Gå til innhold

Penger fra DNB NOR over til Norwegian


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Du kan be banken sende deg et "åpning av nettbank" eller "tilgang" i posten. Dette fyller du ut og du får post-i-butikken til å dokumentere at du er deg ut fra din legitimasjon og så sender du den til banken.

Jeg skal ALDRI bli DnBNor kunde - alle banker jeg har hatt - til og med de jeg ikke har vært veldig fornøyde med - har godtatt overdragelse i brevs form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Jeg skal ALDRI bli DnBNor kunde - alle banker jeg har hatt - til og med de jeg ikke har vært veldig fornøyde med - har godtatt overdragelse i brevs form.

Enig! Syns de gir veldig dårlige betingelse i forhold til andre banker og har gradvis gått over til å bruke kun Skandiabanken og Bank Norwegian som er både billigere, gir bedre rente og er mye flinkere til å ordne ting på lettest mulig måte.

Merkelig at den største banken er den som er dårligst på disse tingene, men det er mulig de egentlig ikke ønsker seg privatkunder da. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å sende en mail fra nettbanken om problemet? De pleier å ringe tilbake innen få minutter med svar og løsninger. Har du i det hele tatt vært i kontakt med sentralledelsen over mail eller telefon? Kan jo være det bare er filialen som er vanskelig. Synes det høres veldig merkelig ut, og har aldri hatt noen sånne problem med DNB Nord. Har akkurat overflyttet fra sparekonto der til bank norwegian selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hvis du ønsker å ha denne kontoen tilgjengelig i nettbanken til senere må du nok innom et kontor. Trenger du i første omgang kun hjelp med overføring fra sparekontoen og over til brukskontoen din, ville jeg ordnet dette på post- eller bank i butikk. Pengene vil være overført med en gang. Så kan du heller ordne med tilgang til sparekontoen i nettbanken en gang du likevel er i nærheten av et kontor.

Nå var jeg faktisk i Nærbutikken her etter jobb og skulle ha dem til å flytte pengene over fra sparekontoen og til brukskontoen, slik du sa at gikk an. Gjett hva, dama i kassa skjønte ikke hvordan hun skulle få pengene over når kontoen er totalstengt for overføringer annet enn når man fører INN på den. Akkurat slik jeg prøvde å forklare gjennom hele tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan be banken sende deg et "åpning av nettbank" eller "tilgang" i posten. Dette fyller du ut og du får post-i-butikken til å dokumentere at du er deg ut fra din legitimasjon og så sender du den til banken.

Jeg skal ALDRI bli DnBNor kunde - alle banker jeg har hatt - til og med de jeg ikke har vært veldig fornøyde med - har godtatt overdragelse i brevs form.

For å si det slik, jeg tror ikke du går glipp av noe på å holde deg unna.

Har du prøvd å sende en mail fra nettbanken om problemet? De pleier å ringe tilbake innen få minutter med svar og løsninger. Har du i det hele tatt vært i kontakt med sentralledelsen over mail eller telefon? Kan jo være det bare er filialen som er vanskelig. Synes det høres veldig merkelig ut, og har aldri hatt noen sånne problem med DNB Nord. Har akkurat overflyttet fra sparekonto der til bank norwegian selv.

Ja, jeg tok kontakt først med kundenummeret, men så ringte jeg selve banken og fikk kontakt der, og da fikk jeg denne infoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det jo være snakk om en bundet kont?. Er det fastrenteinnskud du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var jeg faktisk i Nærbutikken her etter jobb og skulle ha dem til å flytte pengene over fra sparekontoen og til brukskontoen, slik du sa at gikk an. Gjett hva, dama i kassa skjønte ikke hvordan hun skulle få pengene over når kontoen er totalstengt for overføringer annet enn når man fører INN på den. Akkurat slik jeg prøvde å forklare gjennom hele tråden.

Da er det noe helt annet enn at ikke kan bruke den i nettbanken. Her har det tydeligvis blitt lagt inn en sperre nettopp for at du ikke skal kunne ta ut pengene uten videre. Det kan du enten ha bedt om selv, eller foreldre kan ha lagt den hvis det var de som åpnet kontoen din i sin tid. Da er det ikke banken som er vanskelig, og da ser jeg ikke poenget med en sytetråd som dette. Dette er et spesielt tilfelle. Det å få overført fra en sparekonto i DnB NOR til annen bank vil ellers ikke være noe problem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det noe helt annet enn at ikke kan bruke den i nettbanken. Her har det tydeligvis blitt lagt inn en sperre nettopp for at du ikke skal kunne ta ut pengene uten videre. Det kan du enten ha bedt om selv, eller foreldre kan ha lagt den hvis det var de som åpnet kontoen din i sin tid. Da er det ikke banken som er vanskelig, og da ser jeg ikke poenget med en sytetråd som dette. Dette er et spesielt tilfelle. Det å få overført fra en sparekonto i DnB NOR til annen bank vil ellers ikke være noe problem.

Å herregud, SYTETRÅD? Denne tråden ble startet fordi det var spørsmål om hvordan man skulle få det gjort, ikke for å syte. Det er du som ikke har skjønt den dritt, fordi det i alle innlegg har blitt bemerket at det går ikke an å ta ut penger fra kontoen, enten via nettbank eller noe. Om du ikke har skjønt det før nå, måtte du virkelig ha det inn med teskje.

Takk for hjelpen, forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, SYTETRÅD? Denne tråden ble startet fordi det var spørsmål om hvordan man skulle få det gjort, ikke for å syte. Det er du som ikke har skjønt den dritt, fordi det i alle innlegg har blitt bemerket at det går ikke an å ta ut penger fra kontoen, enten via nettbank eller noe. Om du ikke har skjønt det før nå, måtte du virkelig ha det inn med teskje.

Takk for hjelpen, forøvrig.

Hvis du gjennom hele tråden har VISST at det ikke går an å ta ut noe der, fordi det er en sperre på den, så ser jeg ikke poenget med tråden i det hele tatt? Da går det jo ikke an.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Å herregud, SYTETRÅD? Denne tråden ble startet fordi det var spørsmål om hvordan man skulle få det gjort, ikke for å syte. Det er du som ikke har skjønt den dritt, fordi det i alle innlegg har blitt bemerket at det går ikke an å ta ut penger fra kontoen, enten via nettbank eller noe. Om du ikke har skjønt det før nå, måtte du virkelig ha det inn med teskje.

Takk for hjelpen, forøvrig.

Det er nå et faktum at dersom de som prøver å hjelpe ikke forstår hva som er problemet er det ofte forklaringen som er dårlig.

Jeg har ikke oppfattet før nå at det var en konto som var TOTALSPERRET for uttak, kun at det var manglende tilgang for nettbank.

Det er ikke det minste rart at du må møte opp i banken, på bankens kontor for å endre en konto som er sperret totalt for uttak. Det er nettopp det som er poenget med en slik sperring: at en ikke skal få et plutselig innfall om å ta ut pengene.

Nå er jeg helt overbevist om at banker som er mer basert på at du skal kunne gjøre det meste selv ville ha godtatt et brev om dette.

Og uansett hva du enn kaller dette, dette er en oppsigelse av kontoen i sin nåværende form - dvs. at betingelsene blir endret. Det er ikke så uvanlig at slike endringer krever personlig oppmøte.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, SYTETRÅD? Denne tråden ble startet fordi det var spørsmål om hvordan man skulle få det gjort, ikke for å syte. Det er du som ikke har skjønt den dritt, fordi det i alle innlegg har blitt bemerket at det går ikke an å ta ut penger fra kontoen, enten via nettbank eller noe. Om du ikke har skjønt det før nå, måtte du virkelig ha det inn med teskje.

Takk for hjelpen, forøvrig.

Du har gjentatte ganger skrevet at du må innom et kontor for å gjøre kontoen tilgjengelig i nettbanken + at du har skrevet at kontoen er sperret for 12 uttak. Du har fått gode råd om hvordan du kan få overført pengene uten at du må ha kontoen tilgjengelig i nettbanken. At en sparekonto har 12 gebyrfrie uttak er ikke noe unormalt. Kontoen blir ikke sperret om du bruker opp disse uttakene, men du må betale et gebyr om du skal ta ut flere ganger. Du har først nå i et av de siste innleggene kommet med den avgjørende opplysningen om at kontoen er totalsperret. Før det var det klaging over hvor håpløst det var å flytte penger fra Dnb NOR. Selvfølgelig får du ikke overført uten videre fra en konto som er totalsperret. Her er det ikke banken som er vanskelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...