AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ja.. problemet mitt er at jeg er syk, men ingen finner ut hvorfor. Vi har sjekket alt, og jeg begynner å gi opp. jeg er 20 år gammel, så det burde ikke være sånn. Jeg har alltid vært full av energi og hatt overskudd til det meste, jobbet masse og elsket det, men det siste året har alt endret seg: - Jeg er trøtt --> hele tiden - Jeg er tiltaksløs - har ikke matlyst - Er mye plaget med svimmelhet - Besvimer Skulle tro jeg var deprimert eller noe slikt, men det kan jeg definitivt avkrefte, Utbrent føler jeg meg heller ikke, for jeg føler meg ikke overarbeidet på noen måte, og har tatt det rolig i et år uten hell... Jeg har aldri hatt det så bra som jeg har det nå. jeg har ikke hjertefeil, og ikke b vitaminmangel, lavt blodsukker, jernmangel eller noen av de typiske. Spiser mye nok til at det ikke skal ha betydning. Jeg sover nok, spiser nok, variert og næringsrikt og har det generelt veldig bra Vær så snill moderatorer! ikke slett innlegget fordi svarene jeg vil få, har manglende kompetanse. Jeg trenger bare noen forslag, siden fagpersoner melder pass! det er fælt å ha det sånn, og kanskje noen har hatt noe lignende som jeg ikke har tenkt på... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 12. oktober 2011 #2 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Har du sjekket stoffskiftet da? Hvordan ligger verdiene dine der? Endret 12. oktober 2011 av zellica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pepsimaxpower Skrevet 12. oktober 2011 #3 Del Skrevet 12. oktober 2011 kanskje du har møtt veggen? eller at du har en allergi du ikke ved om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Del Skrevet 12. oktober 2011 Har du sjekket stoffskiftet da? Hvordan ligger verdiene dine der? Ja, og det eneste de fant der, var at jeg hadde "litt" lavt stoffskifte, men det skulle vistnok ikke være stort nok til at jeg kunne merke noe til det. Er tynn som en strek, så det er jo også litt bakvendt... TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Del Skrevet 12. oktober 2011 kanskje du har møtt veggen? eller at du har en allergi du ikke ved om? Er testet for alle matalergiene legen min kunne komme på. Får det liksom ikke til å stemme at jeg har møtt veggen... er ikke mentalt utslitt. Rett og slett bare fysisk knust. Blir utmattet etter 2 timer med lesning av studier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 12. oktober 2011 #6 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg tenker også stoffskiftet, men jeg regner med at legene har tatt prøver på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 12. oktober 2011 #7 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ja, og det eneste de fant der, var at jeg hadde "litt" lavt stoffskifte, men det skulle vistnok ikke være stort nok til at jeg kunne merke noe til det. Er tynn som en strek, så det er jo også litt bakvendt... TS Åh kjære altså. "Litt" lavt stoffskifte er mer enn nok til å gi deg slike plager. Og man blir ikke alltid tykk av lavt stoffskifte. Noen blir tykke, noen blir tynne. Noen blir tykke av høyt stoffskifte, mens andre blir syltynne. Stoffskifte er kjent som den store maskeringskunstneren, fordi det kan oppstå så veldig mange symptomer. Du har vel ikke tilfeldigvis tallene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tata! Skrevet 12. oktober 2011 #8 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg var også syk som deg. Legene fant ikke ut noenting, og de tok prøve av ditt og datt, men jeg var frisk! det var ingenting galt med noen av prøvene ... Men jeg var jo ikke frisk! Jeg følte meg så syk og dårlig hele tiden! Så kom jeg over Balderklinikken i Oslo, og bestilte time og dro dit. Kom til en tysk lege som var veldig flink med det han gjorde. De ser helheten mellom fysisk og psykisk helse i sammeheng med kostholdet. De tar spesielle prøver og de vet hva de skal se etter, og de fant ut hva som var galt med meg. Jeg hadde en sykdom som fastlegen ikke hadde funnet ut av pga det ikke var utslag på deres prøver... Men jeg ble frisk, og lever et helt normalt liv idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tata! Skrevet 12. oktober 2011 #9 Del Skrevet 12. oktober 2011 Er testet for alle matalergiene legen min kunne komme på. Får det liksom ikke til å stemme at jeg har møtt veggen... er ikke mentalt utslitt. Rett og slett bare fysisk knust. Blir utmattet etter 2 timer med lesning av studier... Det er fordi testene på legekontoret er dårlige, og de vet ikke alltid hva de skal se etter. Det pleier bare å bli utslag på noe få, men resten av oss går syke. På Balderklinikken tar de andre tester der man får utslag og finner ut hva som er galt. Da jeg gikk til fastlegen, reagerte jeg ikke på noen matvarer. Da jeg dro til Balderklinikken, reagerte jeg på hvete og melk, og