AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Hei! Lurte på om noen her på forumet hvet hvor og hvordan jeg kan konvertere til islam. Er en jente på 19 år som lenge har tenkt på dette, men har altid vært litt usiller på hvordan man kan kovertere
KaffeLars Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Oppsøk en moske og si som det er. Det er fort gjort. Er du mann blir du aldri helt akseptert og vil være en paria. Er du kvinne må du underkaste deg menn. Alle muslimske menn. Er du kvinne, så kommer du ikke til paradis. Men det gjør ikke geiter heller. 8
Gjest Løve87 Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Har du noen muslimske venner du kan snakke med dette om? KaffeLars: Så vidt jeg vet, så er det i følge islamsk lære lik mulighet for menn og kvinner å komme til paradis...
KaffeLars Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Woah! I Paradis finnes alt man skulle ønske. Selvsagt. Lokkevarer, lekre sexpartnere og alle ønsker oppfylt for alle som adlyder prestenes ønsker. Muhammed sa at han hadde vært i helvete på omvisning med guden. Der så han mange kvinner brenne i helvete, de som ikke hadde underkastet seg mennene nok og inderlig. Ganske opplagt i grunn. 5
Gjest Løve87 Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 Hmmm. Hvilken sure står det i? Uansett, så spurte hun ikke i utgangspunktet etter hvordan komme til paradis eller ikke. Hun lurte på hvordan hun kan konvertere.
KaffeLars Skrevet 14. oktober 2011 #7 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg tror hovedinnlegget er en form for misjonering. Noen ønsker å dekke over det ved å stille spørsmål de vet svaret på, slik at det kan oppstå en debatt som forteller hvor og hvordan vi andre kan konvertere. Det samme gjøres ganske ofte på KG med andre formål. Salg, tjenester, leting etter svake individer, en slags fisketur med agn. Hvor ofte har vi ikke sett etterlysninger: Vet noen om en synsk på Nesodden? Og så er det den synske selv som utgir seg for søkende og vil makedsføre seg og sine tjenester. Snikreklame. Nei takk, jeg skal ikke bli muslim. 2
Gjest Løve87 Skrevet 14. oktober 2011 #8 Skrevet 14. oktober 2011 Ja, jeg er helt enig i at det er mulig! Mye mer troverdig om det er en som bruker noe annet enn anonym bruker... Ellers misjoneres det mye for både det ene og det andre her, og jeg er enig i at en bør ta frem viktige ting å tenke på før en f.eks. konverterer.
KaffeLars Skrevet 14. oktober 2011 #9 Skrevet 14. oktober 2011 Hmmm. Hvilken sure står det i? En eller annen. Sitater fra de hellige bøker er ikke så gøy å drive med at det gjør noe. Men rett nedi gangen her er en hel hyllemeter med bøker på engelsk om det. For den som liker sånt. Ca 8-10 om kvinner i Islam. Ellers er det å finne på nettet, tusenvis av sider. Hundre tusen på Amazon. Problemet er at ganske mye av det motsier seg selv. Tolkningene også. Hva som skjer med kvinner i himmelen mister litt av verdien når man ikke tror på paradiset eller guden.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 snakk med pappaen din om det. du burde ta rådene han gir deg seriøst. han er ikke der for å irritere deg 2
KaffeLars Skrevet 14. oktober 2011 #11 Skrevet 14. oktober 2011 Ellers misjoneres det mye for både det ene og det andre her, og jeg er enig i at en bør ta frem viktige ting å tenke på før en f.eks. konverterer. Helt greit med misjonering, bare det skjer åpent og ikke fordekt. Islam tillater at det lyves for de vantro, også når muslimer skal verve nye muslimer. Mannlige muslimer er veldig på hugget etter å verve nye unge vantro kvinner. Går de på det ene så er de truandes til det andre. Å love at de kommer til himmelen hvis de underkaster seg er sikkert en del av det. At det er dødsstraff for apostasi (frafall fra troen) er vel verd å merke seg. 2
Gjest Løve87 Skrevet 14. oktober 2011 #12 Skrevet 14. oktober 2011 snakk med pappaen din om det. du burde ta rådene han gir deg seriøst. han er ikke der for å irritere deg ehhh.... Når ble faren hennes en del av tråden her? Og hvordan vet du om han eventuelt irriterer henne? Hvilke råd har far gitt? For meg virker det som om det kanskje er TS som diskuterer med seg selv? Lykke til i så fall
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #13 Skrevet 14. oktober 2011 Oppsøk hjelp og ikke ødelegg livet ditt!!! 2
apekatt Skrevet 14. oktober 2011 #14 Skrevet 14. oktober 2011 Oppsøk hjelp og ikke ødelegg livet ditt!!! Jeg er muslim, og livet mitt er ikke ødelagt. Har det ganske bra jeg 9
Ekerilar Skrevet 14. oktober 2011 #15 Skrevet 14. oktober 2011 Du burde tenkte deg grundig om først. Veldig mange muslimer mener at det er dødsstraff for å slutte å tro på guden deres, så valget ditt kan bli fatalt! Millioner av muslimer lever i land der de ikke uten frykt for sitt liv kan velge religion selv. Edit: Av en eller annen merkelig grunn ble denne meldingen slettet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #16 Skrevet 14. oktober 2011 Litt off topic, men hvorfor lage en side om "KONVERSJONSHISTORIER" når det ikke står noen der? 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #17 Skrevet 14. oktober 2011 Litt off topic, men hvorfor lage en side om "KONVERSJONSHISTORIER" når det ikke står noen der? http://www.islam.no/omislam.aspx?cat=17
KaffeLars Skrevet 14. oktober 2011 #18 Skrevet 14. oktober 2011 Dette blir mer og mer forkynnelse. Anti-islamisme er jo forbudt etter Utøya. Da burde islamisme i hver fall være forbudt etter 7/11 !? 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #19 Skrevet 14. oktober 2011 Oppsøk hjelp og ikke ødelegg livet ditt!!! I like måte! Men du burde skynde deg: hørte at trangsynthet kan få hjernen din til å eksplodere til slutt. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #20 Skrevet 14. oktober 2011 I like måte! Men du burde skynde deg: hørte at trangsynthet kan få hjernen din til å eksplodere til slutt. Kan vi ikke alle konventere da, så slpper vi all maset. Så kan vi se hvor hyggelig det blir å bo i Norge etterhvert. Det er jo veldig hyggelig i andre muslimske land, så hvorfor ikke oppfordre alle til å gjøre det? Tross alt, det er jo intet galt med Islam. Hører jeg mange normenn si. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå