ninuska_ Skrevet 5. november 2011 #61 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Jeg lager til kjæresten, venninna mi (som er kona til bror ) og bror (ellers hadde han blitt sjalu). Jeg orket ikke å lese gjennom alle innleggene og ta vekk hva som var likt, men her er mine lister. Kanskje noen får noen tips til hva de kan putte i sine kalendere. Jeg er ikke helt ferdig, har noen pakker igjen (satt X på). Og selv om pakkene ser litt store ut; jeg har vært lur og benyttet meg av ulike tilbud / gavekort etc Kjæreste 1. Liten Clinique dusjsåpe 2. USBmassasjeball 3. Teposeholder 4. Boxer 5. Telys 6. Griseflax 7. Ullvang Sokker 8. Fitnessball 9. Skumrulle 10. Ispose 11. Ankelstøtte 12. Toblerone 13. Wokbok 14. Bandasje 15. Håndkrem 16. Mini frokostblanding 17. Mini frokostblanding 18. Tannkrem-squeezer 19. Lego creator/technic 20. Eple memo-pad 21. X 22. X 23. X 24. Verdenskart Venninne (kona til bror) 1. Griseflax 2. Kinderegg 3. --- 4. Ansiktsmaske 5. Armbånd 6. Foundation 7. Mini frokostblanding 8. Hårpudder 9. Badesåpe 10. --- 11. Skrubbhanske 12. Bronzer 13. Mini frokostblanding 14. Truse 15. Tannbørsteholder 16. Lipgloss 17. --- 18. Magnet med "Ny morgen - nye muligheter" 19. Hello Kitty plaster 20. Mini frokostblanding 21. Skjerf zebraprint 22. Ring påfuglprint 23. Makeupspads 24. --- Bror 1. Griseflax 2. Kinderegg 3. --- 4. Ansiktsmaske 5. X 6. Energibar 7. Mini frokostblandning 8. Liten munnskyllevann 9. Liten Clinique badesåpe 10. --- 11. X 12. Energigele 13. Mini frokostblandning 14. Ullvang sokker 15. Tannbørsteholder 16. X 17. --- 18. X 19. Ørepropper 20. Mini frokostblandning 21. X 22. X 23. Liten barberskum 24. --- --- fordi hver lørdag er samlet kalendergave 3. Mini GENI spill utgave Norge 10. Marsmellows + sjokolade = for å lage kakao som kos i helgen 17. Der Untergang DVD 24. Kokkelimonke eller Kortskalle (egoistisk for da kan vi kose oss den dagen hele familien!) Endret 5. november 2011 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter #62 Del Skrevet 27. oktober 2012 Er nesten ferdig med gaver til 2 stk. adventskalendere. Har kjøpt litt nå og da, og har henta litt tips fra lista. Kanskje den kan være til hjelp for andre i år også! skal også legge inn noen nye tips * neglelakk pynt (stener og mønstre) * hårring * hårstrikk med metallklips * nye deler til bilbaner * tuber med innhold til å lage egne ballonger * mønsterark til papirfly * mobilholder * pyntetape * matboks * drikkeflaske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førjuls gjest Skrevet 28. oktober 2012 #63 Del Skrevet 28. oktober 2012 Mange bra tips her! I fjor fikk barna hver sin pølsepinne (fredag), lørdag fikk de en pose med ferdig blanding til pinnebrød, og søndag fikk de aktivitetsgave - vi lagde pinnebrøddeig, dro på tur, lagde bål og grilla pølser. Kos - og veldig populære gaver!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #64 Del Skrevet 28. oktober 2012 Så koselig - førjuls gjest! Jeg har lest om både cookie in a jar, hjemmelaga vanilje essens og hjemmelaga salt m/smak på små flasker, flotte venninnegaver tenker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter #65 Del Skrevet 29. oktober 2012 Jeg har kjøpt koffert-tags til kalenderen i år og et sett med forskjellige neglelakker, neglepynt og utstyr. Dette har jeg tenkt å fordele ut over flere dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cirkeline Skrevet 30. oktober 2012 #66 Del Skrevet 30. oktober 2012 Noen som har noen kalendertips til 20-år gamle venninner da? Kommer ikke på så mye selv bortsett fra øredobber, sminke, godis, tyggis osv. - så gi meg gjerne litt inspirasjon! Gjerne litt billige ting også, vi har satt en grense på 500 kr og jeg syns egentlig det er litt knapt siden siste pakken skal være julegave også. Gå innom et parfymeri og spør etter vareprøver. Veldig greit å ha noen slike gaver innimellom - 500 kr blir fort brukt opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sniff Skrevet 30. oktober 2012 #67 Del Skrevet 30. oktober 2012 Mange gode tips her - gå til første side! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinaMina123 Skrevet 2. november 2012 #68 Del Skrevet 2. november 2012 Her er 61 tips til barnas julekalender: http://www.barnetest.no/tips-til-gavekalenderen/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beccy Skrevet 5. november 2012 #69 Del Skrevet 5. november 2012 Her kommer mine 12 pakker som min kjære samboer skal få. Vi har blitt enige om at vi kjøper 12 stk hver også åpner vi annenhver dag og begge to på juleaften. Vi reiser til London (mest sannsynlig) 13.desember, derfor litt sånn reiseartikler! Tilfeldig rekkefølge og med mye inspirasjon herfra 1. Flaxlodd 2. Refleks/Gavekort på noe gøy 3. Deo og noguathjerter 4. Juleøl 5. Reisesett med rensemidler og krem 6. Hjemmelaget toalettmappe 7. Lypsyl 8. Sokker 9. Sjokolade 10. Skjerf 11. Kofferttag (hjemmelaget, eller London buss fra Acessorize) 12. Belte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. november 2012 #70 Del Skrevet 5. november 2012 Til andre med ungar som likar lego - så finnest det slike små pakker med éin legofigur i i leikebutikkane, til 25 kr/stk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #71 Del Skrevet 11. oktober 2013 Noen som skal lage kalendere i år også?! Har så smått kommet i gang med mine :-) Kjekt med en sånn idè-liste, så send gjerne inn om dere kommer på noe som ikke står øverst i tråden. Legger inn nye tips etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter #72 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Om man likevel mater fugler.... Lage fuglemat sammen med barna - blir kjempefint om man f.eks har hjerteformer i to forskjellige størrelser! Eller gi barna ferdig fuglemat til å henge opp. Endret 25. oktober 2013 av Lunalu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 26. oktober 2013 #73 Del Skrevet 26. oktober 2013 http://fava.no/nor/bokhandel/SingSang/Sanger-og-aktiviteter-som-hoerer-julen-til et kort i hver luke kjempekoselig å gjøre sammen med bArna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 21. september 2014 Forfatter #74 Del Skrevet 21. september 2014 Duppeditt for å holde sammen ledningen til høretelefon Kabelkanaler Ladestasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grinolas Skrevet 22. oktober 2014 #75 Del Skrevet 22. oktober 2014 Mange gode tips! Dytter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #76 Del Skrevet 22. oktober 2014 Vært på ebay i dag.. Ble noen småting til årets kalendere Bokmerker, silikon Mobildeksel Isbitform Div. Kakeformer og utstikkere Sjokoladeformer, silikon Post it Nøkkel*pynt* - key cap Mynt og øretelefonholder Handlenett Mobilholder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 23. oktober 2014 #77 Del Skrevet 23. oktober 2014 Mannen min får julekalender i år også, til nå har jeg kjøpt: - Face wash fra Body Shop - Face scrub fra Body Shop - En pakke med iskremkjeks - 2 par sokker av et merke han liker - 2 par hvite sokker fra sportsbutikk - Avene cold cream - Avene etellerannetcream (husker ikke hva denne kremen heter) - Vitamindrikk som skal dempe forkjølelsessymptomer fra Apotek1 og - Footner Til nå så har jeg 9 gaver, greit med en oversikt for min egen del også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter #78 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) I fjor hadde vi legokalender - og det syntes jeg var veldig kjekt...Men i år ville gjerne ungene ha pakkekalender igjen! Så nå har jeg vridd de små grå, og vært innom div. tråer og hentet tips for å lage en slags samlet liste som jeg kan plukke fra. Jeg har bare skrevet kalendertipsene en gang, så selv om det står fra 3 år og opp, så er helt sikkert noe der som passer i de andre listene. Jeg blir kjempeglad om noen har flere ideer som jeg kan putte inn i lista. Om ønskelig så kan det jo lages flere lister (Rene aktivitetslister, flytta hjemmefra-lister, kjæreste-lister, venninne-lister....)Fra 3 år – Liten eske rosiner Små bøker Gode fargeblyanter – kan deles i flere gaver Farget papir Printe ut fargeleggingsark – eller enkle aktiviteter som "fra prikk til prikk"- eller finn 5 feil… Leire Tannkost Truser – gjerne med motiv som de liker Sokker – gjerne med motiv som de liker Små biler Hårbørste Hårstrikk Hårkliper Hårbøyler Blyanter Tusjer Viskelær Blyantspisser