jeg kuttet ut det og ble bra igjen. Var mye annet de undersøkte også, da, men jeg ville bare gi et eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #10 Del Skrevet 12. oktober 2011 Åh kjære altså. "Litt" lavt stoffskifte er mer enn nok til å gi deg slike plager. Og man blir ikke alltid tykk av lavt stoffskifte. Noen blir tykke, noen blir tynne. Noen blir tykke av høyt stoffskifte, mens andre blir syltynne. Stoffskifte er kjent som den store maskeringskunstneren, fordi det kan oppstå så veldig mange symptomer. Du har vel ikke tilfeldigvis tallene dine. nei desverre... Legen sa bare "litt" hva nå det måtte bety. Så du mener det kan være det? er helt fortvilet. Føler meg som en hypokonder når de aldri finner ut av det. Har blitt tynnere i håret og tatt av også... har det noe å si på stoffskiftet? TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #11 Del Skrevet 12. oktober 2011 Det er fordi testene på legekontoret er dårlige, og de vet ikke alltid hva de skal se etter. Det pleier bare å bli utslag på noe få, men resten av oss går syke. På Balderklinikken tar de andre tester der man får utslag og finner ut hva som er galt. Da jeg gikk til fastlegen, reagerte jeg ikke på noen matvarer. Da jeg dro til Balderklinikken, reagerte jeg på hvete og melk, og jeg kuttet ut det og ble bra igjen. Var mye annet de undersøkte også, da, men jeg ville bare gi et eksempel. Takk for tips, men det blir litt langt å reise... Bor og studerer i Bergen, og da blir det mye å skulle reise fram og tilbake hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 12. oktober 2011 #12 Del Skrevet 12. oktober 2011 nei desverre... Legen sa bare "litt" hva nå det måtte bety. Så du mener det kan være det? er helt fortvilet. Føler meg som en hypokonder når de aldri finner ut av det. Har blitt tynnere i håret og tatt av også... har det noe å si på stoffskiftet? TS Et klassisk symptom på lavt stoffskifte er hårtap. Tørr og deigete hud likeså. Man er alltid trett, uansett hvor mye man sover. Og man mangler ofte tiltakslyst. Jeg synes du skal be om å få kopi av prøvesvarene dine. Og så kan du evnt legge dem inn her, eller ta kontakt med en av Norsk thyreoideaforbunds likemenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #13 Del Skrevet 12. oktober 2011 Et klassisk symptom på lavt stoffskifte er hårtap. Tørr og deigete hud likeså. Man er alltid trett, uansett hvor mye man sover. Og man mangler ofte tiltakslyst. Jeg synes du skal be om å få kopi av prøvesvarene dine. Og så kan du evnt legge dem inn her, eller ta kontakt med en av Norsk thyreoideaforbunds likemenn. Jeg googlet det, og jeg har jo så godt som alle symptomene. Fatter ikke hvorfor legen min bagatelliserte det! Tusen takk for hjelp. jeg får ringe ham i morgen kanskje jeg finner ut av denne dritten TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 12. oktober 2011 #14 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Jeg googlet det, og jeg har jo så godt som alle symptomene. Fatter ikke hvorfor legen min bagatelliserte det! Tusen takk for hjelp. jeg får ringe ham i morgen kanskje jeg finner ut av denne dritten TS Håper du får gehør fra legen. Du kan be om at det blir tatt nye prøver som blir sendt inn til hormonlaboratoriet på Aker sykehus. De har litt lavere referanseverdier, og det gjør at flere med grenselavt stoffskifte har fått begynne med prøvebehandling av Levaxin. Prøvene du skal sjekke heter Anti-TPO, TSH, FT4 og FT3. Det er også fint hvis legen kan sjekke kolesterolet, hemoglobin, ferritin, og B12. Lykke til Endret 12. oktober 2011 av zellica 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #15 Del Skrevet 13. oktober 2011 Heisann! Jeg måtte bare fortelle dette her! Ble så ivrig på å få svar, at jeg ringte legen i dagmorges, og jammen hadde han ikke en ledig time i dag! Jeg hadde lavt stoffskifte på prøvene som var tatt tidligere, men han hadde håpet det var forbigående, og nevnte det bare så vidt, rett og slett fordi han ville utsette til det ytterste å sette meg (som er så ung) på medisiner livet ut. Tok nye prøver i dag og får svar i løpet av neste uke! Jeg er så spent! Om dette er riktig, vil jeg få et nytt liv! Tusen takk for godt tips! jeg håper nesten det er det, så har jeg i hvert fall en diagnose TS 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #16 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hvordan har det gått? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LynetmcQueen Skrevet 24. oktober 2011 #17 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hvis du tror på litt alternativ legekunst, kontakter du Medisinsk helsesenter i Ulvik. Legen der har konsultasjoner på Bønes (Bergen sør). Der får du tatt prøver som ikke gjøres på vanlige legekontorer. Du kan jo ta en titt på siden deres :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå