Gå til innhold

Gastric bypass


nanny

Anbefalte innlegg

Har en datter som var nylig opperert - gastric bypass - tredje uke. Er det noen som har problemer med å få i seg mat? Uten å få føle seg dårlig. Det jeg leser overalt på nettet er bare hvor fort gikk de fleste ned i vekten.

Denne operasjon har også negativt virkning og det er nemlig maten. Min datter kunne spise etter operasjon de første 2 ukene 1/2 kylling av 1/2 kyllingsbryst. Det samme gjald fisk. Hun kunne spise 1/2 grovt brødskive. Drukket 2 1/2 l vann, kokte grønnsaker, og skyr youghurt.

Nå er hun tredje uke etter operasjon og hun får dumping av både fisk og kylling. Det hun kan spise pr. hele dagen er maten delt i 6 måltider: bare sky yougurt, 500 g grønsaker. Hun kan ikke drikke mer enn 1 1/2 l. vann og kan ta 3 eplebiter. Det er alt. Spiser hun mer så får hun dumping. Føler seg elendig av alt.

Legen kunne ikke råde henne noe, siden det er for tidlig å si noe eksakt hva det gjelder.

Er det noe her som kan komme med forslag eller har vært i samme situasjon på så kort tid som hun og vet hvordan skal en takle denne situasjon?

Takker alle for rådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en datter som var nylig opperert - gastric bypass - tredje uke. Er det noen som har problemer med å få i seg mat? Uten å få føle seg dårlig. Det jeg leser overalt på nettet er bare hvor fort gikk de fleste ned i vekten.

Denne operasjon har også negativt virkning og det er nemlig maten. Min datter kunne spise etter operasjon de første 2 ukene 1/2 kylling av 1/2 kyllingsbryst. Det samme gjald fisk. Hun kunne spise 1/2 grovt brødskive. Drukket 2 1/2 l vann, kokte grønnsaker, og skyr youghurt.

Nå er hun tredje uke etter operasjon og hun får dumping av både fisk og kylling. Det hun kan spise pr. hele dagen er maten delt i 6 måltider: bare sky yougurt, 500 g grønsaker. Hun kan ikke drikke mer enn 1 1/2 l. vann og kan ta 3 eplebiter. Det er alt. Spiser hun mer så får hun dumping. Føler seg elendig av alt.

Legen kunne ikke råde henne noe, siden det er for tidlig å si noe eksakt hva det gjelder.

Er det noe her som kan komme med forslag eller har vært i samme situasjon på så kort tid som hun og vet hvordan skal en takle denne situasjon?

Takker alle for rådene.

Det er jo akkuratt slik det skal være det!

Hun har vel først hat en uke med flytende, så 2 uker på most mat vil jeg håpe??

Ellers er dette helt normal virkning.

Poenget med hele OP er jo at mn skal spise mye mindre men rett mat å lære seg nye matvaner.

Jeg er skremt over å se hvor stor uviten det er blant de som opereres. Man burde lære sette seg inn i alt godt først, så vet man at dette du her skriver er normalt. og slik det skal være så tett post-op.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en datter som var nylig opperert - gastric bypass - tredje uke. Er det noen som har problemer med å få i seg mat? Uten å få føle seg dårlig. Det jeg leser overalt på nettet er bare hvor fort gikk de fleste ned i vekten.

Denne operasjon har også negativt virkning og det er nemlig maten. Min datter kunne spise etter operasjon de første 2 ukene 1/2 kylling av 1/2 kyllingsbryst. Det samme gjald fisk. Hun kunne spise 1/2 grovt brødskive. Drukket 2 1/2 l vann, kokte grønnsaker, og skyr youghurt.

Nå er hun tredje uke etter operasjon og hun får dumping av både fisk og kylling. Det hun kan spise pr. hele dagen er maten delt i 6 måltider: bare sky yougurt, 500 g grønsaker. Hun kan ikke drikke mer enn 1 1/2 l. vann og kan ta 3 eplebiter. Det er alt. Spiser hun mer så får hun dumping. Føler seg elendig av alt.

Legen kunne ikke råde henne noe, siden det er for tidlig å si noe eksakt hva det gjelder.

Er det noe her som kan komme med forslag eller har vært i samme situasjon på så kort tid som hun og vet hvordan skal en takle denne situasjon?

Takker alle for rådene.

500G grønnsaker for dagen??? ALT FOR MYE, bytt ut til noe mer proteinrik mat snarest!

# eplebiter?? Ikke spis eple så fort etter GBP !! Sterker syrer!. Bestil time hos lege og krev Gastroskopi. Kan være at fks Eple med den sterke syren har utløst magae sår, dette er en vanlig bivirkning etter GBP. Prøv kutt ut eple og mye fiber et par dager og spist fiskeudding/boller , og ved "vond" mage drikk litt melk ... om dette er bedre å spise er kjangsen for magesår stor.

Å pøs på med drikke.. TYNN saft er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...