Gå til innhold

Ringe for å få svar på jobbsøknad?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har søkt sommerjobb i et stort firma. Snakket med dem for to uker siden, og skulle da høre fra dem innen noen dager. Har ikke hørt noe ennå. Kan jeg ringe og spørre? Har hørt at mange synes det er plagsomt når jobbsøkerne ringer og maser. Det har jo gått ganske lang tid nå, men de har hele tiden vært litt forsinka, så skal jeg vente litt til, eller ringe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring og spør på en hyggelig måte om hva som er status. Se på det som at du viser engasjement, heller enn å mase. Hvis de ikke vet noe enda, spør om når de tror de kan gi deg en tilbakemelding. Og hvis de ikke har ringt deg innen da, så ringer du dagen etter at de skulle ha gitt deg en tilbakemelding.

Har nettopp hatt samme problemet selv. Et firma som sa at jeg skulle få beskjed senere på dagen, senest dagen etter. En uke etterpå hadde de fremdeles ikke svart meg, og når jeg purret, fikk jeg vite at de ikke hadde mulighet til å ta en avgjørelse før i juni... Så det lønner seg å sjekke, kanskje det har skjedd masse på kontoret der og jobbsøknader har gått litt i glemmeboka.

Catzy1212[ Dette Innlegg er endret av: Catzy den 2002-05-16 14:58 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har fått beskjed om at avgjørelsen skulle bli tatt i løpet av den og den uken eller dagen kan du godt ringe.

Bare vær høflig og si gjerne unnskyld for at du forstyrrer og spør om de har tid. Det er positivt. Tilby deg gjerne å ringe tilbake hvis de sier at de ikke har tid. Be om en tid da det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar!

Jeg ringte, men fikk selvfølgelig ikke tak i han jeg skulle snakke med. La igjen beskjed, så jeg får bare håpe at han ringer tilbake snart. Utrolig plagsomt med alle disse fridagene i mai!!! Kommer jo ikke til å høre noe før langt ut i neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...