Gå til innhold

Sparing


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Til dere som har vanlig sparekonto i bank (ikke BSU):

Hvor mye penger har dere på sparekonto?

Hvor mange prosent rente får dere?

Hvilken bank har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker Bank Norwegian, 3,5% fra første krone. Ekstrakonto i BN Bank har 3,6% hvis man har over 100 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger har dere på sparekonto? 95.000 kr på høyrentekonto + 67.000 kr på BSU

Hvor mange prosent rente får dere? 3,5% på høyrentekonto og 4,45% på BSU.

Hvilken bank har dere? BSU hos Postbanken/DnBNor og høyrentekonto hos Bank Norwegian.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 000 på høyrentekonto

Bare 2,25% rente (heldige dere som har så bra renter!)

Er kunde hos Sparebanken Møre og liker banken veldig godt unntatt på akkurat dette punktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 000 på høyrentekonto

Bare 2,25% rente (heldige dere som har så bra renter!)

Er kunde hos Sparebanken Møre og liker banken veldig godt unntatt på akkurat dette punktet..

Jeg liker også min hovedbank godt, men de gir elendig rente på sparing, så jeg valgte å opprette en sparekonto hos en bank som kunne gi høyere rente kun til dette formålet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker også min hovedbank godt, men de gir elendig rente på sparing, så jeg valgte å opprette en sparekonto hos en bank som kunne gi høyere rente kun til dette formålet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Vurderer å gjøre dette selv, Yvonne, er det noen risiko involvert? Vet du hvorfor de kan gi så god rente fra første krone? Kapitalkontoen min gir kun 1% fra første krone, og samme rente som Norwegian fra 100 000. Er det pga. at alt går elektronisk? Kan jeg ta ut pengene mine når som helst, f.eks spare i BankNorwegian og forflytte 20 000 av dem direkte til min vanlige BSU i januar? Blir veldig takknemlig hvis du (og gjerne andre) kan gi en økonomisk forvirret person litt hjelp. Er dette lurt å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å gjøre dette selv, Yvonne, er det noen risiko involvert? Vet du hvorfor de kan gi så god rente fra første krone? Kapitalkontoen min gir kun 1% fra første krone, og samme rente som Norwegian fra 100 000. Er det pga. at alt går elektronisk? Kan jeg ta ut pengene mine når som helst, f.eks spare i BankNorwegian og forflytte 20 000 av dem direkte til min vanlige BSU i januar? Blir veldig takknemlig hvis du (og gjerne andre) kan gi en økonomisk forvirret person litt hjelp. Er dette lurt å gjøre?

Jeg var veldig skeptisk selv, før jeg ble kunde hos Bank Norwegian, nettopp pga den gode renten. Men, jeg har søkt mye rundt, hørt på andres erfaringer, og jeg valgte da å prøve. Så vidt meg bekjent er det ganske strenge krav til å drive bank i Norge og siden Norwegian tross alt er et relativt stort selskap tenkte jeg at det var trygt (det kan jo gå utover flyselskapet også hvis de ikke har sysakene i orden).

Jeg tror nok grunnen har med at alt går elektronisk, at de sparer mye på å ikke ha filialer (bare et forslag slik jeg ser det). Uansett, jeg har vært kunde nå siden mai og har ikke hatt noen problemer med dem. Du kan enkelt forflytte penger fra Bank Norwegian til en annen bank hvis ønskelig, noe jeg selv skal gjøre ift BSU i januar. Jeg synes det er lurt å gjøre, men det er selvfølgelig noe man må ta en vurdering på selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig skeptisk selv, før jeg ble kunde hos Bank Norwegian, nettopp pga den gode renten. Men, jeg har søkt mye rundt, hørt på andres erfaringer, og jeg valgte da å prøve. Så vidt meg bekjent er det ganske strenge krav til å drive bank i Norge og siden Norwegian tross alt er et relativt stort selskap tenkte jeg at det var trygt (det kan jo gå utover flyselskapet også hvis de ikke har sysakene i orden).

Jeg tror nok grunnen har med at alt går elektronisk, at de sparer mye på å ikke ha filialer (bare et forslag slik jeg ser det). Uansett, jeg har vært kunde nå siden mai og har ikke hatt noen problemer med dem. Du kan enkelt forflytte penger fra Bank Norwegian til en annen bank hvis ønskelig, noe jeg selv skal gjøre ift BSU i januar. Jeg synes det er lurt å gjøre, men det er selvfølgelig noe man må ta en vurdering på selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg tror jeg skal gjøre det selv også :) Har 20 000 kroner som skal inn på bsu i januar, og lurer på å opprette en sånn konto som de kan rente seg på så lenge - beregnes renten månedlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 000 på høyrentekonto

Bare 2,25% rente (heldige dere som har så bra renter!)

Er kunde hos Sparebanken Møre og liker banken veldig godt unntatt på akkurat dette punktet..

Det har ikke noe med hell å gjøre, nå om dagen tar det omtrent like lang tid å opprette en ny bankkonto som å skrive et innlegg på kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skandiabanken får du rentene på konto månedlig, og du kan overføre penger ut av kontoen når du vil, og så mange ganger du vil. Men du må føre pengene over til en vanlig Skandiabanken-brukskonto før du kan overføre de til annen bank da. Men det er jo ikke noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...