mengder, eller hodeskaller til guttene (har også strikket rosa skalle-votter til jenter, da), monsterluer, kattepotesokker osv osv. Koster meg minimalt med penger, hyllene er alltid fulle av garn uansett.Synes det var litt artig når min " svigersønn" på seksten hadde ymtet til min datter om kanskje jeg kunne lage en sånn lue med refleksmønster til ham... Jeg hadde ikke kjøpt gaver til så mange, det hadde blitt dyrt. Strikkepinnene går hele året uansett, og mye av det jeg lager til gaver er prøve-arbeider for nye mønstre. Men brukte endel penger i fjor på den absolutt helt perfekte gaven til to små prinsesser som digger Hello Kitty. Begynte med en toalettmappe med kattefiguren på, og måtte ha noe oppi. Så det ble tannbørsteetui, hårbørste, speil, lipgloss, smykke, hårspenne og strikk, klokke, nattkjole, sokker, truse, godteri osv osv. Hele familien jaktet Hello Kitty-produkter, og da jula kom var toalettmappene så fulle at det var et puslespil å få alt nedi. Jeg syntes det var fantastisk artig, prinsessene elsket det, og moren har ikke helt tilgitt meg enda, hun snublet omtrent i Hello Kitty-produkter i flere måneder etterpå...hehe... Endret 21. oktober 2011 av Wildy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apophis Skrevet 21. oktober 2011 #27 Del Skrevet 21. oktober 2011 Har ingen venner med egne barn og eg gir ikkje gave til venner heller. Eg regner med at eg hadde gitt ein liten gave om noen av mine få GODE venner hadde fått barn, men ikkje ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 21. oktober 2011 #28 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg har ikke barn selv, og nå begynner det og bli veldig mange venninner som har barn. Noen av barna ser jeg ca to ganger i året, så jeg følger egentlig at denne jula her er det på tide med nedskjæringer. Siden jeg ikke har barn selv, så er det jo ikke så enkelt som at jeg kan foreslå at vi kutter ut gavene, men hva gjør jeg da? Bare later som ingenting? Syns det blir litt ekkelt, men det kan ikke fortsette med bursdags-og julegaver til en haug med barn som jeg nesten aldri ser og omtrent ikke har noe forhold til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå