Gå til innhold

baksiden av gavelista


Sugerøret

Anbefalte innlegg

Må jo være at jeg har ikke EN ting jeg ønsker meg til jul!

Dessuten liker jeg ikke finne opp ting,bare for å kunne ha noe på en liste.

Flere som har samme luksusproblem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ønsker meg INGENTING, seriøst. Det er ikke det at jeg har alt her i verden, men jeg har alt for å være lykkelig og tilfreds, og det jeg ønsker meg mest av alt er en komplett psykisk helse, og det kan man vel ikke føre opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg heller nesten ingenting. Er en ting eller to jeg igrunnen har lyst på, men så har jeg bursdag like før jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver liste hele året, jeg. Dvs. at jeg skriver opp ting og tang som jeg finner ut at jeg trenger/tror kunne vært kjekt å ha, hele året. Og så lar jeg selvsagt være å kjøpe ting som jeg ikke må ha med en gang. :)

Det fører til en liste (kort eller lang, det varierer) med ting jeg trenger og ønsker meg, men som jeg kanskje ikke ville kommet på om jeg satte meg ned like før jul og "måtte" finne på ting jeg kunne ønske meg.

Det blir litt som å skrive en handleliste der man fyller på etterhvert som ting går tomt/man bestemmer middager, osv. Jeg glemmer garantert noe om jeg ikke skriver det ned med en gang jeg kommer på det. ;)

Endret av Litia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme problemet.. Klarer aldri å komme med ønsker! Familie og kjæreste begynner å bli litt lei av d :gjeiper:

Derimot ELSKER jeg å gi gaver! Kan gå å pønske i flere mnd for å finne den perfekte gaven til hver enkelt som jeg gir til :) Det er så morsomt å se andre bli glad for gaver som man har lagt ned litt "arbeid" for å få tak i eller har laget noe som er perfekt for akkurat den personen :popcorn:

Iår har jeg klart å komme med to ønsker og det er jo helt fantastisk til å være meg :gjeiper:

Litia: Tror jeg må begynne som deg.. Skrive liste gjennom hele året.. Hehe.. jeg som skriver lister for alt mulig rart, merkelig at jeg ikke har kommet på dette selv :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litia jeg startet på en slik liste ,da jeg fikk tips om å skrive ned i tilfelle...

Meen så organisert som jeg er *kremt* finner jeg jo aldri den lista :sjenert:

Har kikket på mange av trådene her inne ,til og med snust innom disse bryllupssidene uten hell.

Men i år ,tja kansje et lite syskrin? Jeg syr ikke men har et gammelt skrin hvor nåler og tråder flyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo ann å ønske seg bidrag til røde kors f.eks?

Unicef/redd barna fadder?

Det forsøkte jeg for 2 år siden.Ble møtt med " Det gidder jeg ikke bruke penger på" og " eeh det er ikke noe julegave vel"

:lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Det forsøkte jeg for 2 år siden.Ble møtt med " Det gidder jeg ikke bruke penger på" og " eeh det er ikke noe julegave vel"

:lete:

Ønsk deg bedre venner? :lur:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Ønsk deg bedre venner? :lur:

jeg skjønner godt at de ikke synes det er noe ordentlig julegave, eller ikke gidder å bruke penger på det. det er ikke det samme som om at de er dårlige venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir vanskeligere for hvert år! Da jeg hadde hest, ønska jeg meg ofte ting til dem. Men å ønske seg noe til meg selv er verre!

Mamma er lik som meg, bare mye verre. Hun tror liksom ikke hun fortjener noe, hun. Eneste måten jeg kan få henne til å si noe hun ønsker seg på er "si noe, ellers kjøper jeg noe altfor dyrt til deg som jeg egentlig ikke har råd til!!" :lur: Det vil hun ikke, så da kommer hun fort på en ting eller to! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skjønner godt at de ikke synes det er noe ordentlig julegave, eller ikke gidder å bruke penger på det. det er ikke det samme som om at de er dårlige venner.

Så de vil heller kjøpe unødvendige ting til en som har "alt" enn å gi penger til de som trenger det mest - når det faktisk er det personen ønsker seg? :lete:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litia jeg startet på en slik liste ,da jeg fikk tips om å skrive ned i tilfelle...

Meen så organisert som jeg er *kremt* finner jeg jo aldri den lista :sjenert:

Jeg har min liste på mobilen. Alltid med meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg INGENTING, seriøst. Det er ikke det at jeg har alt her i verden, men jeg har alt for å være lykkelig og tilfreds, og det jeg ønsker meg mest av alt er en komplett psykisk helse, og det kan man vel ikke føre opp..

Kanskje ikke akkurat det, men hva er det som skal til for at du får det (eller ihvertfall kommer deg litt nærmere)? Litt mer tid og overskudd i hverdagen? Ønske deg vaskehjelp eller middag levert på døren. Å komme deg ut mer? Ønske deg at noen tar deg med ut på kino. Tid til å bare være alene? Ønske deg at noen tar med barna ut på noe morsomt. Man trenger ikke å ønske seg ting.

Når det er sagt, så er jeg ganske dårlig til å ønske meg ting selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker alt som har med pakker å gjøre :fnise: Både å gi og ønske meg selv. Dersom du ikke har noe spesielt du ønsker deg kan det hende du kan ønske deg noe du trenger? Jeg bruker å gi bort gavekort på plantasjen og andre hagesenter til en tante som aldri ønsker seg noe, til våren drar hun ut å kjøper jord, gjødsel og annet hun bruker til våren - denne gaven blir hun alltid glad for.

Kanskje du har hatt lyst til å starte med en ny hobby? Da kan du ønske deg småting til dette, jeg har akkurat begynt å lære meg å strikke så jeg har ønsket meg garn i morsomme farger, spesielle strikkepinner etc og mønster/blader jeg kan bruke.

Har du et blad du ofte kjøper? Hva med abonnement?

Bøker er jo også veldig greit, de har så utrolig mye billig og spennende på amazon nå om du leser bra engelsk så der er det jo kanskje noe for deg?

Kurs/opplevelser? Penger som skal spares til ferie (synes det er kjipt når folk ønsker seg penger, men gir gjerne dette om jeg vet de sparer det til noe der det ikke lønner seg å gi gavekort). Hva med interiørting? Bytte ut alle hånddukene på badet?

Jeg synes også å ønske seg bidrag er kjempekoselig, spesielt fadderopplegg eller der du følger "ditt dyr" etc, men det er vel mange som ikke vil gi dette da de føler de har lyst til å gi noe til DEG som du kan kose deg med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å ønske seg ting man bruker i hverdagen. Det kan være for eksempel kaffe, bakepapir, tannkrem, såper, papir, osv. Dersom man ikke vet hva man ønsker seg, er det jo greit å få ting man har bruk for. Veldig gøy å lage slike gaver å gi til andre, for man kan ha oppi så mye forskjellig. Bruk fantasien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg det luksusproblemet at det er endel ting vi kunne hatt brukt for, men vi har rett og slett ikke plass til mer i den lille leiligheten vår. Så da vet jeg ikke helt hva jeg skal skrive på ønskelisten min i år :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min liste på mobilen. Alltid med meg. ;)

smart og det skal jeg notere meg ned.

Ønske seg tannkrem til jul? Den ser jeg jo men igjen,ingen av mine bekjentskaper kommer noen gang til å gi meg f.eks tannkrem.

Egentlig ønsker jeg meg noen få ting, inkl. at det er OK å ikke ha særlige ønsker til jul.

Jeg får alt det jeg vil ha,ved å ha familien samlet til jul,julepynt + juletre og en deilig julemiddag.Det er nok egentlig.

Tror jeg er vrang asså.Leser ingen blader (meste jeg leser er på nett) Pga nakkeskade leser jeg skjeldent bøker ,enda jeg ELSKER bøker.De jeg har ønsket meg,fikk jeg i fjor! ;)

Pga leddgikt er håndarbeide vanskelig.Derfor utgår hekling,strikking,smykkelaging (noe jeg har veldig lyst til men ikke klarer ) og andre småpusslingssaker.

Kurs er smart,men vanskelig å gjennomføre.Har sittehemning og ikke mange steder du finner hvor du faktisk kan ligge og være deltager på kurs.DET har jeg alt testet ut.Sittehemning er vanskelig da folk ikke helt forstå at enkelte ikke kan sitte slik "alle" andre kan.

Liker å lage ting,når jeg kan men det er vel grenser for hvor mange lysestaker en kan lage og gi bort til samme gjeng :P

DUKER! Ja endelig *finner mobilen og skriver ned* Det ønsker jeg meg! Og nye gardiner!

Joo hoo flott 2 ting på lista! :danse:

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...