Gå til innhold

Bør kjæresten få vite det..

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har vært sammen i 1 år. Vi er unge men han er virkelig den jeg vil dele livet med.

For 2 år siden var livet mørkt og vanskelig for meg, og jeg ble innlagt på sykehuset 2 ganger for selvmordsforsøk.

Dette er noe som preger meg, og jeg tenker på ganske ofte. Jeg har aldri kunnet snakke med dette med noen, fordi det er noe jeg skammer meg over.

Burde jeg fortelle om dette til kjæresten min? Jeg er ofte lei meg og blir veldig fort såret av ting, overreagerer og er litt for sjalu. Tror dette har sammenheng med depresjonene og selvmordsforsøkene jeg har hatt tidligere i livet.

HVA VILLE DERE GJORT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville fortalt han at jeg hadde slitt med depresjoner i en periode, men ikke nevnt selvmordsforsøkene. Han kan lett føle seg litt for ansvarlig for deg og bli unødvendig bekymret.

Men hvis du sliter med selvmordstanker, ville jeg fortalt det og samtidig gått til legen.

:klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg ville fortalt om den mørke perioden og sagt at dette preger meg enda, men at livet er lysere nå. :)

Har selv vært der og fortalt kjæresten min om dette og jeg tror han satte pris på det mtp at han lettere kan forstå meg når jeg har det tungt og evt kanskje få meg glad ved å si ting som er støttende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...