Gå til innhold

Konstant sulten..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en 17 år gammel jente, som spiser veldig mye i forhold til mine venner. Er 1.63 cm høy, og veier 54 kilo når jeg er stappmett. Jeg er veldig fornøyd med kroppen min og vil ikke endre på noe, men er redd for at den skal bli ødelagt etter mange år med konstant spising.

Dette er det jeg spiser på en vanlig dag:

Frokost: 8 brødskiver med pålegg.

Lunsj: 3 brødskiver med pålegg.

Middag: Spiser ikke samme middag hver dag, men spiser nok 3 porsjoner.

Før jeg sover: 4 brødskiver med pålegg.

I tillegg spiser jeg også banan, kjeks, sjokolade, frukt osv i løpe av dagen.

Forbrenningen er på topp, men har hørt at jo eldre man blir så blir forbrenningen dårligere. Jeg er altfor glad i mat og er ofte sulten, vil ikke bekymre meg for vekten min i framtida. Jeg vil ikke bli over 60 kilo, derfor lurer jeg på om det er mulig at forbrenning blir dårligere etterhvert?

Har alltid spist mye hele livet, og aldri vært lubben, trener bare 3 timer i uka, litt dårlig kondisjon har jeg også. Jeg har lyst til å nyte mat til jeg dør! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en 17 år gammel jente, som spiser veldig mye i forhold til mine venner. Er 1.63 cm høy, og veier 54 kilo når jeg er stappmett. Jeg er veldig fornøyd med kroppen min og vil ikke endre på noe, men er redd for at den skal bli ødelagt etter mange år med konstant spising.

Dette er det jeg spiser på en vanlig dag:

Frokost: 8 brødskiver med pålegg.

Lunsj: 3 brødskiver med pålegg.

Middag: Spiser ikke samme middag hver dag, men spiser nok 3 porsjoner.

Før jeg sover: 4 brødskiver med pålegg.

I tillegg spiser jeg også banan, kjeks, sjokolade, frukt osv i løpe av dagen.

Forbrenningen er på topp, men har hørt at jo eldre man blir så blir forbrenningen dårligere. Jeg er altfor glad i mat og er ofte sulten, vil ikke bekymre meg for vekten min i framtida. Jeg vil ikke bli over 60 kilo, derfor lurer jeg på om det er mulig at forbrenning blir dårligere etterhvert?

Har alltid spist mye hele livet, og aldri vært lubben, trener bare 3 timer i uka, litt dårlig kondisjon har jeg også. Jeg har lyst til å nyte mat til jeg dør! :D

Så lenge vekta di er stabil med det matinntaket så ser jeg ingen grunn til å endre på noe...evt om du skulle begynne å gå opp i vekt med alderen; Øke aktivitetsnivået et hakk.

Kos deg med maten din du :popcorn::goodbye:

Endret av *Maja*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som rett og slett trenger store mengder mat, og hun har alltid vært tynn som en flis. Spis i vei :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste mye før jeg og! Når jeg ble over20 var det akkurat som om noe skjedde med forbrenninga mi og på et år la jeg på meg 20kg!!! Det er virkelig ikke meningen og skremme deg, men det jeg vil si er at du burde følge nøye med! Jeg veide meg aldri og nektet virkelig ovenfor meg selv hva som skjedde. Var først et år etter når jeg så på et bilde av megselv at jeg måtte svelge sannheten. Men følg med på vekta, så ordner det seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste mye før jeg og! Når jeg ble over20 var det akkurat som om noe skjedde med forbrenninga mi og på et år la jeg på meg 20kg!!! Det er virkelig ikke meningen og skremme deg, men det jeg vil si er at du burde følge nøye med! Jeg veide meg aldri og nektet virkelig ovenfor meg selv hva som skjedde. Var først et år etter når jeg så på et bilde av megselv at jeg måtte svelge sannheten. Men følg med på vekta, så ordner det seg :)

Det er nok det som skjer med mange har jeg hørt, det bekymrer jeg meg nettopp for. Så ja, får definitivt passe på vekta og se opp for store forandringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gulost, smør, italiensk salat, makrell osv, det varier hva jeg spiser av hver.

Spiser asiatisk middag hver dag, og det typiske jeg spiser er nok ris, rødt kjøtt, og masse kokte grønnsaker som løk, auberginer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er litt vanesak og at en kan utvide/krympe magemålet sitt. Dess mer en spiser, dess mer tåler en. Nå er det jo ikke noe problem foreløpig siden du ikke legger på deg, men du kan jo kanskje prøve å gå ned på matinntaket?

Går ut i fra at du spiser grovbrød, for hvis det er loff så skjønner jeg du ikke blir mett. Spiser du til du blir stappmett hver gang? Jeg spiser to skiver til frokost, og da er jeg ikke mett, men det holder noen timer. Så har jeg mellommåltid kl 10 og lunsj kl 12.

Du kan jo også gå inn på vektklubben.no og finne ut hvor mye kcal du med ditt aktivitetsnivå bør ha i deg for å ha en stabil vekt. For så å se hvor mye du faktisk spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er litt vanesak og at en kan utvide/krympe magemålet sitt. Dess mer en spiser, dess mer tåler en. Nå er det jo ikke noe problem foreløpig siden du ikke legger på deg, men du kan jo kanskje prøve å gå ned på matinntaket?

Går ut i fra at du spiser grovbrød, for hvis det er loff så skjønner jeg du ikke blir mett. Spiser du til du blir stappmett hver gang? Jeg spiser to skiver til frokost, og da er jeg ikke mett, men det holder noen timer. Så har jeg mellommåltid kl 10 og lunsj kl 12.

Du kan jo også gå inn på vektklubben.no og finne ut hvor mye kcal du med ditt aktivitetsnivå bør ha i deg for å ha en stabil vekt. For så å se hvor mye du faktisk spiser.

Ja, det er grovbrød jeg spiser, loff metter ikke en. Spiser til jeg blir stappmett og etter noen minutter så er jeg litt sulten igjen da. Skal sjekke hva jeg spiser på vektklubben jeg! Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...