Gå til innhold

4-åring som leser og skriver

Fremhevede innlegg

Skrevet

F.eks i Storbritannia får de flinkere elevene lov til å gå opp et eller to klassetrinn om det er behov for det.

I norge står vi nok på stedet hvil enda ...

Desverre! Norge kommer aldri opp av kunnskapsgrøfta før politikere og "skoleexperter" innser hva vi holder på med. Norge = Middelmådighetens land.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hallo, det skal jo mye til for at et barn er mye flinkere enn de andre barna i alt. Som oftest er de flinke i et par fag, men ikke så flinke i andre fag igjen, og vil.dermed slite med disse på et høyere nivå.

Ja..? Kan man ikke bruke spesialtilpasset undervisning der da?

Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men jeg kjenner meg igjen i situasjonen. Jeg var selv tidlog ute, og det viste seg vanskelig å tilrettelegge noe som helst. Dette ser jeg også når det gjelder barna til venner og kjente. De flinke blir nedprioritert fordi de klarer seg godt. Synd men sant. Det er selvsagt lov å prøve, men ikke forv.emt så mye.

I tillegg vil jeg bare synse litt. Det er ikke nødvendigvis et pre å begynne et år tidligere på skolen. Barn bør ideelt sett få være barn så lenge som mulig, og slippe å presses inn i systemet før de egentlig må. Dessuten kan det bli veldig sårt i ungdomstiden å være et år yngre enn alle andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...