Linjal Refleks, vanlig og til å stryke på (fin gave uansett alder!) Morosaker (som prompepute, løstenner og hundebæsj…) Baller – store, små, myke, sprett… Pepperkakeform (med påfølgende bakeaktivitet) Om barnet liker å synge (skrive/tegne julesanger på lapper, og så trekke en hver dag) Klistremerker Glansbilder (evt – en glansbildebok, og nye glansbilder hver dag. – kan gjøres ekstra fint med bilde av barnet i boka, årstall og kanskje noen tegninger – blir fint minne!!!) Brenne yndlingsmusikk på cd Lommelykt Perler Nabbiperler perlebrett piperensere, paljetter, eller andre småting til små hobbyprosjekt vaskekluter Magiske vaskekluter Matboks DrikkeflaskeGaver som kan deles opp: Lego/legobyggesett (flere barn kan dele et slikt byggesett, og åpne hver sin dag) Playmo Puslespill Tusjer/fargeblyanter Lekemat (kan også hekles selv! sjekk denne boka om du er interessert) dukkeservise dukkeklær (kan også lages selv om du er nevenyttig!) En sparegris 1.desember, så litt penger hver dag til å putte på grisen Et smykkeskrin 1. desember, så smykker mm f.eks fra H&M til de andre dagene En sminkepung 1. desember, så lipsyl og div. til de andre dagene Teknisk museum har poser med duppeditter til kalender Pakke med dyr som fordeles utover dagene (gårdsdyr, jungeldyr, fisker, insekter, dinosaurer osv.)Fra 8 år og oppover Lipsyl/lipgloss Tatoveringer (som går bort, ja!) Samlekort (pokemon, fotballkort, go supermodel – alt etter alder og interesse) – kan deles opp Kortstokk – gjerne med påfølgende kortspill aktiviteter " I kveld skal vi spille….." Popcorn – gjerne med påfølgendeende familiefilmkveld – kanskje en juleklassiker som f.eks "Hjemme Alene" Rett i koppen f.eks kakao Bøker Notatbøker Tape /farga tape Mønster tape Lim Glitter/glitterlim Binders/bindersclips Frimerker Lørdager: penger eller julegodterier Tyggis Såpe Deodorant Såpe Shampo Balsam Lotion Håndkrem 1-2-3 kaker Rett I koppen Te Porsjonspakker med grøt de kan lage Popcorn Gele Nøkkelringer Eget julepapir Egne til og fra lapper Smykker/armbånd/øredobber Få laste ned (kjøpe) musikk/film Flakslodd Magneter Skjerf, uteskjerf, fin skjerf Lue Hansker Bøff Pulsvanter Små pyntegjenstander Lego Brenne julecd Kjøpe billige dvd'er Små lys Rammer Sminke (maskara, neglelakk, neglelakkfjerner osv.) Sminkefjerningsservietter Bomullspadder Juletrepynt Skrivesaker (blyanter, penner i forskjellige farger, markører, kryssordpenn) Tegneblyanter Små lerreter (billig hos f.eks søstrene Greene og Europris) Julesjokolade Kinderegg Marsipangris En flaske med julebrus Blader En oppskriftsbok – tom – og så en ny oppskrift til å lime inn hver dag En boks med 24 komplimenter, dagens ord/ordtak, vitser, gåter/grubliser Klinkekuler Samlefigurer Marsmellows - til en kakao-kose-kveld, evt gløgg hvis ungene liker det post-it lapper Almanakk Lese høyt hver dag fra slike "julekalenderbøker" som f.eks julemysteriet med Jostein Gaarder neglefil, neglesaks, negleforsterker, små reiseutgaver av tannkrem, shampo, balsam tomme småflasker til å ha shampo/balsam i Liten reisetoalettmappe sminkespeil sminkepung lommebok Perler Blomstefrø trylleting arkdelere arksamlere/mapper magasinholdere Gradskive Passer små flasker anitibac Husnøkkel med motiv Pepperkakedeig kakepynt Pepperkakeformer eller utstikkere muffinsformer (søstrene Grene har søte ugler og sommerfugler) Hårstrikk, hårstrikk med metallklips, hårring, håreksstention m/uten farger mønsterark til papirfly Ekstradeler til byggesett - f.eks ekstra skinne til bilbane Mobilholder evt. penne/note-it holder Koffert-tagsAktiviteter har man ikke så god tid i ukedagene så kan slike aktiviteter legges til helgene Legge en lapp i luken hvor du inviterer til f.eks. en kinodag, bakedag, bytur, kafetur, lage julekort dag, akedag, skitur, juleforestillinger, bowling, basseng, julehobbypuslerier (pynte fyrstikkesker, syltetøyglass, dorullnisser....) lage fuglemat,Tips: Har man flere barn, så kan barna åpne hver sin dagKalender til venninner/mødre: Verktøy målebånd plaster såper skrubbhanske lotion håndkrem foundation makeup-pads bronzer badeskum/kuler/salt deo Ting til håret (shampo, balsam, hårpudder, spray, skum osv) reisesett med toalettartikler tannbørsteholder, tannbørstebeskytter ørepropper sovemaske rammer (kanskje med et koselig bilde!) kaffe/te/kakao Julekaker i krukker/bokser (gjerne hjemmebakte!) Hjemmelagd julegodter små flasker med vin/likør sjokolade flakslodd kryssordhefte juleblad Pocketbok cd/brenne cd Dvd kopper juletrekuler/julepynt/pynt lys flakslodd/griseflaks negleforsterker neglefil/lakk/fjerner juleblader bøker kokebok/bakebok album en planlegger/almanakk magneter (kanskje med bilde av barn/barnebarn! - fotobutikker ordner slike) skjerf votter servietter Nøkkelringer (alt fra fine til praktiske) her er link til en som både er smart og praktisk - nøkkelring med munn-til-munn duk Sitteunderlag turkopp i en kul farge Thermokopp Muffinsformer, sjokoladeformer Kakepynt papirlommetørkler med et artig motiv Plaster med artige motiv (fikk med noen sexye menn i fjor...) smykker/armbånd/øredobber/brosjer duftlys røkelse/duftdråper sminke (maskara, øyeskygger, neglelakk, leppestift osv) lipsyler/lipomader/glosser osv Teposeholder Drikkeflaske Små flasker med parfyme Små beholdere som man kan ha parfyme i Kofferttags cookie-in-a-jar selvlaget vanlijeessens selvlaget salt med smak (has på små flasker)Kalendergaver til kjæresten/forloveden/mannen: Ny barberhøvel/barberskum Sjokolade energibar energigele Minnepenn Hvis han drikker alkohol: juleøl Julegodis, generelt En avis han liker Et magasin/blad han liker Juleblad Bøker kokebok bokser/undertøy (del f.eks. opp en tre-pk) Sokker Treningstøy microfiberhånduk Belte Ekstra god kaffe Verktøy Lommelykt Duppeditter til mobil og eller data Eks. mobildeksel, mobilholder, ørepluggetui, ladestasjoner, kabel-/ledningsordner Duppeditter til bilen (f.eks sånn til å sette parkeringsbillett i, feste til solbriller osv.) En kasse med forskjellige juleøl - en øl pr. dag (En jeg kjenner fikk dette - han var superfornøyd - og vennene var misunnelig!) Små flasker med alkohol Deodorant Face scrub Face wash Aftershave balm mini munnskyllevann negleklipper nesehårklipper... Flaxlodd/griseflaks/lotto cd/Brenne cd Dvd Gi et bilde av deg selv/dere i en fin ramme Lue/skjerf/votter smykker Kortstokk - og utfordre han til f.eks klespoker spill - brettspill, dataspill, wii osv. Massasjeball Teposeholder Treningsting (vekter,fitnessball, håndduk, bag) Ispose Turmat Vitamindrikk (mot forkjølelse - apotek) ankelstøtte/bandasje/plaster footner Verdenskart hårstæsj - voks, gele, spray... ørepropper tannkrem-squeezer Tannkost Tannkostholder tannkostbeskytter lage småporsjoner med frokostblanding Lego (legocreator/technic Drikkeflaske Sitteunderlag Turkopp/fat/skål - bestikk, annet turutstyr Grillpinne Lommelerke Butikker hvor du finner duppeditter til menn: Teknikk Magasinet, Clas Ohlson, Biltema, "GAVEKORT"/AKTIVITETER Ekstra god matpakke som du lager til ham (som han kan ta med på jobb) Ekstra god middag en gang det er hans tur til å lage middagen Kort der du skriver hvor glad du er i ham og hvor mye han betyr for deg PÅ massasje På blowjob, sex Smootielunsj Måneskinnstur Et lokalkart med inntegnet rute som dere kan gå på tur. Picnic spillkveld kino Alle forslagene til kalendergaver ligger øverst i tråden - side 1 Kom gjerne med flere forslag - så legger jeg dem inn i lista! :nisselue: Endret 23. oktober 2014 av Lunalu 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter #79 Del Skrevet 10. oktober 2015 Børster litt støv av denne I år er jeg usikker på om det blir gavekalender til barna, men jeg vurderer å lage en til mamma. Små ting som sjokolade, kjeks, te, såper, håndkrem, lotion osv. Sammen med hver liten gave tenkte jeg å legge et sitat/godt ord eller et husker godt da du, jeg er så glad i deg fordi... Setter pris på forslag til små gaver som passer til en bestemormamma. Alle tips til kalendergaver - både til store og små - ligger på første side, og i innlegget over her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mijaa Skrevet 10. oktober 2015 #80 Del Skrevet 10. oktober 2015 For en fantastisk tråd! Bra initiativ, Lunalu! Jeg har ingen tips selv, men vil følge tråden, for her var det mange gode forslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå