Gå til innhold

når får dere mensen i den pillefrie uka?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...og når kan man ta test? Jeg er på den 4. dagen i den pillefrie uka, og har enda ikke fått mensen. Er det trygt å ta testen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mari kontrari

Anbefaler som nevnt over å lese vedlegget til p-pillene om spørsmålet er knyttet til testing for graviditet. Du kan sikkert også finne instrukser om dette om du leser om graviditetstester på apotekenes hjemmeside evt. produsentens hjemmeside.

Forøvrig pleier den å komme den femte pillefrie dagen for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å få mensen på den 3-4 dagen, men anbefaler en tur til legen/test hvis du er usikker på om du er gravid eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Fikk den ordentlig på den fjerde dagen.

Vi anbefaler at du tar en graviditetstest minst 19 dager etter forrige samleie, eller etter at du har glemt å ta p-pillen, har hatt løs mage, eller har brukt antibiotika. Hvis resultatet er "Ikke gravid", men du likevel tror at du kan være gravid, anbefaler vi at du venter minst tre dager før du tar Clearblues graviditetstest på nytt.

tatt fra clearblue sin hjemmeside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på Microgynon, tar siste pille på onsdag og får mensen mandag morgen. Blør i tre dager og starter på ny pille torsdag. Har igrunnen vært sånn på alle de tre typer p-piller jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pille-mens på den 2-3 pillefrie dagen.

Når du tester har egentlig null-niks å si. Pakningsvedlegget på testen vil ikke ha noe å si for deg, da p-pillen i utgangspunktet hindrer eggløsning. Dersom man blir gravid på pillen skjer det fordi kroppen slipper ett egg likevel, som regel pga glemt pille, diare, etc. Derfor kan man teste ca tre uker etter at denne glippen/samleiet har skjedd.

tester man bare for sikkerhets skyld innimellom kan man teste når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...